Мобилно меню

Вагон от влака София-Варна излезе от релсите

Няма пострадали при инцидента
Вагон от влака София-Варна излезе от релсите

Инцидент е причинил 175 минути закъснение на нощния бърз влак от София за Варна, съобщават от БДЖ. При влизане в гара Своге около 00:05 ч., на стрелките преди гарата първият вагон от композицията излиза от релсите с втората талига. При ситуацията не е имало предпоставки за застрашаване безопасността на пътниците, уверяват от БДЖ.

Веднага е създадена организация за превоз на пътуващите във влака, които са транспортирани до гара Мездра с осигурен мотрисен влак. В гара Мездра е подготвена нова композиция, с която пътниците са продължили своето пътуване към Варна.

Влакът е заминал от гара Мездра в 03:25 ч. със 177 минути закъснение.

На място в гара Своге се извършва оглед за изясняване на причините за излизането на вагона от релсите. Движението на влаковете през гарата е възстановено в 03:50 часа.

2024 © Варна е

След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Проверки на експерти от Басейнова дирекция са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич
След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Затрупани с отпадъци дерета и изградени върху тях съоръжения, които ограничават проводимостта им. Това показва проверка на експерти от Басейнова дирекция във Варна по северното и южното Черноморие. Проверката беше разпоредена от министъра на околната среда и водите след водното бедствие във ваканционен комплекс Елените, когато загинаха четирима души, информира БНТ.

Проверките са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич. С особено внимание се следи за нередности в курортни и ваканционни селища.

"В много от случаите се натъкваме предимно на натрупани отпадъци - строителни и битови, в коритата на деретата, намалена проводимост, полагани са тръби, неясно как оразмерени. Има изградени и мостови съоръжения, очевидно неоразмерени да приемат високи води", обяви директорът на Басейнова дирекция "Черноморски район" инж. Явор Димитров.

Сред проблемните във Варна са Балъм дере и дерето в квартал "Изгрев". Части от тях са застроени, като на някои места има изградени и паркинги.

"В някои от случаите установяваме извършено строителство или покриване на речни корита, като част от проверката е дали това е съгласувано и извършено по надлежния ред, тъй като не е забранено от закона покриването на водни обекти", коментира инж. Явор Димитров.

Архитекти често проектират сгради за такъв вид застрояване.

"Когато Подробният устройствен план да строиш на 3 метра от дерето и съответно, ако има хидро-технически проект за бетониране на коритото, когато е доказано с такъв проект, не би трябвало да е проблем. Обикновено те стъпват върху изчисления на хидролози. Истината е, че качествените хидролози в България са малко", заяви арх. Христо Топчиев.

Според архитекти, застрояването на деретата и отводнителните канали у нас е сериозен проблем.

"Общините рядко имат бюджети за събаряне. Отделно от това, повечето политици не искат да си създават проблеми заради мандатността. Фактът, че голямата част от това незаконно строителство е в категории, които са в правомощията на общините", каза арх. Христо Топчиев.

След проверките, служителите на Басейнова дирекция ще издадат предписания за осигуряване на проводимост на деретата. Там, където е установено застрояване, ще бъдат сезирани компетентните органи.

2025 © Варна е / източник: БНТ