Мобилно меню

Коцев: Искам да постигна европейски вид на Варна

Неугледните бараки в града ще бъдат демонтирани, а на търговците, които ги използват, ще бъдат предложени търговски помещения в близост, така че да не пострада бизнесът им, заяви кметът
Коцев: Искам да постигна европейски вид на Варна

Баракизацията във Варна трябва да спре. Тези грозни съоръжения, които виждаме от десетки години в нашия град, голяма част нефунциониращи, изоставени и неугледни, ще бъдат премахнати. Това заяви кметът Благомир Коцев по време на редовното заседание на Общински съвет в отговор на питане от общински съветници за бараките на ул. "Д-р Пискюлиев", които в момента се демонтират.

Кметът поясни, че премахването на павилионите е във връзка с проект за основен ремонт на улицата и е в полза на разширяване на тротоарите и оформяне на велоалеи по нея.

По думите му бараките там нямат актуални разрешения за поставяне на преместваеми обекти, а много от бизнесите, които са се помещавали там, вече са преустановени и бараките стоят празни.

За всички търговци, ползвали демонтираните съоръжения, са осигурени търговски помещения в близост, така че да не пострада бизнесът им, допълни Коцев.

Той коментира, че екипът му е амбициран да постигне европейски вид на Варна и не желае градът да е пълен с бараки в окаяно състояние, надраскани с графити, а да има обекти с подходящ външен вид, съобразен с нуждите на гражданите и на търговците. За целта в момента тече обследване на състоянието и документацията на всички преместваеми обекти и впоследствие ще се реши кои от тях да бъдат демонтирани.

За комплекс „Фанагория“ вече има избрана фирма-изпълнител, която ще  извърши премахването на преместваемите обекти.

Коцев коментира и състоянието на обществените тоалетни в града. За всички е известно, че през годините те са оставени да достигнат до окаяно състояние. В момента само няколко са отдадени на концесия, останалите са пустеещи и в много лошо състояние, отбеляза кметът. Обследването на съоръженията сочи, че част от тях изискват пълна рехабилитация, други са за изцяло ново строителство. В момента текат процедури по оформяне на количествено-стойностни сметки на тези обекти за определяне на точния размер на необходимата инвестиция за тях. На тази база ще бъде взето решение дали Община Варна ще инвестира в тях и ще ги включи в бюджета за 2025 г. или ще бъдат отдадени на концесия или други варианти, поясни Коцев.  

Кметът съобщи също, че детската градина на ул. „Хъшове“ №2 вече има издаден Акт 16, обектът е завършен и в момента се подготвя обществена поръчка за обзавеждането ѝ. Детското заведение ще носи името "Бялата лястовица".

По отношение бъдещето на спортните клубове в града, той изтъкна, че още в началото на годината е стартирало поетапно сключване на договори, но поради незадоволителни клаузи и заявки за предоговаряне на условията по тях от страна на клубовете, е започнал процес на преговори. Това е причината, поради която голяма част от договорите ще бъдат подписани през ноември, стана ясно от отговора на Коцев по време на сесията на общинския съвет.

За някои от спортните бази Община Варна вече е кандидатствала за финансиране.

Пример за това е Конна база „Виница Юг“, която ще бъде изцяло реновирана с 3 млн. лв., 50% от които ще бъдат осигурени от Министерството на младежта и спорта, а останалите от Община Варна, подчерта пред общинските съветници кметът.  

Направено е първоначално обследване на залата за бадминтон, което е установило в индикативни параметри, че настоящата конструкция не отговаря на изискванията на нормативните наредби. Състоянието на сградата е добро, но е необходимо официално обстойно конструктивно изследване, което да покаже дали тази конструкция е годна за ползване и какви спортове могат да се помещават там, поясни Коцев. Той допълни, че вече са оформени идеи за 7 нови спортни дейности, които да се помещават в нея, но все още текат консултации с клубовете  каква да бъде функцията на залата, в зависимост от нуждите на съответните спортове.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна