Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

Монтират коледната украса в центъра на Варна

След 1 декември ще започне и поставянето на украсата на площад Независимост, където ще бъдат монтирани 22 светещи елхи
Монтират коледната украса в центъра на Варна

Започна монтирането на празничната украса в централната част на Варна за предстоящите коледни и новогодишни празници. От няколко дни светещи елементи - пана тип фенер, се поставят по пешеходната част на бул. "Княз Борис I".  

400 светещи елементи ще бъдат поставени по главните булеварди. Монтирани ще бъдат и 31 470 метра светещ стринг, като 26 780 метра от тях по улици, дървета и елхи, а останалите 4 690 метра - по фасади на сгради. 

След 1 декември ще започне и поставянето на украсата на пл. "Независимост", където ще бъдат монтирани 22 светещи елхи. Пространството между градинката до Театъра и сградата на Варненския окръжен съд ще бъде "покрито" от 120 светещи завеси.

1 800 м лампички ще осветят фасадата на Варненския окръжен съд. 

46 снежинки ще озарят фасадата на административната сграда на Община Варна, а в близкото пространството около фонтаните ще бъде издигната и осветена коледна елха. 

По бул. "Княз Борис I" – от Икономическия университет до спирка "Почивка", ще блеснат 64 нови коледни пана. Светещи надписи "2026" ще бъдат монтирани на пасарелките на бул. "Васил Левски". 

Коледната светеща украса на Варна е изцяло с LED лампи и ниска консумирана мощност - 27 кW/h.

От фирмата, ангажирана с монтажа, уточняват, че цялата консумация на електроенергия е сравнима с консумацията за периода на две домакинства.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна