Мобилно меню

74 лица с деменция са използвали здравно-социални услуги във Варна

Два са центровете за хора с подобни нужди, сградите им са ремонтирани с евросредства
74 лица с деменция са използвали здравно-социални услуги във Варна

 

74 потребители са ползвали различни интегрирани здравно-социални услуги в „Център за грижа за лица с различни форми на деменция“ и „Дневен център за подкрепа на лица с различна форма на деменция и техните семейства“. Проектът бе реализиран по ОП „Развитие на човешките ресурси“, съгласно договор за безвъзмездна помощ между Община Варна и Министерството на труда и социалната политика, обясни на заключителна пресконференция днес Анастасия Георгиева, ръководител на проекта и директор на дирекция „Здравеопазване“ в Община Варна. В събитието участваха още Таня Василева, директор на дирекция „Социални дейности“, представители на Дирекция „Социално подпомагане“, на социални институции и неправителствени организации.

„Дневният център за подкрепа на лица с различна форма на деменция и техните семейства“, който се намира в район „Младост“, ул. „Петко Стайнов“ 7, е с капацитет 40 потребители. По време на проекта в него е предоставена грижа за 54 лица, които могат да се възползват за 8 или 4 часа, 5 дни седмично, без събота и неделя. Това са възрастни хора с различни форми на деменция над 65 г., с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Те са получавали консултиране, психологическа подкрепа, терапевтична помощ и рехабилитация и други", обясни Анастасия Георгиева.

Втората база - "Центърът за грижа за лица с различни форми на деменция", предоставя 24-часова грижа за посрещане на ежедневните потребности на лицата с деменция и подкрепа за водене на самостоятелен живот. Той се намира в район „Владислав Варненчик“, бул. „Константин и Фружин“, и е с капацитет от 15 места, а през него са преминали 20 потребители. Дейностите, които предоставя центърът, са 24-часова грижа за посрещане на ежедневните потребности на лицата, индивидуална и групова работа с потребителите, насочена към възстановяване и поддържане на социални умения, терапевтични програми, медицинска рехабилитация и други.

От 1 юли и двете услуги става държано-делегирана дейност. Ще бъдат запазени всички работни места за персонала и всички потребители имат сключени нови договори и могат да останат, обясни Таня Василева. По думите й, в община Варна е направен анализ на потребностите от социални услуги във връзка с изготвянето на Национална карта на социалните услуги, която трябва да стане факт през 2024 година. Съобразно данните ще продължат да функционират всичките 58 услуги, предоставяни от Община Варна, а новите  направления, по които ще се търси финансиране са - социални услуги за хора с психични разстройства, деца с увреждания и медицински грижи в дома.  

Сградите, в които се намират двата центъра за хора с различна форма на деменция, бяха основно ремонтирани от Община Варна с европейски средства по ОП „Региони в растеж“.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна

Планират модернизация на системата за продажба на билети за градския транспорт във Варна

От общинското дружество ТАСРУД съветват да се използва основно мобилното приложение
Планират модернизация на системата за продажба на билети за градския транспорт във Варна

С приложението TicketVarna пътуването в градския транспорт е по-изгодно, напомнят от общинското дружество ТАСРУД, което отговаря за приходите от продажбата на пътни документи в обществения транспорт на Варна.

Стойността на едно пътуване за един час е 1 лев, за 90 минути – 1,50 лв, а за 24 часа - 4 лв.

Заради проблеми с автоматизираната билетна система и в частност зачестилите хулигански посегателства над монтираните валидатори в автобусите е преустановена продажбата на предплатени карти за пътуване в градския транспорт, съобщават още от ОП „ТАСРУД“.

Пътниците, които вече са закупили предплатени карти, могат да продължат да ги ползват до изчерпване на ресурса в тях в превозни средства с работещи валидатори. Ако предплатената карта не се ползва в период от 6 месеца от датата на закупуване, тя ще бъде блокирана автоматично. От предприятието призовават гражданите в останалите случаи да закупуват онлайн билет, абонаментна карта или хартиен билет от машина.

Община Варна работи по цялостна промяна и модернизация на системата за продажба на билети.

Очаква се тя да бъде внедрена до края на годината и да дава възможност пътниците да си закупуват превозни документи по всички възможни начини – физически, картови и електронни.

От ТАСРУД напомнят още, че докато влезе в сила новата система,

ще се налагат глоби на нередовните пътници, затова съветват да се използва приложението.

Само за три дни (в периода от 29 юни до 1 юли) контрольорите от ТАСРУД са наложили 9 глоби на пътуващи без превозен документ. Съставени са и 2 акта за установяване на административно нарушение, по реда на Закона за административните нарушения и наказания – по 50 лева. Санкционирани са пътуващите по линии 12, 13, 14, 20 и 88, както и по направление КК Златни пясъци, съобщи директорът на общинското предприятие ТАСРУД Георги Киряков.

Засиленият контрол ще продължи и през следващите месеци, съгласно нормативните изисквания на Наредбата за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на община Варна.

ТАСРУД напомнят, на гражданите и гостите на град Варна, че всички лица, ползващи обществения градски транспорт са длъжни да притежават редовен превозен документ – билет или карта, независимо, че в момента билетната система е в преходен период преди влизането в сила на новата технология за плащане.

2024 © Варна е