Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

Спортните бази във Варна няма да работят на 24, 25 и 31 декември, и на 1 и 2 януари

Всички детски площадки и кътове, стопанисвани от ОП "Спорт - Варна" ще бъдат със свободен достъп за желаещите да ги ползват
Спортните бази във Варна няма да работят на 24, 25 и 31 декември, и на 1 и 2 януари

Във връзка с предстоящите коледни и новогодишни празници спортните бази, предоставени за поддръжка и управление на ОП "Спорт – Варна", няма да работят на 24.12.2025 г., 25.12.2025 г., 31.12.2025 г., 01.01.2026 г. и 02.01.2026 г. От общинското предприятие информират, че на 26.12.2025 г. (петък) на разположение на жителите на град Варна ще бъдат следните спортни обекти: 

  • ОСРК "Младост"  - игрища и зала "Скуош" - от 09:00 ч. до 19:00 ч.;
  • Ледена пързалка ОСРК "Младост" от 09:00 ч. до 19:00 ч.;
  • ОСК "Морска градина" от 09:00ч. до 19700 ч.;
  • ПБ "Делфини" от 09:00ч. до 19:00 ч.

Всички детски площадки и кътове, стопанисвани от предприятието, на територията на ОСРК "Младост, ОСК "Аспарухово", кв. "Галата", МСК "Владислав Варненчик", парк "Възраждане" и СК "Виница" ще бъдат със свободен достъп за желаещите да ги посетят и ползват. 

2025 © Варна е