Мобилно меню

От 30 октомври: Затварят платното към центъра на бул. "Владислав Варненчик" до Двете кули

В лявото платно ще бъде въведено двупосочно движение
От 30 октомври: Затварят платното към центъра на бул. "Владислав Варненчик" до Двете кули
524

От днес при кръстовището на Двете кули се асфалтират преходните трасета между северното и южното платно по бул. "Владислав Варненчик". С дейностите ще приключи първият, от общо четирите етапа, от проекта на ВиК– Варна за изграждането на канализационен колектор с голям диаметър (φ2000) и две канализационни шахти. Първият етап ще завърши 10 дни по-рано от предвидения срок. 

От сряда (30 октомври) започва изпълнението на втория етап, при който строителните дейности ще навлязат в кръстовището на бул. "Владислав Варненчик". Южното (дясното) платно в посока център ще бъде затворено за строителните дейности, а в северното (лявото) платно ще бъде въведено двупосочно движение.

Заедно с асфалтиране на преходните трасета на булеварда от днес, там вече  се разполага техника за дейностите по втория етап.

Работата във входно-изходното кръстовище е вторият от общо 4-те етапа на проекта. Дейностите по целия обект, които започнаха на 8 октомври, са с прогнозна продължителност общо 120 дни

За да се избегнат големи задръствания, до приключване на строително-монтажните работи са определени обходни маршрути, които заобикалят кръстовището: 

  • За влизащите във Варна от АМ "Хемус" – слизане от автомагистралата по рампата до "Бизнес Парк" - Варна. След това, за лекотоварния трафик, на кръговото кръстовище - качване в посока "Метро" и влизане в града по бул. "Сливница" и бул. "Цар Освободител". За тежкотоварното движение - слизане по бул. "Атанас Москов" към бул. "Девня" и след това на голямото кръгово на булевард "Васил Левски" влизане в града по бул. "Васил Левски" или по ул. "Пеячевич" и бул. "Христо Смирненски".
  • За излизащите от Варна по бул. "Владислав Варненчик" е препоръчително още от кръговото на "Автогара Варна" слизане към ул. "Девня" и качване към бул. "Сливница" и бул. "Цар Освободител". Следващ и последен вариант за избягване на евентуално задръстване е на кръстовището на МОЛ - Варна продължаване по ул."Георги Пеячевич" към голямото кръгово, оттам по бул. "Девня" и качване по бул. "Христо Смирненски" отново към бул. "Сливница" и бул. "Цар Освободител".

 Временната организация на движението цели да отведе трафика още от входа на Варна по бул. "Атанас Москов" и бул. "Девня" за тези автомобили, за които не е наложително да преминат през кръстовището на "Двете кули". Това се отнася най-вече за тежкотоварните автомобили. 

2024 © Варна е

МРРБ: Ремонт на Аспаруховия мост ще започне най-рано през 2027–а

Такъв сложен инфраструктурен обект на може да стане за месеци, нужна е отговорна и експедитивна работа на институциите, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов 
МРРБ: Ремонт на Аспаруховия мост ще започне най-рано през 2027–а

Агенция „Пътна инфраструктура“ ще възложи на Националния център за териториално развитие (НЦТР) да извърши обследване на Аспаруховия мост във Варна. На база резултатите от обследването ще се направи оценка за това, какви ремонтни дейности са необходими на каква стойност и търсене на възможности за финансиране. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов на среща с народни представители от варненски регион и представители на общинското ръководство на града. В  срещата участва и председателят на УС на АПИ инж. Йордан Вълчев.

До пролетта на 2026 г. трябва да станат ясни резултатите от обследването, след което се очаква най-късно през есента на следващата година да се възложи процедура за избор на изпълнител на ремонтните дейности на инженеринг. „Такъв сложен инфраструктурен обект на може да стане за месеци“, заяви министърът и подчерта, че при отговорна и експедитивна работа на институциите, най-рано през пролетта на 2027 година може да започнат и същинските ремонтни дейности по моста. С цел оптимизиране на цялостната работа, министър Иванов разпореди АПИ да излъчи представител, който да участва в заседанията на общинската комисия по транспорт във Варна.

В хода на разговора стана ясно, че бъдещият ремонтът ще се извършва без да се затваря мостът и без спиране на трафика, обясни председателят на УС на АПИ инж. Йордан Вълчев. Ще се търсят и възможности за алтернативни маршрути в града, така че да не се затруднява движението по време на ремонтните работи, подчерта Вълчев.

2025 © Варна е