Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

Във Варна отбелязаха професионалния празник на българската полиция

Панихида в памет на загиналите служители на МВР при изпълнение на служебния им дълг, както и молебен за здраве на полицаите в България бяха отслужени в храм "Св. Архангел Михаил"
Във Варна отбелязаха професионалния празник на българската полиция

Чествания по повод 8 ноември – професионалния празник на българската полиция, бяха проведени във Варна. Събитията бяха организирани от Областната дирекция на МВР в морската столица.

Празничната програма започна в храма "Св. Архангел Михаил", където свещеници от Варненската и Великопреславска митрополия отслужиха панихида в памет на загиналите служители на МВР при изпълнение на служебния им дълг, както и молебен за здраве на полицаите в България.

Директорът на ОД на МВР – Варна старши комисар Красен Торимацов поздрави присъстващите и благодари на колегите си за професионализма и всеотдайността им. С думи на признателност към служителите на реда се обърна и заместник кметът на община Варна Илия Коев. "Времената са трудни и често хората не осъзнават какво означава да носиш пагони. Вие служите на обществото и сте неговата опора. Ние от Община Варна ценим вашата работа и ще продължим да ви подкрепяме", заяви Коев.

По-късно във фоайето на Областната дирекция на МВР на ул. "Сан Стефано" №9 беше открита изложба, посветена на историята на полицията. Експозицията представя архивни материали, фотографии и техника, използвана от служителите на МВР през годините.

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна
Още по темата: МВР Варна Полиция
Още по темата: МВР Варна Полиция