Мобилно меню

Може ли да върнем непотребните подаръци в магазина

Възниква въпросът как да поискаме касовата бележка от човека, който ни е поднесъл подаръка
Може ли да върнем непотребните подаръци в магазина

Подаръците, които поднасяме и получаваме за Коледа и Нова година са свързани основно с емоции и много хора ги приемат с вълнение и желание. Има разбира се и по-практични, които решават да опитат да върнат или заменят това, което им е подарено. Възможно ли е това да се случи, коментира основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air. 

Тя поясни, че стоките, които са закупени онлайн, може да бъдат върнати до 14 дни, но много онлайн магазини дават и по-дълъг срок, затова трябва да проверим какъв е конкретният случай. 

"Физическите магазини не са задължени със закон да приемат обратно вече продадени стоки, ако те самите не са се задължили, като добра практика, като са поели ангажимент към своите клиенти преди сключването на сделката. Ако са го направили, са длъжни да изпълнят обещанието си, тъй като в противен случай би било нелоялно", обясни Руменова. 

И в двата случая обаче ще бъде необходимо да предоставим документ или доказателства, че дадената стока е закупена точно от този търговец. "Възниква въпросът как да поискаме касовата бележка от човека, който ни е поднесъл подаръка. В Испания, например, може да бъде издаден платежен документ, на който не фигурира цената и той се поставя при подаръка. Така, ако получателят реши да го върне или замени, има възможност да го направи, без непременно да разбере колко е струвал артикулът", посочи Руменова.

2024 © Варна е

За 2 седмици: 18 лица са постъпили в Приюта за бездомни във Варна

Към този момент капацитетът на приюта не е изцяло запълнен и социалното заведение продължава да приема ежедневно потребители
За 2 седмици: 18 лица са постъпили в Приюта за бездомни във Варна

От началото на 2024 г. дирекция "Социални дейности" към Община Варна е разгледала над 40 случая на бездомни лица и семейства. Изготвени са доклади за нуждите и предприетите мерки във всеки един от случаите, отчете по време на редовната оперативна среща на администрацията заместник-кметът по социални дейности Снежана Апостолова. По думите ѝ общинската дирекция, съвместно с държавната Дирекция "Социално подпомагане", ежедневно работят по сигнали за хора в нужда, които се насочват към Комплекса за социални услуги за бездомни лица и семейства. 

По данни на ръководство му за последните две седмици, откакто външните температури чувствително се понижиха, в комплекса са постъпили общо 18 лица – 12 в държавно делегираната дейност (за лица без постоянна регистрация на територията на община Варна) и 6 в местната (за лица с постоянна регистрация на територията на община Варна). Повечето от тях сами са потърсили подслон в комплекса. 

Към този момент капацитетът на приюта не е изцяло запълнен и социалното заведение продължава да приема ежедневно потребители. Във връзка с влошаването на метеорологичните условия оттам напомнят, че се осигуряват храна и подслон за нуждаещите се хора. От ръководството на приюта уточняват още, че настанените са на свободен режим, но следва да спазват стриктно установения ред - както по отношение на вечерния час, така и във връзка с хигиенните изисквания и забраната за внасяне на храна, алкохол и други недезинфекцирани вещи. 

По време на оперативката на районните администрации беше възложено техни служители да извършват редовни огледи на сгради със смесена собственост, където Общината е изразходвала средства за обезопасяване и възпрепятстване на влизането и настаняването на бездомни хора. Във връзка с рисковете от предизвикване на пожар или други инциденти, от общинския отдел „Дейности по защита на населението“ напомнят, че влизането в тези сгради се третира като влизане с взлом.   

2024 © Варна е