Мобилно меню

Ремонти на две ключови места във Варна започват на 8 октомври

По трасетата ще бъде въведена временна организация на движението
Ремонти на две ключови места във Варна започват на 8 октомври
676

От 8 октомври (вторник) започват ВиК ремонти на две ключови места в града – по бул. "Република" (до кръговото на "Практикер“) и бул. "Княз Борис I" (от Евксиноград до Ботаническата градина). По трасетата ще бъде въведена временна организация на движението. Това стана ясно на традиционната среща между ръководството на Община Варна, представители на ВиК-Варна, пътностроителните фирми и "Градски транспорт".
 
Изцяло затворен за движение ще бъде участъкът по бул. "Република" от кръстовището с бул. "Владислав Варненчик" до кръговото кръстовище с ул. "Уста Колю Фичето". Причината е изграждането на канализационен колектор с двуметров диаметър и две канализационни шахти по проект на "Водоснабдяване и канализация - Варна" ООД. Въпросният участък е първият от общо 4 етапа на проекта, всеки с продължителност от около 30 дни.

Работата по целия обект е с прогнозна продължителност общо 120 дни.

  • Етап 1: по бул. "Република" – от ул. "Уста Колю Фичето" до бул. "Владислав Варненчик" (цялостно затваряне), срок: от 08.10.2024 до 08.11.2024;
  • Етап 2: южно платно на бул. "Владислав Варненчик" – движение двупосочно в северното платно, срок: от 08.11.2024 до 22.11.2024;
  • Етап 3: северно платно на бул. "Владислав Варненчик" – движение двупосочно в южно платно, срок: от 22.11.2024 до 8.12 2024;
  • Етап 4: по бул. „Република“ – от бул. "Владислав Варненчик" до изхода зад бензиностанция "Петрол" (изцяло затворено платното в посока бул. "Сливница" - двупосочно движение в другото платно), срок от 8.12.2024 до 8.02.2025..

За да се избегнат големите задръствания, са определени и обходни маршрути, които заобикалят кръстовището и са препоръчителни до приключване на строително-монтажните работи.
 
Обходните маршрути са следните:

  • За влизащите във Варна от АМ „Хемус“ – слизане от автомагистралата по рампата до „Бизнес Парк“ - Варна. След това, за лекотоварния трафик, на кръговото - качване в посока „Метро“ и влизане в града по бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. За тежкотоварното движение - слизане по бул. „Атанас Москов“ към бул. „Девня“ и след това на голямото кръгово на булевард „Васил Левски“ влизане в града по бул. „Васил Левски“ или по ул. „Пеячевич“ и бул. „Христо Смирненски“.
  • За излизащите от Варна по бул. „Владислав Варненчик“ е препоръчително още от кръговото на „Автогара Варна“ слизане към ул. „Девня“ и качване към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. Следващ и последен вариант за избягване на евентуално задръстване е на кръстовището на МОЛ - Варна слизане по ул. „ Георги Пеячевич“ към голямото кръгово, оттам по бул. „Девня“  и качване по бул. „Христо Смирненски“ отново към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“.
     
    Временната организация на движението цели да отведе трафика още от входа на Варна по бул. „Атанас Москов“ и бул. „Девня“ за тези автомобили, за които не е наложително да преминат през кръстовището на „Двете кули“. Това се отнася най-вече за тежкотоварните автомобили.
     
    За тези, които ще преминават през кръстовището по време на строителните дейности, е важно да знаят, че това ще става от бул. „Владислав Варненчик“ в посока от магистрала „Хемус“ по южното платно на булеварда. На следващите етапи ще се налага, в зависимост от строителните дейности, прехвърляне на влизащите в града двупосочно в северното платно, след което – пренасочване на движението на излизащите от града в южното платно отново двупосочно.
     
    Тази организация на движение се отнася за целия период на строителните дейности и ще се съобщава редовно според линейните графици.
     
    Другият участък, който предстои да бъде затворен следващия вторник, е от бул. „Княз Борис I“ - от входа на Университетска ботаническа градина до Евксиноград. Затварянето е във връзка с втория етап от проекта за водния цикъл, който се реализира също от ВиК дружеството. Той е за реконструкция и доизграждане на магистрални водопроводи по трасето Варна – КК "Златни пясъци".
     
    По време на ремонтните дейности ще се работи в платното в посока Варна, а движението ще се извършва двупосочно в посока курортните комплекси, уточниха още по време на днешната среща. Участъкът трябва да бъде завършен до месец май 2025 г. Независимо от напредъка по ВиК проекта, той ще бъде асфалтиран и отворен за движение и в двете посоки през следващия летен сезон, заявиха представителите на дружеството и на фирмите-изпълнители. Работата по проекта ще продължи след края на следващия туристически сезон в участъка до Т-образното кръстовище към Аладжа манастир и КК „Златни пясъци“.
     
    Като обход ще се ползва ул. „Арх. Манол Йорданов“, която свързва Горна и Долна Трака. По информация на фирмата-изпълнител, преди 8 октомври по улицата ще бъде положен износващият асфалтов слой. Днес ще приключи изграждането на бордюрите, като работа ще продължи само по тротоарите.
2024 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Обследват актуалното състояние на Аспаруховия мост

Община Варна търси съдействие от Университета по архитектура, строителство и геодезия за оказване на техническа помощ и изготвяне на задание за конкурс за концепция и инженерно решение за втори мост над Варненското езеро
Обследват актуалното състояние на Аспаруховия мост

Работна група ще изследва техническото състояние на Аспаруховия мост във Варна. Нейното създаване беше одобрено на заседание на комисията по транспорт към местния парламент.

В състава на новосформираната група влизат всички членове на ПК "Транспорт", представители на общинска администрация, експерти и членове на браншови организации.

Работната група ще работи в срок от три месеца, като след приключването на обследването ще бъде изготвен подробен доклад с резултати и конкретни предложения. В документа ще се акцентира върху експлоатационното състояние на моста, ще бъдат посочени потенциални рискове, необходимостта от ремонт и др., след което докладът ще бъде представен пред Общински съвет – Варна.

По време на заседанието на комисията стана ясно, че

състоянието на Аспаруховия мост не е аварийно, но е необходим основен ремонт.

Съоръжението на възраст почти 50 години е собственост на държавата и се управлява от Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез Агенция "Пътна инфраструктура". Община Варна има задължения по текущи ремонти и поддръжка на пътна и тротоарна настилка, парапети, осветление, контактна мрежа за тролейбусен транспорт и др.

Основният ремонт на Аспаруховия мост е в компетенциите на АПИ.

От администрацията заявиха, че са изпратили няколко писма до Агенцията и до МРРБ. Отговорът, който е получен в началото на годината, е, че през  2025 г. ще бъде възложено обследване на съоръжението. Към момента обаче няма яснота дали това обследване ще бъде направено през тази година.

Според експертите има фуги по съоръжението, които се нуждаят от спешен ремонт.

За да не се отлага повече, след края на летния сезон е взето управленско решение за извършване на частични ремонти със средства от общинския бюджет. Очаква се разходите да бъдат в размер между 50 и 100 хил. лева, бе заявено в зала "Пленарна".

На заседанието стана ясно, че Община Варна е подготвила писмо до Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). С него официално търси съдействие за оказване на техническа помощ и изготвяне на задание за конкурс за

концепция и инженерно решение за втори мост над Варненското езеро.

Новото съоръжение трябва да осигури алтернативна връзка между северната и южната част на града и да облекчи трафика, който в момента преминава по Аспаруховия мост.

От администрацията уточниха, че инициативата е резултат от серия предварителни разговори с експерти в областта. В момента в Общия устройствен план (ОУП) на Варна съществуват идеи за втора транспортна връзка, но те са разработени преди повече от 15 години. Днес обаче съществуват и нови технологични възможности, както и други алтернативни предложения.

Със съдействието на УАСГ се очаква да бъде подготвено задание за конкурс с широко участие, в който проектантски екипи да предложат съвременни решения. Основната цел е удовлетворяване на транспортните и градоустройствените нужди на града, без да се обвързва с решенията на АПИ по отношение на националната магистрална мрежа.

Съветниците взеха също решение за изменение в маршрутните разписания на автобусни линии 209Б, 109, 22, 31А, 18 и 29. Става дума за актуализация на автобусни спирки от общинската транспортна схема и промени в разписанието с цел по-добро обслужване на пътниците.

2025 © Варна е