Мобилно меню

Обсъдиха мерки за преодоляване на енергийна, водна и транспортна бедност у нас

Необходимо е да се направи ясно разделение на нуждите от подкрепа за хората, за да не възниква социално напрежение, подчертаха от Икономическия и социален съвет
Обсъдиха мерки за преодоляване на енергийна, водна и транспортна бедност у нас

Икономическия и социален съвет на Република България прие становище на тема „Енергийна, водна и транспортна бедност – специфики при проявлението и мерки за преодоляването им“. Становището е разработено по собствена инициатива и разглежда необходимостта от въвеждането на различни дефиниции за категориите бедност – съответно енергийна, водна и транспортна.

В обсъждането на становището участваха заместник- министъра на труда и социалната политика Гинка Машова и Красимир Ненов, заместник-министър на енергетиката.

В становището на Съвета се посочва, че определянето на бедност означава лицето или домакинството да не може да поддържа определен стандарт. ИСС счита, че е необходимо да се направи ясно разделение на нуждите от подкрепа за хората, за да не възниква социално напрежение. ИСС отбелязва и факта, че у нас няма официални дефиниции за eнергийна, водна и транспортна бедност и счита, че България трябва да въведе национални механизми за подпомагане, както и да се предвидят законодателни мерки за приемането на официални определения. 

Съвета е на мнение, че при определяне на енергийната, водната и транспортната бедност в България за социално подпомагане е необходимо да се оформят три различни групи правоимащи, защото целите на подпомагане са различни - при енергийната бедност целта на подкрепата е за облекчен достъп до финансиране на програми за енергийна ефективност. В същото време при водното подпомагане е необходимо да се приложи осигуряване на базови жизнени нужди на най-уязвимите домакинства, за които цената е социално непоносима. Транспортното подпомагане от своя страна ще позволи икономическа активност на гражданите в условията на ръст на цените на горивата при въвеждането на такси за емисии в транспорта.

Заместник-министър Гинка Машова благодари за приноса на Икономическия и социален съвет  в търсенето на дългосрочни решения за осигуряването на жизненоважни потребности на хората от уязвимите групи.

„Това са сложни, комплексни и всеобхватни предизвикателства. Трайните решения за тях могат да бъдат открити и приложени в практиката само с координирани усилия и принос от ангажираните институции, социалните партньори и заинтересовани страни. Не трябва да забравяме, че по темата България има поети ангажименти по Плана за възстановяване и устойчивост, които трябва да бъдат изпълнени.  МТСП има готовност да организира среща, на която всички заинтересовани институции и партньори да обсъдим заедно препоръките на ИСС в детайли“ коментира още Машова.

„Имаме общо разбиране за важността да се внесе промяна в Закона за енергетиката” подчерта заместник- министъра на енергетиката Ненов. „Това, с което се ангажирам, е да бъдем активни да разработим ЗИД на Закона за енергетиката и ще разчитаме на вашия принос.“

По време на пленарната сесия, председателят на ИСС Зорница Русинова получи поздравителен адрес от името на МТСП.

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър ИСС

Ремонт без край: ул. Прилеп отново е затворена и разкопана

Назрява протест, живущи и работещи в участъка са принудени да прекосяват опасни участъци по пътното платно
Ремонт без край: ул. Прилеп отново е затворена и разкопана

Пети ден (от 12 май) е затворен за движение участък от ул. “Прилеп” в частта от бензиностанцията (намираща се на ул. “Прилеп” след пътния възел с бул. “Христо Смирненски”) до пресечката към ул. “Патриарх Максим” (входа към местност Пчелина и надписа ПЧЕЛИНА).

Ограничението беше въведено във връзка с преминаване към II етап на строителните дейности, свързани с проекта за уширение от 6 на 7 метра на пътното платно на ул. “Прилеп”.

Първоначално беше обявеното, че по време на ремонта в ограничения участък ще бъдат пропускани освен МПС със специален режим на движение и автомобилите на живущите и работещите в района и тези, които обслужват търговските обекти. Според информация, на живущи и работещи в участъка, това не се случва и те са възпрепятствани и нямат достъп до работните си места и жилища.

Редица от тях са принудени пеша да прекосяват опасни и необезопасени участъци по пътното платно, между тежкотоварни машини.

Днес в района се бяха събрали хора да изразят своето възмущение от неспиращите ремонтни дейности и трудностите и опасностите, пред които са изправени.

На много места вече ремонтираният участък е с пропадания и вдлъбнатини и мнозина от преминаващите редовно по улицата се опасяват, че съвсем скоро ще се наложи пореден "ремонт на ремонта", а при всеки дъжд се образуват опасни насипи от камъни и чакъл.

Временната организация е въведена от 9:00 до 17:00 ч. и както беше обявено преди седмица ще важи до приключване на работата по разширяване на пътя.

2025 © Варна е