Мобилно меню

Осигурена е зимната поддръжка на улиците във Варна

Сключен е договор с 3 специализирани фирми
Осигурена е зимната поддръжка на улиците във Варна

Три специализирани фирми ще извършват зимното поддържане на пътища, улици и булеварди на територията на петте административни района в община Варна. Договорите за зимната поддръжка са сключени в края на месец декември 2024 г. след проведена обществена поръчка за избор на изпълнител, съобщават от дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустройство" към община Варна. 

Район "Одесос" ще се обслужва през зимния сезон от ЕТ "Станка Василева", за районите "Приморски",  "Младост" и "Вл. Варненчик" ще се грижи "ДЗЗД Зимно Варна 2025" (консорциум с участници "Пътища и мостове" ЕООД и "Пътно строителство" АД), а район "Аспарухово" ще се обслужва за поредна година от "ДЗЗД ЗМБГ Зебра"

Всеки от договорите за зимно поддържане на пътища, улици и булеварди ще се изпълнява до 31 март. В зависимост от метеорологичните условия работата по зимното поддържане може да се извършва и по-късно от тази дата.

Приоритетно почистване през зимния сезон е определено за улиците, по които преминават линиите на градския транспорт, за основните булеварди, както и за пътните артерии с интензивно движение на ППС.

Фирмите са задължени да правят обход на пътните участъци (при температури под 4°C за Аспарухов мост и при температури под 2°C за останалите райони от територията на община Варна).

За почистването на други ключови точки в града, детски заведения и градини, училища, болници, както и персонални адреси като домовете на инвалиди и възрастни хора, всяко районно кметство ще подава навременна информация и сигнали към фирмата, отговаряща за зимната поддръжка в съответния район. 

В изискванията към фирмите за зимна поддръжка е записано още, че трябва да разчистват преспи и снегонавявания и да отстраняват уплътнени снежно-ледени пластове. В задълженията на изпълнителите влиза да обезопасяват пътищата и улиците против хлъзгане, да отговарят за разпръскването на материали и химически вещества и да изтеглят аварирали автомобили от пътното платно.

Във всеки от петте района ще се използва специализирана техника за зимно поддържане, която включва 2 моторни-превозни средства с цистерна с гребло, 4 моторни-превозни средства с металоразпръсквач с гребло, автомобилен кран, влекач, верижна машина с гребло, влекач с ремарке за превоз на техника, автомобил с висока проходимост, комбиниран колесен багер товарач, челен товарач, мини челен товарач с гребло, роторен снегорин и МПС за ръчно разпръскване на материали. Фирмите-изпълнителки отговарят техниката да бъде поддържана по всяко време в изправно техническо състояние и да се използва единствено и само за целите на зимната поддръжка на пътищата и улиците в дадения район.

Изпълнителят е длъжен да използва цялата налична техника и личен състав за работа при бедствено положение или усложнена метеорологична обстановка, се казва още в договора за зимна поддръжка. В него са заложени и санкции за изпълнителя при неизпълнение на договора, които достигат до 10 000 лева.

2025 © Варна е

Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Получени са множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти
Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Община Варна търси устойчиви решения за градска мобилност и трайно разрешаване на конфликта между водачи на МПС, пешеходци, велосипедисти и собственици на тротинетки. Това каза кметът Благомир Коцев по време на поредната работна среща с представители на велоклубовете в града. Акцент в обсъждането на конкретните мерки беше движението в централната градска част, пешеходните зони и Морската градина, съобщават от пресцентъра на Общината. 

Конкретен повод за срещата бяха поставените знаци от двете страни на пешеходната част от бул. "Сливница", указващи забрана за движение на велосипеди. Действията на Община Варна не са рестрикция към велообщността във Варна. Те са поставени след получени множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти. Целта им е единствено да предотвратят произшествия заради високата скорост, с която се движат велосипедистки и собственици на ИЕПС (електрически тротинетки), обясни по време на срещата Илия Коев, заместник-кмет по въпросите на сигурността и обществения ред. 

По време на срещата беше подчертано, че

по пешеходната зона така или иначе не е позволено карането на велосипеди и тротинетки и техните водачи следва да ги бутат, докато преминават в участъка.

Подобен е случаят по столичния булевард "Витоша", който също е пешеходен в голямата си част, обясни Коев. 

Заместник-кметът Пламен Китипов запозна представителите на велоклубовете в града с намеренията на Община Варна да разработи цялостен план за устойчива градска мобилност и търси възможности за неговото финансиране. Те също ще бъдат привлечени в процеса на идейното му разработване с мнения, предложения, примери за добри практики в други градове на страната и чужбина. Ще бъде сформирана постоянна работна група, която ще се събира регулярно, за да обсъжда конкретните казуси.

2025 © Варна е