Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

До средата на юни: Приключва ремонтът на пътната част от ул. Прилеп

Ще се изграждат и тротоари
До средата на юни: Приключва ремонтът на пътната част от ул. Прилеп

Предстои полагане на 2 пласта асфалт и изграждане на тротоарите по участъка от ул. Прилеп, който е в ремонт. Това са уточнили от фирмата-изпълнител пред представители на община Варна. Поставени са бордюрите от дясната страна на пътя и започва работата по тях отляво.

Очаква се до средата на месец юни пътната част да бъде приключена. 

По настояване на Община Варна зелените площи по протежение на бул. "Княз Борис I" – в участъка на приключилия наскоро ремонт по водния цикъл, ще бъдат облагородени. Въпреки че това не е било включено в проекта на "Водоснабдяване и канализация - Варна" ООД, след проведени разговори с ръководството на Общината, от дружеството са поели ангажимент близо 6,5 дка (в това число зелените острови пред резиденция "Евксиноград" и кръговото кръстовище на "Траката") да бъдат заравнени и насипани с хумус. Очаква се след това от Агенция „Пътна инфраструктура“, която поддържа този участък от републиканския път I-9, да възложат почистването на уличните платна преди началото на активния туристически сезон. 

2025 © Варна е