Мобилно меню

Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя, изтъква Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Експерт съветва: Пазарувайте от онлайн търговци, които изпращат с "преглед и тест"

Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от онлайн платформата "Ние, потребителите", където е постъпил сигналът. 

"Търговецът не е оставил опция "преглед и тест" и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба.

Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера, но още не може да си получи обратно парите.

Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства, защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел "Рекламации". След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.", разказа пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. 

Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията "Преглед и тест", за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното. При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.  

"Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца, възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка, която сме направили. Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили", разясни още Руменова. 

2025 © Варна е

В навечерието на Никулден: Затягат контрола върху рибните ресурси и продуктите от риболов

До края на месеца ще бъдат стартирани инспекции в аквакултурните стопанства, а в седмицата преди празника ще бъдат засилени проверките в търговската мрежа
В навечерието на Никулден: Затягат контрола върху рибните ресурси и продуктите от риболов

Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури (ИАРА) проведе работна среща с представители на териториалните структури на агенцията от Варна, Добрич и Бургас, съвместно с Областните дирекции по безопасност на храните (ОДБХ) в трите области. В срещата участваха изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев и директорът на ОДБХ - Бургас д-р Димитър Германов.

Форумът се организира традиционно в навечерието на Никулденските празници, като част от координираните действия между институциите за повишаване на контрола върху рибните ресурси и продуктите от риболов. Събитието е продължение на дискусиите от последното заседание на Консултативния съвет по рибарство, проведено в Министерството на земеделието и храните с участието на представители на браншовия сектор.

В рамките на срещата бяха обсъдени мерки за засилване на контролната дейност и изготвяне на обща стратегия за провеждане на ежегодните проверки. До края на месеца ще бъдат стартирани инспекции в аквакултурните стопанства, а в седмицата преди Никулден ще бъдат засилени проверките в търговската мрежа - рибни борси, магазини за риба и рибни продукти, както и други търговски обекти.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна