Мобилно меню

Ремонти на две ключови места във Варна започват на 8 октомври

По трасетата ще бъде въведена временна организация на движението
Ремонти на две ключови места във Варна започват на 8 октомври

От 8 октомври (вторник) започват ВиК ремонти на две ключови места в града – по бул. "Република" (до кръговото на "Практикер“) и бул. "Княз Борис I" (от Евксиноград до Ботаническата градина). По трасетата ще бъде въведена временна организация на движението. Това стана ясно на традиционната среща между ръководството на Община Варна, представители на ВиК-Варна, пътностроителните фирми и "Градски транспорт".
 
Изцяло затворен за движение ще бъде участъкът по бул. "Република" от кръстовището с бул. "Владислав Варненчик" до кръговото кръстовище с ул. "Уста Колю Фичето". Причината е изграждането на канализационен колектор с двуметров диаметър и две канализационни шахти по проект на "Водоснабдяване и канализация - Варна" ООД. Въпросният участък е първият от общо 4 етапа на проекта, всеки с продължителност от около 30 дни.

Работата по целия обект е с прогнозна продължителност общо 120 дни.

  • Етап 1: по бул. "Република" – от ул. "Уста Колю Фичето" до бул. "Владислав Варненчик" (цялостно затваряне), срок: от 08.10.2024 до 08.11.2024;
  • Етап 2: южно платно на бул. "Владислав Варненчик" – движение двупосочно в северното платно, срок: от 08.11.2024 до 22.11.2024;
  • Етап 3: северно платно на бул. "Владислав Варненчик" – движение двупосочно в южно платно, срок: от 22.11.2024 до 8.12 2024;
  • Етап 4: по бул. „Република“ – от бул. "Владислав Варненчик" до изхода зад бензиностанция "Петрол" (изцяло затворено платното в посока бул. "Сливница" - двупосочно движение в другото платно), срок от 8.12.2024 до 8.02.2025..

За да се избегнат големите задръствания, са определени и обходни маршрути, които заобикалят кръстовището и са препоръчителни до приключване на строително-монтажните работи.
 
Обходните маршрути са следните:

  • За влизащите във Варна от АМ „Хемус“ – слизане от автомагистралата по рампата до „Бизнес Парк“ - Варна. След това, за лекотоварния трафик, на кръговото - качване в посока „Метро“ и влизане в града по бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. За тежкотоварното движение - слизане по бул. „Атанас Москов“ към бул. „Девня“ и след това на голямото кръгово на булевард „Васил Левски“ влизане в града по бул. „Васил Левски“ или по ул. „Пеячевич“ и бул. „Христо Смирненски“.
  • За излизащите от Варна по бул. „Владислав Варненчик“ е препоръчително още от кръговото на „Автогара Варна“ слизане към ул. „Девня“ и качване към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. Следващ и последен вариант за избягване на евентуално задръстване е на кръстовището на МОЛ - Варна слизане по ул. „ Георги Пеячевич“ към голямото кръгово, оттам по бул. „Девня“  и качване по бул. „Христо Смирненски“ отново към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“.
     
    Временната организация на движението цели да отведе трафика още от входа на Варна по бул. „Атанас Москов“ и бул. „Девня“ за тези автомобили, за които не е наложително да преминат през кръстовището на „Двете кули“. Това се отнася най-вече за тежкотоварните автомобили.
     
    За тези, които ще преминават през кръстовището по време на строителните дейности, е важно да знаят, че това ще става от бул. „Владислав Варненчик“ в посока от магистрала „Хемус“ по южното платно на булеварда. На следващите етапи ще се налага, в зависимост от строителните дейности, прехвърляне на влизащите в града двупосочно в северното платно, след което – пренасочване на движението на излизащите от града в южното платно отново двупосочно.
     
    Тази организация на движение се отнася за целия период на строителните дейности и ще се съобщава редовно според линейните графици.
     
    Другият участък, който предстои да бъде затворен следващия вторник, е от бул. „Княз Борис I“ - от входа на Университетска ботаническа градина до Евксиноград. Затварянето е във връзка с втория етап от проекта за водния цикъл, който се реализира също от ВиК дружеството. Той е за реконструкция и доизграждане на магистрални водопроводи по трасето Варна – КК "Златни пясъци".
     
    По време на ремонтните дейности ще се работи в платното в посока Варна, а движението ще се извършва двупосочно в посока курортните комплекси, уточниха още по време на днешната среща. Участъкът трябва да бъде завършен до месец май 2025 г. Независимо от напредъка по ВиК проекта, той ще бъде асфалтиран и отворен за движение и в двете посоки през следващия летен сезон, заявиха представителите на дружеството и на фирмите-изпълнители. Работата по проекта ще продължи след края на следващия туристически сезон в участъка до Т-образното кръстовище към Аладжа манастир и КК „Златни пясъци“.
     
    Като обход ще се ползва ул. „Арх. Манол Йорданов“, която свързва Горна и Долна Трака. По информация на фирмата-изпълнител, преди 8 октомври по улицата ще бъде положен износващият асфалтов слой. Днес ще приключи изграждането на бордюрите, като работа ще продължи само по тротоарите.
2024 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Планират изготвянето на технически паспорти на всички 55 подлеза във Варна

Това ще даде ясна представа за състоянието им и ще може да се направи качествено планиране на ремонтите и поддръжката на всеки от тях
Планират изготвянето на технически паспорти на всички 55 подлеза във Варна

Средства за изготвяне на технически паспорти на всички 55 подлеза в града ще бъде заложени в бюджета на Община Варна за 2025 г. Това ще ни даде ясна представа за състоянието им и ще можем да планираме качествено ремонтите и поддръжката на всеки от тях. Това заяви директорът на дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване“ Тихомир Тимов на редовната среща с фирмите, ангажирани със сметопочистването и с поддръжката на подлезите и шахтите в морската столица. В срещата се включиха заместник-кметовете инж. Пламен Китипов и Христо Рафаилов, както и общински експерти. 

Паспортизацията включва геодезическо заснемане, визуално и инструментално обследване на съоръженията, стана ясно още на срещата. Целта на геодезическото обследване е да послужи като база за последващото проектиране, а чрез обследванията да се изведат параметрите на намеса в конструкциите при провеждане на ремонтните работи, като се дадат насоки за прилагане на подходящи методи за изпълнението им. 

Резултатите от измерванията ще дадат на предварителен етап количествата на необходимите групи възстановителни дейности по отделните елементи на конструкцията на подлезите, които по късно ще се прецизират. Въз основа на обследването може да се изготви и експертно становище за сеизмичната осигуреност на всяко от съоръженията. 

По време на срещата беше докладвано, че 80% от шахтите в район „Одесос“ са почистени в хода на есенната кампания, а в момента дейностите се извършват и в район „Приморски“. Работи се и по сигнали на граждани. Голямо препятствие за работниците на фирмата по поддръжка се оказват капаците на шахтите, които на много места са заварени, за да не бъдат вандализирани или откраднати. Така те не могат да бъдат отворени за почистване и проверка. Беше обсъдено да се въведе употребата на капаци от полимербетон, които трудно могат да бъдат повредени и не е нужно да бъдат захващани допълнително. 

Обсъдено беше и използването на т.нар. прахосмукачки за листа през есенния сезон. За да избегнем събирането на листата в пластмасови чували, сме предвидили поставянето на 50 „бобри“ (метални контейнери с вместимост 1,2 куб. м), които ще бъдат разпределени в петте варненски района, посочи заместник-кметът по екологията Христо Рафаилов. Той допълни, че контейнерите са с голяма вместимост, ще събират значително количество листна маса и ще се обслужват от камион с преса, което ще увеличи капацитета им. 

2024 © Варна е