Мобилно меню

Следят с дрон за огнища на пожари във Варна

В готовност е и доброволното формирование към Община Варна, което участва в погасяването на пожара в неделя
Следят с дрон за огнища на пожари във Варна

Трети ден служители на Община Варна наблюдават с дрон опасните точки, където може отново да се разразят пожари. Особен фокус е старото огнище в района около блокове 404 и 405 в район “Владислав Варненчик”.

При направения оглед вчера, термалната камера на дрона е отчела стабилни температури под 40 градуса в зелените пространства.

На едно конкретно място е засечена температурна аномалия, която носи потенциален риск. Служители на Община Варна наблюдават рисковия участък и са в готовност да реагират бързо при евентуално разпалване.

В готовност е и доброволното формирование към Община Варна, което участва в погасяването на пожара в неделя.

Според прогнозата на Националния институт по метеорология и хидрология и днес ще остане предимно слънчево и много горещо. Поради тази причина в най-топлото време на три локации в града в часовете от 12:30 ч. до 15:30 ч. остават да работят и мобилните медицински пунктове, на които ще се мери безплатно кръвно налягане и ще се раздава минерална вода на нуждаещите се. Пунктовете ще бъдат разположени на пешеходната зона срещу градинката на Варненската търговска гимназия, на площад „Независимост“, както и пред Туристическия информационен център (Козирката). 

От отдел „Дейности по защита на населението“ предупреждават изрично гражданите, че е забранено паленето на огън в парковете на територията на община Варна, в това число и в Природен парк „Златни пясъци“, където противопожарната техника достига трудно.

Забранено е още паленето на стърнища, слогове, крайпътни ивици и сухи треви в земеделски земи и защитени територии.

Забранено е и изхвърлянето на фасове и стъклени бутилки, които имат ефекта на лупа в горещото време.

2024 © Варна е / снимката е илюстративна

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна