Може ли да върнем непотребните подаръци в магазина
Подаръците, които поднасяме и получаваме за Коледа и Нова година са свързани основно с емоции и много хора ги приемат с вълнение и желание. Има разбира се и по-практични, които решават да опитат да върнат или заменят това, което им е подарено. Възможно ли е това да се случи, коментира основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air.
Тя поясни, че стоките, които са закупени онлайн, може да бъдат върнати до 14 дни, но много онлайн магазини дават и по-дълъг срок, затова трябва да проверим какъв е конкретният случай.
"Физическите магазини не са задължени със закон да приемат обратно вече продадени стоки, ако те самите не са се задължили, като добра практика, като са поели ангажимент към своите клиенти преди сключването на сделката. Ако са го направили, са длъжни да изпълнят обещанието си, тъй като в противен случай би било нелоялно", обясни Руменова.
И в двата случая обаче ще бъде необходимо да предоставим документ или доказателства, че дадената стока е закупена точно от този търговец. "Възниква въпросът как да поискаме касовата бележка от човека, който ни е поднесъл подаръка. В Испания, например, може да бъде издаден платежен документ, на който не фигурира цената и той се поставя при подаръка. Така, ако получателят реши да го върне или замени, има възможност да го направи, без непременно да разбере колко е струвал артикулът", посочи Руменова.