Мобилно меню

Облагородяват парк "Младост" с 4,5 млн. лв.

Предстои изграждането и на парк "Република", отново в район "Младост"
Облагородяват парк "Младост" с 4,5 млн. лв.

Започна проектиране на дейностите по благоустрояване на парк "Младост 1", който е разположен на терен от близо 20 декара в пространството между ул. "Мечтание" и детските градини "Морска звездица" и "Синчец". В момента се изготвя технически проект за изграждане, основен ремонт и реконструкция на парка. Целта е да се създаде модерна и съвременна многофункционална паркова и рекреационна зона за отдих и различни видове спорт. Предвидените дейности включват още озеленяване и осигуряване на достъпност за хора с увреждания и майки с детски колички.  

Необходимите средства за проекта са близо 4,5 млн. лв.

С тях ще се извърши функционално зониране на парка, ще се изградят пешеходни алеи на всички входове, нови тротоари около парка, както и велосипедни алеи. Предвидено е също монтиране на паркова мебел - пейки, беседки и кошчета. Ще бъдат изградени - комбинирано игрище за баскетбол и волейбол, тенис маси на открито, детска площадка, фитнес на открито. Предвидени са също обособяване на зони за отдих и площадка за културни мероприятия. Проектират се и цветни фигури на подходящи места, предвижда се и изграждане на фонтани и чешми.

Към момента паркът е с амортизирани настилки и липсващи тревни площи, няма осигурена достъпна среда и условия за хора с увреждания. Настилката от бетонови плочи е деформирана, парковата мебел и съоръженията в детския кът са амортизирани и недостъпни за деца със специални потребности.

Успоредно с парк "Младост 1", се предвижда и изграждането на още един парк – "Република". Той е с площ от близо 22 декара и също се намира в район "Младост". Двата парка се финансират по Инвестиционната програма за общински проекти на Министерство на финансите, по която Община Варна получава 100 млн. лв. Парковете са на обща стойност над 11 млн. лв.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна