Мобилно меню

От 20 декември: Възстановяват изцяло движението край Двете кули

Затваряне на част от улица "Прилеп" за успешно приключване на ремонтните дейности там, искат от фирмата-изпълнител
От 20 декември: Възстановяват изцяло движението край Двете кули

От утре, 20 декември, ще бъде напълно възстановено движението във всички посоки на кръстовището на булевардите "Република" и "Владислав Варненчик" при Двете кули. Този ангажимент беше поет преди седмица от фирмата-изпълнител пред кмета Благомир Коцев във връзка с предстоящите коледни и новогодишни празници.

Участъкът е особено натоварен, тъй като се намира на входно-изходната точка на града, също така в района има множество големи търговски обекти. 

Ремонтът там е по проект на "Водоснабдяване и канализация". Работата по обекта, който включва изграждане на канализационен колектор с диаметър Ф2000 и канализационни шахти, продължава. Тя обаче ще бъде ограничена в рамките на частния имот зад бензиностанцията и по никакъв начин няма да се отрази на трафика, уточниха изпълнителите по време на редовната седмична среща с ръководството и представители на ресорните дирекции в Община Варна. 

Продължават ремонтните дейности и по пътя между кварталите "Аспарухово" и "Галата". Изпълнителите поискаха от Общината съдействие от 6 януари за около седмица пътят да бъде затворен и служители на звеното "Общинска полиция" или на 4 РПУ да следят за спазването на временната организация. Целта е да бъдат спазени сроковете по договора и пътят да бъде завършен навреме. 

Затруднения при ремонтните дейности заради натоварения трафик има и по ул. "Прилеп" в участъка, който се уширява, отчетоха изпълнителите. Съгласно предоставения миналата седмица график при подходящи метеорологични условия за цялостното приключване на строителните дейности там са необходими общо 80 дни за двата етапа. От строителната фирма обаче отчитат, че за 5 дни, при пълна мобилизация на техниката и въвеждане на временни светофарни уредби, са изпълнили едва 200 метра от обекта. В тази връзка те поискаха съдействие от Общината за временно затваряне на пътя и присъствие на полицаи, за да се спази графикът. 

Да бъде затворена за един ден и ул. "Патриарх Максим" в местност "Пчелина", поискаха от фирмата. Предстои да се асфалтира участъкът от ул. "Прилеп" до  църквата "Св. вмчца Марина", но през него ежедневно минават не само автомобили на живущите, а и десетки бетоновози и друга тежка техника. Това възпрепятства възстановяването на настилката след приключването на ВиК-дейностите, обясниха от фирмата-изпълнител.

2024 © Варна е

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна