Мобилно меню

Ремонти през лятото се извършват в 11 училища и 20 детски градини във Варна

Освежават се класни стаи, занимални, канцеларии и санитарни помещения, подменят се осветителни тела, паркет и первази
Ремонти през лятото се извършват в 11 училища и 20 детски градини във Варна

В 11 училища и 20 детски градини се извършват текущи ремонти през летните месеци. Строително-ремонтните дейности включват боядисване на класни стаи или занимални, коридори и канцеларии. Извършва се още ремонт на санитарни помещения, подмяна на осветителни тела, частична подмяна на паркет и первази.

Строително-ремонтните дейности са възложени от директорите на съответните учебни заведения, а средствата са осигурени от техните бюджети.

Текущи ремонти се извършват в училищата - ІІІ ОУ "Ангел Кънчев", ОУ "Захари Стоянов", III ПМГ "Акад. М. Попов", СУ "Гео Милев", ОУ "Георги Сава Раковски", ОУ "Стефан Караджа", СУЕО "Ал. С. Пушкин", ОУ "Свети Свети Кирил и Методий", ГПЧЕ "Йоан Екзарх" и ОУ "Христо Смирненски" в с. Тополи.

Ремонтни дейности се извършват и в ОУ "Панайот Волов". Със средства по програмата на Министерството на образованието и науката се изгражда рампа за достъпна среда. От училищния бюджет ще се направи ремонт на санитарните помещения, на покрива на сградата на ПГ, която училището използва, както и ремонт на столовата. Ще бъде доставен и монтиран котел за отопление на помещенията.

В ІІІ ОУ "А. Кънчев" предстои обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител за извършване на строително-монтажни работи за обособяване на STEM център. Дейностите са по процедура "Училищна STEM среда" по Националния план за възстановяване и устойчивост, финансирана от Европейския съюз – Next Generation EU.

 В Общински детски комплекс също се извършва ремонт на покрива.

В двадесет общински детски градини се извършват текущи ремонти на помещенията, в някои от тях и възстановителни и ремонтни дейности по дворната инфраструктура. Това са ДГ №4 "Теменужка", ДГ №5 "Слънчо", ДГ №7 "Пушкин", ДГ №8 "Христо Ботев", ДГ №11 "Незабравка", ДГ №14 "Дружба", ДГ №15 "Гълъбче", ДГ №21 "Калина Малина", ДГ №23 "Иглика", ДГ №29 "Звънче", ДГ №32 "Моряче", ДГ №35 "Детска радост", ДГ №40 "Детски свят", ДГ №42 "Българче", ДГ №43 "Пинокио", ДГ №44 "Валентина Терешкова", ДГ №48 "Ран Босилек"  в с. Тополи.

Ремонт на покрива се извършва в три детски градини. В ДГ №10 "Карамфилче" вече е приключил ремонтът на покрива в стария корпус. В ДГ № 30 "Синчец" също завършва текущият ремонт на покрива и тавана в санитарните помещения в корпус Б. В ДГ №47 "Люляче" към момента се извършва ремонт на покрива, който ще приключи преди началото на учебната година.

2024 © Варна е / снимката е илюстративна

GEN Z, Y - пълни измишльотини, папагалски излагации

Теорията за поколенията отрича свободата, споделя журналистът Диян Божидаров в своя блог "Радикален скептицизъм"
GEN Z, Y - пълни измишльотини, папагалски излагации

Eдна глупост шества и в България - за поколението GEN Z. Ама такива били, онакива, въх!… “Гледай колко много на протеста, GEN Z е тук!”. Пълна глупост е поколенията да получават име, да се делят едни от други.

Първо следва да се каже, че винаги има млади хора, които после остаряват, на тяхно място идват нови млади и т.н. Нищо невероятно няма в този процес, нищо специфично.

Всеки човек носи със себе си надежди, разочарования, заблуди, умнотии, тъпотии… - не зависи от датата на раждане.

Конкретно за протестите, на абсолютно всеки досега в България през годините, се говореше “колко много млади хора има за първи път!”. На абсолютно всеки, винаги “за първи път!”. Защо и сега се говори? Ами защото всеки път се говори. А и поради желанието за положително етикиране на случващото се (eтикирането е ключов процес в политическата технология - така се появяват протести на умни и красиви, жълтопаветници, копейки, на свободните българи, на патрЕотите…. - в зависимост положителен или отрицателен етикет искат да лепнат политтехнолозите). GEN Z са млади, тук-там по света бе сложено такова име на протестите - айде и у нас. Хората повтарят папагалски, и без това нещо трябва да се говори.

Но всичко дотук е скука. Откъде идва именуването на поколенията? Защо въобще поколенията следва да се разграничават едно от друго? Тук е интересното.

Дължи се на науки, които буквално няма какво да правят, освен да измислят глупости, самоподдържайки се живи.

Малко за науките: има такива, които измислят микроскопи - колкото е по-добър, толкова по-добре човек вижда клетката; или се въвежда хапче - лекува болести; открива се артефакт след разкопки - научаваме нови неща от историята; има и науки обаче, които нищо не произвеждат, на 90% безсмислени, но все нещо следва да измислят, защото в тях се инвестират милиарди - когато в нещо са налети милиарди, то нито има как да не произведе все нещо (дори и глупост), нито може да спре наливането на милиардите, защото ще се обезсмислят вече налетите. Единственият изход е всички да се самозалъгват в качеството на произвеждания продукт.

Такива науки са икономиката, психологията, управлението на човешките ресурси, различните поведенчески, литературознанието... 90% от тях абсолютно нищо ново и умно не произвеждат. Примерно в икономиката за 300 години след Адам Смит единственото ново е измислено от Маркс, който стъпва върху Смит… Всичко извън тях като криви, диаграми, теории е от ден до пладне. Такава наука e и литературната критика - пише писател гениален разказ, поколения учени паразитират на гърба му. Но ги има всички тия науки, защото от век и половина светът приема, че щастието е свързано с науката - колкото повече от едното, толкова и от другото.

Така стигаме до именуването на поколенията: бейби бумъри, Z, Y, даже и алфа (деца, неосъзнати още като личности, ама учените са им сложили име). Именуването е измислено в края на 80-те години на миналия век от двама американци, теорията им се нарича Щраус-Хау по фамилиите. 80-те години са точно периодът, в който (след Втората световна война, насред мир) излетите колосални суми следва да се самооправдават. И се появяват невероятно безумни “продукти” в множество науки. Та, изследвайки САЩ, Щраус и Хау казват най-общо, че всяко поколение си има специфики според социокултурната среда - спецификите обясняват процеси от икономиката, политиката, обичаите, личното поведение, общественото, кризите, възходите. Нататък теорията е разпростряна извън САЩ, дължи се и на политически подтици. Има и по-ранни подобни теории. Общото е, че са социологически (силно въпросителна с полезността си наука). Единият от Щраус и Хау дори не е учен, ами най-обикновен писател.

Още тогава теорията на Щраус и Хау е посрещната с огромни критики. Но защо все пак е алабализъм? Ами защото, то е все едно да дефинираш научно защо поколението на Хемингуей е родило Хемингуей, а на Георги Господинов - Георги Господинов. Може ли въобще да се дефинира? Не само не може, ами и въобще не е сигурно, че не може да се роди нов Хемингуей - напълно е възможно. Науката, за която говоря, когато го няма новия Хемингуей, ще ви обясни напоително защо го няма. Ако се появи - напоително защо се е появил. Наука “според зависи” - тя винаги триумфира, защото е точно според зависи. Такава наука е измислила и именуването на поколенията - нищо във въпросната поколенческа теория нито може да се опровергае, нито докаже - типично “здравей-здрасти”.

Ако не знаете също така, в момента вървят няколко индустриални революции накуп. Чували сте за първа, втора, максимум трета… Но вече има и пета-шеста, точно както шест пола - няма ги край вас, обаче учените са ги измислили; дължи се на същото - науки, които честно, обективно и напълно осъзнато следва да се каже, че измислят неща, защото все нещо трябва да измислят.

А сега черешката - знаете ли какво точно означава да се именуват поколенията, какво точно казва поколенческата теория? Нито GEN Z-тата знаят, нито народните маси. Ето какво: теорията означава, че човек няма свободна воля, не е свободен. Теорията стъпва върху това, че изначално липсва човешка свобода, достигането на свободата е илюзия. Тя е една от многото детерминистични теории, според които човешкото поведение се предопределя от начертани, заложени външни за него фактори - в случая среда, обществени процеси и т.н. Целта на теорията е да разбере тия фактори, да ги опознае, да ги схване - с цел да се дешифрира и прогнозира човешкото поведение.

Няма свобода, казва теорията, има винтче.

Тъй че, ако някой човек се има за прогресивен, свободен, либерален… последното нещо, което трябва да прави, е да вдига на плакат GEN Z. По-малко папагалстване - по-малко излагации. :)

2025 © Варна е / автор: Диян Божидаров, блог "Radical Skepticism"