Нараства броят на младите хора в приюта за бездомни във Варна
Заместник-кметът по здравеопазване, социални дейности и туризъм Снежана Апостолова се срещна миналата седмица с ръководството на Комплекса за социални услуги за бездомни лица и семейства във Варна. Директорът на комплекса я информира за забележките по реализацията на основния ремонт на социалния център и за констатациите в мониторинговите доклади на специализираната комисия. Последва и ново посещение в комплекса на комисията по мониторинг, за да се види дали изпълнителят на проекта е отстранил констатираните забележки.
Капацитетът на приюта в момента е запълнен на 100%, каза в интервю за БНР директорът Марко Марков.
Кметът Благомир Коцев даде указания никой да не бъде връщан и да се осигури храна и подслон за нуждаещите се хора. Марков увери, че при нужда могат да бъдат настанени още хора, като за целта помещения за отдих и занимания ще бъдат обособени като спални. При последното застудяване са постъпили 10 души и към момента в комплекса са приютени над 100 потребители.
Някои от тях имат решение на ТЕЛК-комисия или получават доходи от пенсии или работни заплати, но всички са бездомни и социално слаби, каза директорът. Половината от настанените са след подаден сигнал от граждани, останалата част сами са потърсили подслон. Максималният позволен престой в приюта е шест месеца плюс още шест при преценка на ръководството и социалните работници.
Марков отчете тенденция, че все повече млади хора търсят подслон и причините за това най-често са от битов характер. Най-възрастните потребители са над 85 г. Сред настанените има и семейства.
При постъпването на нов потребител в комплекса се прави преглед от медицинско лице, а социалните работници правят цялостна оценка на случая и съдействат за издаването на документи, в това число и лични карти. Бездомните лица получават храна по два пъти на ден – сутрин и вечер.
По думите на директора, Комплексът се нуждае от още един социален работник, за да се задоволят нуждите на всички настанени. Проблемите на персонала най-често са свързани с липсата на хигиенни навици на потребителите. Що се отнася до реда в сградата, компромиси не се правят, категоричен е директорът.