Мобилно меню

Военна прокуратура разследва тежката катастрофа с кола на НСО край Варна

При инцидента с автомобила, в който пътувал Кирил Петков, загина водачът на другата кола, а спътничката му е в болница в тежко състояние
Военна прокуратура разследва тежката катастрофа с кола на НСО край Варна

Военно-окръжна прокуратура води разследване след тежката катастрофа с участието на кола на служебната власт, при която загина един човек, а други двама са ранени, съобщава Радио Варна. Инцидентът стана на входа на Аксаково снощи, в участък, където има ограничение на скоростта. Тепърва ще се установява скоростта на автомобилите. 

Рано тази сутрин подполковник Георги Василев, заместник-военен окръжен прокурор на Сливен, съобщи, че продължават следствените действия и оглед на местопроизшествието. Военен прокурор ще разпита свидетели. Екипът от Сливен пристигна във Варна. 

Разпитани са четиримата участници в катастрофата с кола на НСО - шофьорът, бившият премиер Кирил Петков, неговото пресаташе Найо Тицин и охранител на Петков, съобщава още Радио Варна. 

Предстои да бъдат разпитани свидетелите на инцидента от други автомобили, както и да бъде направена аутопсия на загиналия шофьор. Ще бъде взета и кръвна проба за алкохол, съобщи подполковник Георги Василев.

Вече е назначена автотехническа експертиза, която да докаже кой с каква скорост се е движил и да се разследва инцидента. 

"Разпитани са и четирите лица, които са пътували в автомобила на Националната служба за охрана. Още снощи, незабавно след приключване на огледа на местопроизшествието, лично от военния прокурор в град Варна. Днес ще продължат разпити на нови лица, които са присъствали на произшествието незабавно, след като то е станало. Доколкото знам разрешената максималната скорост, е около 60 км в час в този участък на пътя, преди навлизане в населеното място - град Аксаково. С каква скорост са се движили двата автомобила ще стане ясно след събиране на всички доказателства и назначаване на автотехническата експертиза, която ще даде отговор за механизма на настъпилото ПТП и евентуално кой от водачите, какви действия е предприел точно преди настъпването на катастрофата", обясни подполковник Василев.

Тежко пострадалата 58-годишна жена, спътничка на загиналия водач, е в интензивното отделение на МБАЛ "Св. Анна" във Варна и състоянието ѝ остава тежко. Красимира Иванова, съпруга на загиналия водач, има множество травми и все още е с опасност за живота.  

Военна прокуратура е образувала досъдебно производство по случая с катастрофата с кола на НСО, заяви вътрешният министър Калин Стоянов.

Тепърва с автотехническа експертиза ще бъде изяснена скоростта, с която се е движил кортежът на Кирил Петков.

"Четири години, след като е бил министър-председател, той има право да бъде охраняван от НСО", обясни Стоянов. 

2024 © Варна е / източник: Радио Варна

След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Проверки на експерти от Басейнова дирекция са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич
След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Затрупани с отпадъци дерета и изградени върху тях съоръжения, които ограничават проводимостта им. Това показва проверка на експерти от Басейнова дирекция във Варна по северното и южното Черноморие. Проверката беше разпоредена от министъра на околната среда и водите след водното бедствие във ваканционен комплекс Елените, когато загинаха четирима души, информира БНТ.

Проверките са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич. С особено внимание се следи за нередности в курортни и ваканционни селища.

"В много от случаите се натъкваме предимно на натрупани отпадъци - строителни и битови, в коритата на деретата, намалена проводимост, полагани са тръби, неясно как оразмерени. Има изградени и мостови съоръжения, очевидно неоразмерени да приемат високи води", обяви директорът на Басейнова дирекция "Черноморски район" инж. Явор Димитров.

Сред проблемните във Варна са Балъм дере и дерето в квартал "Изгрев". Части от тях са застроени, като на някои места има изградени и паркинги.

"В някои от случаите установяваме извършено строителство или покриване на речни корита, като част от проверката е дали това е съгласувано и извършено по надлежния ред, тъй като не е забранено от закона покриването на водни обекти", коментира инж. Явор Димитров.

Архитекти често проектират сгради за такъв вид застрояване.

"Когато Подробният устройствен план да строиш на 3 метра от дерето и съответно, ако има хидро-технически проект за бетониране на коритото, когато е доказано с такъв проект, не би трябвало да е проблем. Обикновено те стъпват върху изчисления на хидролози. Истината е, че качествените хидролози в България са малко", заяви арх. Христо Топчиев.

Според архитекти, застрояването на деретата и отводнителните канали у нас е сериозен проблем.

"Общините рядко имат бюджети за събаряне. Отделно от това, повечето политици не искат да си създават проблеми заради мандатността. Фактът, че голямата част от това незаконно строителство е в категории, които са в правомощията на общините", каза арх. Христо Топчиев.

След проверките, служителите на Басейнова дирекция ще издадат предписания за осигуряване на проводимост на деретата. Там, където е установено застрояване, ще бъдат сезирани компетентните органи.

2025 © Варна е / източник: БНТ