Мобилно меню

Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Получени са множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти
Трайно решаване на конфликта между пешеходци и водачи на автомобили, тротинетки и велосипеди търсят във Варна

Община Варна търси устойчиви решения за градска мобилност и трайно разрешаване на конфликта между водачи на МПС, пешеходци, велосипедисти и собственици на тротинетки. Това каза кметът Благомир Коцев по време на поредната работна среща с представители на велоклубовете в града. Акцент в обсъждането на конкретните мерки беше движението в централната градска част, пешеходните зони и Морската градина, съобщават от пресцентъра на Общината. 

Конкретен повод за срещата бяха поставените знаци от двете страни на пешеходната част от бул. "Сливница", указващи забрана за движение на велосипеди. Действията на Община Варна не са рестрикция към велообщността във Варна. Те са поставени след получени множество сигнали от граждани за опасност от възникване на инциденти. Целта им е единствено да предотвратят произшествия заради високата скорост, с която се движат велосипедистки и собственици на ИЕПС (електрически тротинетки), обясни по време на срещата Илия Коев, заместник-кмет по въпросите на сигурността и обществения ред. 

По време на срещата беше подчертано, че

по пешеходната зона така или иначе не е позволено карането на велосипеди и тротинетки и техните водачи следва да ги бутат, докато преминават в участъка.

Подобен е случаят по столичния булевард "Витоша", който също е пешеходен в голямата си част, обясни Коев. 

Заместник-кметът Пламен Китипов запозна представителите на велоклубовете в града с намеренията на Община Варна да разработи цялостен план за устойчива градска мобилност и търси възможности за неговото финансиране. Те също ще бъдат привлечени в процеса на идейното му разработване с мнения, предложения, примери за добри практики в други градове на страната и чужбина. Ще бъде сформирана постоянна работна група, която ще се събира регулярно, за да обсъжда конкретните казуси.

2025 © Варна е

Зелената зона за платено паркиране във Варна стартира от 20 ноември

Активна е нова функция в мобилното приложение Mpark – онлайн заплащане за "разскобване"
Зелената зона за платено паркиране във Варна стартира от 20 ноември

От 20 ноември 2025 г. във Варна започва да функционира новата зона за платено паркиране "Зелена зона". От тази дата потребителите ще бъдат таксувани чрез изпращане на SMS на номер 1353 или чрез мобилното приложение Mpark

Припомняме, че скоро изтича двумесечният гратисен период, който бе даден на гражданите, за да могат да подадат документите си за абонамент. До 17 ноември регистрираните абонаменти за "Зелена зона" са 10 600, от които 1850 са за подзона 7 – кв. "Чайка", обясни директорът на Общинското предприятие "Общински паркинги и синя зона" Добромир Арнаудов. Той посочи, че наличните паркоместа в "Зелена зона" са малко над 10 200, като са обособени 580 места за хора с увреждания. Арнаудов направи аналог със "Синя зона", където наличните паркоместа са 9 600, а регистрираните абонаменти - 14 500 броя. 

Продължава приемането на документи онлайн чрез Портала за управление на абонаменти за локално платено паркиране (portal.varnaparking.bg), както и в двата центъра за административно обслужване – на ул. "Александър Рачински" 29 и в офиса в Двореца на културата и спорта, с работно време от 8:30 до 17:30 ч. в делнични дни. 

От днес е в ход и опресняването на хоризонталната маркировка в "Зелена зона". За улеснение на гражданите вече е в сила нова функция в мобилното приложение Mpark – онлайн заплащане за "разскобване", каза още Арнаудов. 

"Зелената зона" ще работи в делнични дни от 9:00 до 19:00 ч., като максималният престой ще бъде до 5 часа без прекъсване.

Таксата за кратковременно паркиране е 1 лв. на час чрез SMS или мобилното приложение. С Mpark има възможност за заплащане на 30 минути престой - 0,50 лв., както и 16 лв. за целия ден. За живущите абонаментът е 5 лв. на месец за първи автомобил или 55 лв. за година (110 лв. за втори), за търговците – 100 лв. месечно, а за служебен абонамент – 250 лв. месечно.

Електромобилите паркират безплатно както в "Синя", така и в "Зелена зона".

Обособената "Зелена зона" включва 7 подзони между бул. "Васил Левски" и "Синя зона" със следните граници:

  • подзона 1, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Христо Ботев", ул. "Кракра", ул. "Иван Рилски", ул. "Тодор Влайков", ул. "Христо Македонски", ул. "Константин Доганов", ул. "Академик Фьодор Успенски", ул. "Вл. Димитров- Майстора", ул. "Филип Тотю", ул. "Антон Страшимиров"; 
  • подзона 2, която включва и се ограничава от булеварди и улици: ул. "Кракра", ул. "Проф. П. Стоянов", бул. "В. Левски", бул. "Вл. Варненчик", ул. "Д-р Пискюлиев", ул. "Беласица";
  • подзона 3, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Вл. Варненчик", бул. "В. Левски", бул. "Сливница", ул. "Дрин";
  • подзона 4, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Сливница", бул. "В. Левски", бул. "Цар Освободител", ул. "Пирин"
  • подзона 5, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Цар Освободител", бул. "В. Левски", бул. "Царевец", бул. "Ген. Колев", бул. "Чаталджа", ул. "Братя Бъкстон", ул. "Битоля";
  • подзона 6, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Царевец", бул. "В. Левски", бул. "Осми Приморски полк";
  • подзона 7, която включва и се ограничава от булеварди и улици: бул. "Осми Приморски полк", бул. "В. Левски", бул. "Княз Борис I", ул. "Никола Вапцаров".

Община Варна призовава гражданите и гостите на града да се отнасят с толеранс към служителите на ОП "Общински паркинги и синя зона", които са на терен и изпълняват своите служебни задължения.

2025 © Варна е