Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

100 000 лв. за кастриране и обезпаразитяване на улични котки осигурява Община Варна

Сключени са договори с клиники, които ще отговарят за петте района на града
100 000 лв. за кастриране и обезпаразитяване на улични котки осигурява Община Варна

Община Варна сключи договори за обезпаразитяване, кастриране и маркиране на безстопанствени котки на територията на петте района на града - "Одесос", "Приморски", "Аспарухово", "Младост" и "Владислав Варненчик": 

  • За район "Одесос" и район "Приморски" – клиника "Прима вет – Варна" ЕООД с адрес: КК Св. Св. Константин и Елена", спирка "Балкан" ("Марек"), ул. "Първа" 147; 
  • За район "Младост" и район "Владислав Варненчик" – клиника "Стоянов вет" ЕООД с адрес: ул. "Д-р Любен Попов" №28
  • За район "Аспарухово" - клиника "Дианавет" ЕООД с адрес: кв. "Аспарухово", ул. "Моряшка" №19. 

Договорите са сключени след провеждане на обществена поръчка с цел прилагането на адекватни мерки за овладяване на популацията на безстопанствените котки на територията на Община Варна. 

Финансирането се осъществява от бюджета на Общински приют за безстопанствени кучета в с. Каменар. Стойността на поръчката е до 100 000 лв. без ДДС за петте района на територията на община Варна, до 20 000 лв. за всеки от тях. Договорите са със срок на действие 12 месеца или до изчерпване на финансовия ресурс. 

Предвидено е да се работи съвместно с граждани и доброволци, които да залавят по хуманен начин безстопанствени котки и да ги отвеждат в избраната клиника за съответния район за извършване на манипулации - вътрешно и външно обезпаразитяване, кастриране и маркиране чрез подрязване на връхчето на ухото от правоспособно лице – ветеринарен лекар, при спазване на законовите изисквания. 

Кастрацията следва да се извършва в рамките на деня, в който е доведена котката във ветеринарната клиника, от правоспособно лице. Непосредствено след кастрирането се извършва и маркиране на котката (чрез подрязване връхчето на ухото). Всяка доведена безстопанствена котка подлежи след кастрация на комбинирано вътрешно и външно обезпаразитяване, посредством пипета. Следоперативната грижа включва престой от 24 ч. в клиниката, където е извършена манипулацията. След това котката се връща отново от доброволеца на мястото, където е заловена. 

За кастрация няма да се приемат болни животни, а всякакви допълнителни манипулации и лечение може да бъдат извършвани за сметка на лицето, довело котката. 

Приемането на животното в клиниката ще се извършва в рамките на регламентираното работно време с приемо-предавателен протокол, подписан от ветеринарен лекар във ветеринарномедицинското заведение и доброволеца, довел котката. За максимален контрол в документа се посочва наименование и адрес на клиниката, трите имена на доброволеца, довел котката, дата на довеждане и краен срок за вземане. Посочват се още адресът или местоположението на улавяне на котката, както и че лицето, което я е довело, се задължава да я вземе лично в посочения от ветеринарния лекар ден, като я върне на мястото, където е уловена. 

Извеждането от ветеринарномедицинското заведение също ще се извършва с подписване на протокол за вземане на котката, като към всеки документ следва да е приложена снимка на животното. 

Във връзка с инициативата на Община Варна за набелязване на съвместни дейности с представители на неправителствени организации за защита на животните за овладяване популацията на безстопанствените животни е заявена готовност за оказване на помощ на гражданите от страна на следните организации: 

  • "Лео Лайф – България", Емануил Толев, тел. за връзка: 0897 808 311;
  • Сдружение "Зоопатрули – Варна", Стефан Курдов, тел. за връзка: 0886 577 444.
2025 © Варна е