Мобилно меню

Хотелиери настояват за повече автобуси до курортите през лятото

Удължаване на графика на линия 409 или линии 209Б (бърз), 109 и 9 ще е от полза, както за туристите, така и за персонала, който работи на смени
Хотелиери настояват за повече автобуси до курортите през лятото

Възможността за изменение в маршрутните разписания на линиите, които обслужват курортните комплекси край Варна ще бъде разгледана от Общинската администрация, съвместно с представители на Общинския съвет, Общинското предприятие ТАСРУД и "Градски транспорт" ЕАД, по настояване на хотелиерите. Това стана ясно по време на среща с представителите на туристическия бранш в Община Варна. .

До дни хотелиерите ще изготвят писмено искане за удължаване на графика на линия 409 или линии 209Б (бърз), 109 и 9. По думите им това се налага от една страна от нуждите на персонала, който работи на смени, а от друга – от невъзможността на туристите да пътуват от и до центъра на града в часовете след полунощ. Комисията ще разгледа всички аргументирани предложения и ще излезе със становище кои от тях са законосъобразни, целесъобразни и възможни за изпълнение, предвид на недостига на превозни средства и шофьори в дружеството.

Директорът на ОП ТАСРУД Георги Киряков увери, че от 1 май ще бъде пусната линия 209Б, която обслужва маршрут от кв. "Владислав Варненчик" до КК "Златни пясъци". Обсъдена е и възможността линията да остане целогодишна. Към настоящия момент е увеличен броят на колите по линия 31A от ЖП гара до кв. "Виница", която обслужва и КК "Св. Св. Константин и Елена".

Сериозни маршрутни промени не са възможни в краткосрочен план, защото дружеството работи по утвърдена транспортна схема. Временни изменения се правят във връзка с празници, ремонтни дейности и извънредни ситуации, обясни директорът на "Градски транспорт" ЕАД Николай Антонов. Заместник кметът Христо Рафаилов допълни, че в бюджета за 2025 г. администрацията е заложила средства, с които да започне процедура по изменение на действащата транспортна схема на Община Варна. Тя е в сила от 2000 г. и не отчита промяната и нарастването на нуждите от обществен транспорт, коментира Рафаилов.   

Той съобщи още, че процедурата за въвеждане на нова билетна система е към финала си, като се очаква тя да заработи още преди края на туристическия сезон. В момента тече международна сертификация за използването на банкови карти, като системата ще позволява закупуване на превозен документ с разнообразни платежни средства чрез дигитални банкови карти, приложения, QR-кодове и др., обясни Рафаилов.

Заместник кметът Снежана Апостолова увери, че вече има подписан договор за поддръжка и ремонт на автобусните спирки, като приоритетно ще бъдат възложени най-неугледните и тези в централната част на града, а веднага след приключването на ремонта на пътя за комплексите, ще бъдат възстановени спиркозаслоните и в този участък.  

2025 © Варна е

Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Получени са множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти
Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Община Варна търси устойчиви решения за градска мобилност и трайно разрешаване на конфликта между водачи на МПС, пешеходци, велосипедисти и собственици на тротинетки. Това каза кметът Благомир Коцев по време на поредната работна среща с представители на велоклубовете в града. Акцент в обсъждането на конкретните мерки беше движението в централната градска част, пешеходните зони и Морската градина, съобщават от пресцентъра на Общината. 

Конкретен повод за срещата бяха поставените знаци от двете страни на пешеходната част от бул. "Сливница", указващи забрана за движение на велосипеди. Действията на Община Варна не са рестрикция към велообщността във Варна. Те са поставени след получени множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти. Целта им е единствено да предотвратят произшествия заради високата скорост, с която се движат велосипедистки и собственици на ИЕПС (електрически тротинетки), обясни по време на срещата Илия Коев, заместник-кмет по въпросите на сигурността и обществения ред. 

По време на срещата беше подчертано, че

по пешеходната зона така или иначе не е позволено карането на велосипеди и тротинетки и техните водачи следва да ги бутат, докато преминават в участъка.

Подобен е случаят по столичния булевард "Витоша", който също е пешеходен в голямата си част, обясни Коев. 

Заместник-кметът Пламен Китипов запозна представителите на велоклубовете в града с намеренията на Община Варна да разработи цялостен план за устойчива градска мобилност и търси възможности за неговото финансиране. Те също ще бъдат привлечени в процеса на идейното му разработване с мнения, предложения, примери за добри практики в други градове на страната и чужбина. Ще бъде сформирана постоянна работна група, която ще се събира регулярно, за да обсъжда конкретните казуси.

2025 © Варна е