Мобилно меню

Планират основен ремонт на Конната база във Виница

Инициативата ще е на стойност над 3 млн. лв. 
Планират основен ремонт на Конната база във Виница

Проект за основен ремонт на Конната база във Виница за 3 239 808 лв. с ДДС е депозиран от Община Варна в Министерството на младежта и спорта. Всички действия по модернизирането на базата трябва да са приключили до 30.06.2027 година.

В момента там се отглеждат 36 коня.

При одобрение, Община Варна трябва да осигури до 1,6 млн. лв. съучастие, каквито са изискванията на Националната програма за споделено финансиране на инвестиционни спортни проекти за 2024 г. към Министерството на младежта и спорта. Средствата са за изготвяне на технически проект, строително-монтажни дейности, авторски и строителен надзори.

Строителните работи ще засегнат две сгради, изградени през 1959 г., във видимо лошо състояние. Базата няма функциониращи вентилационна и система за събиране на отпадните води от баните и клетките за коне, както и тоалетни за посетители.

В рамките на основния ремонт са предвидени изграждане на нови сгради, както и помещения за съхранение на сено, достъпна среда за хора с увреждания, топлоизолация на стените и покрива, реновиране на връзките с инженерните инфраструктурни мрежи, подновяване на електро-, ВиК- и вентилационната инсталации, благоустройство, обезопасяване на терена около сградите, ново алейно осветление в базата, захранвано чрез автономен светлинен панел с фотоволтаик и др. 

Конната база се намира североизточно от кв. Виница и е общинска собственост. На тревния и пясъчния манеж се провеждат тренировки на състезатели от три клуба и официални състезания, учебно-тренировъчна дейност.

На базата тренират и 20 деца - състезатели.

Същевременно там се реализират и програмите за спорт на хора с увреждания, както и на 70 деца от 9 до 13 год. в месеците от април до септември. За  хипотерапия базата ежедневно се посещава от деца с увреждания и проблеми с развитието - неврологични, психически, физически и др. 

Чрез проекта Община Варна цели да подобри условията за конен спорт в категориите спорт за всички, училищен и студентски спорт, както и за възрастни и за високи постижения. Чрез проекта ще се подобри и състояние на материалната спортна база, съгласно международните стандарти за отглеждане на коне и спортове, свързани с коне, в т.ч. и ще се изпълнят стандартите за хипотерапия.

2024 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна