Мобилно меню

Момиченце е първото бебе родено в Майчин дом - Варна, през 2025-а

Момченце е проплакало във варненската АГ болница няколко часа по-късно
Момиченце е първото бебе родено в Майчин дом - Варна, през 2025-а
732

Първото бебе, родено в Майчин дом - Варна, през 2025 година е момиченце, родено нормално в 4:20 сутринта с идеалните размери 3380 гр. и 51 см.
Екипът, посрещнал новия живот в първия ден на новата година, е в състав: Д-р Ани Атанасова, д-р Николова- педиатър и акушерите Гавазова и Стаматова, съобщават от екипа на болницата на официалната си страница в социалните мрежи. 

Екипът на Майчин дом - Варна отправя пожелание към малката госпожица:

"Да расте здрава и да носи магията на първия ден от годината в сърцето си!"

Първото бебе на 2025-а, във варненската АГ-болница е родено тази сутрин в 8 часа и 10 минути със секцио по спешност, информира Радио Варна. Бебето е момченце, с тегло 3 килограма и половина и височина от 51 см., съобщава дежурният лекар д-р Здравко Нунев и уточнява, че се касае за непроследявана бременност. Последното раждане за 2024 г. в специализираното здравно заведение е било около 17 часа на 31 декември, когато на бял свят е дошло момиченце, здраво бебе с мерки 3 070 грама и 49 см., разказа още за Радио Варна дежурният лекар в АГ-болница "Проф. д-р Димитър Стаматов"-Варна.  

2025 © Варна е / снимка: Майчин дом - Варна

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна