Мобилно меню

Търсят варианти за облекчаване на автомобилния трафик в района на Гранд Мол и Автогарата

Всички предложени промени ще бъдат разгледани в Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата
Търсят варианти за облекчаване на автомобилния трафик в района на Гранд Мол и Автогарата

Ръководствата на Община Варна и на Гранд Мол обсъдиха възможностите за облекчаване на трафика и за повишаване на безопасността на движението в района на търговския център. По време на среща на заместник-кмета по сигурността Илия Коев със собственика на мола Офер Миретцки и директора Иво Генов бяха обсъдени конкретни предложения за промяна в организацията на движението около обекта. На срещата присъства и кметът на район "Младост" Христо Христов. Всички идеи и по-нататъшни действия ще бъдат съгласувани с органите на Пътна полиция и останалите заинтересовани институции. Някои от тях вече са обсъждани в Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата.

Според участниците в срещата промените в организацията на движението се налагат заради многократно засиления трафик в района през последните години и заради предпоставките за инциденти, които възникват вследствие на интензивното развитие на тази част на града. Търсенето на дългосрочни решения се налага и с оглед откриването на новата автогара в началото на месец юни и с предстоящия строеж на супермаркет и на нови жилищни сгради в района.

Предложенията бяха формулирани най-общо в 8 точки:

  1. Да бъде изместен изходът на бензиностанцията от ул. "Андрей Сахаров" на бул. "Владислав Варненчик", където е и входът на обекта. Аргументите за това предложение са, че при сегашната ситуация трафикът от изхода на бензиностанцията е пренасочен към бул. „Сливница“, където кръстовището е малко и не може да го поеме. Резервите от страна на Илия Коев и Христо Христов по отношение на това предложение са дали изходът на обекта няма да се окаже на по-малко от 50 метра от кръстовището на бул. "Владислав Варненчик" и ул. "Андрей Сахаров" и дали новата ситуация няма да затрудни завиването надясно.
  2. Да бъде поставен забранителен знак за спиране на всички видове МПС (включително и на таксита) по трасето от настоящия изход на бензиностанцията до кръстовището на ул. "Андрей Сахаров" и ул. "Атанас Христов". За целта ще бъдат проведени разговори с ръководството на новата автогара, за да бъде разрешен престоят на такситата на тяхната местостоянка.
  3. Да се въведе двупосочно движение на МПС по ул. "Атанас Христов" и да бъде поставен забранителен знак за спиране непосредствено до северния автомобилен вход на Гранд Мол. Така според участниците в срещата ще се улесни вливането на трафика от търговския обект в бул. "Васил Левски".
  4. Кметът на район "Младост" се ангажира да провери статута на малките търговски обекти по улицата, които преди време са били гаражи. От своя страна Илия Коев ще проведе разговор с представители на следствената служба, за да разбере на какво основание е затворена улицата пред нея.
  5. Да бъде разширена ул. „Атанас Христов“ в частта й след вход-изхода на Гранд Мол до кръстовището с бул. "Васил Левски". В тази връзка ще бъде направена проверка дали в района има конкретни инвестиционни намерения и какво включват те, както и за възможностите за отчуждаване на частен имот там.
  6. Да бъде премахнат знакът за задължително движение надясно на двата автомобилни изхода на Гранд Мол. Участниците в срещата констатираха, че забраната за ляв завой се нарушава непрекъснато и това създава предпоставки за инциденти. Предложението вече е обсъждано и има принципната подкрепа на органите на Пътна полиция - МВР. За да бъде разрешен левият завой, е необходима подмяна на маркировката.
  7. На кръстовището на ул. "Андрей Сахаров" с бул. "Сливница" да бъде изграден изход (ръкав) за директен завой надясно без преминаване през светофара. Така ще се облекчи и движението направо по продължението на ул. "Андрей Сахаров". Имотът, върху който може да се изгради ръкавът и пешеходен тротоар, е общински и в момента се ползва за паркинг.
  8. Да се възстанови старият изход от гробищния парк в локалното платно и да се изгради нов вход към него откъм бул. "Владислав Варненчик". Да се обособят нови паркоместа за посетителите и служителите, които понастоящем масово ползват паркингите на търговския център, предвидени за клиенти, поискаха от неговото ръководство. Предложението е сегашният вход и изход на гробището да останат само като аварийни и за служебно ползване. Идеята ще бъде обсъдена и с ръководството на "Обреди" ЕООД.

Предстои всички предложения да бъдат разгледани в Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата. Някои от тях изискват решение на Общинския съвет и залагане на конкретни суми в бюджета за 2025 г., обясни заместник-кметът Илия Коев.

2024 © Варна е

Благомир Коцев: Повишаването на таксата за битови отпадъци ще подобри качеството на услугата

Това не е самоцелно и всички средства ще бъдат вложени в почистването на града, увери кметът на Варна
Благомир Коцев: Повишаването на таксата за битови отпадъци ще подобри качеството на услугата

Таксата за битови отпадъци във Варна не е увеличавана в последните 12 години и към момента тя е 0,98 промила върху данъчната оценка на жилищата за граждани и 3,9 промила – за фирми. Всички общини в страната искат повишаване на таксите, именно защото трябва да се подобри качеството на услугата. Това не е самоцелно и всички средства ще бъдат вложени в почистването на града. Това заяви кметът на Варна Благомир Коцев по време на сесия на варненския Общински съвет. 

Коцев направи сравнение с другите големи градове в страната, като поясни, че такса-смет в София е 1,6 промила за граждани и 10 промила за фирми, а в Пловдив - 1,8 промила - за граждани и 5,3 промила за фирми. 

Варна действително плаща най-ниските такси за сметосъбиране от всички големи градове.

За автоматично събиране и транспортиране на отпадъци морската столица плаща на фирмата 105 лв. на тон, София - 183 лв., Пловдив – 164 лв. а Бургас – 126 лв. За ръчно обслужване - събиране и транспортиране на отпадъци – Варна заплаща 82 лв. на тон, София – 183 лв., Пловдив – 164 лв. и Бургас – 126 лева за тон. За събиране на едрогабаритни отпадъци, ставката за Варна е 37 лв. за тон, София – 74 лв., а Бургас – 56 лв. 

Варна сега догонва старите ставки на такса–смет за другите общини. Тези приходи са ни необходими, за да можем да си свършим ефективно работата, обобщи кметът. 

Той припомни, че чистотата на града е абсолютен приоритет за Община Варна и се работи ежедневно в тази насока, организират се регулярни срещи с почистващата фирма, както и оползотворяващата организация, която обслужва съдовете за разделно събиране на отпадъци. 

Изключително трудно е да работим с договор за сметопочистване от 2021 година – със заложените преди четири години дейности, цени и кратност на услугата, посочи кметът. Той допълни, че

междувременно се е променила и икономическата ситуация - инфлацията, минималната работна заплата, цените на горивото. 

Ние продължаваме да настояваме, фирмата да се справи със задълженията си, тъй като е подписала този договор до 2026 година и е поела ангажимент и отговорност да го изпълнява, подчерта Коцев. По думите му това е ежедневна битка, в която администрацията полага усилия да убеди фирмата да си свърши работата. 

За целта се правят изключително много проверки от отдел „Екология“, налагат се санкции както върху граждани, така и върху фирмата, която е глобена с близо 1 млн. лв. – рекордна глоба, която до този момент не е била налагана за сметопочистване, изтъкна кметът. 

Той обясни още, че са водени многократни разговори и с фирмата, която извършва услугата за разделно сметосъбиране във Варна. Това е оползотворяваща организация, която има един кратък договор с Община Варна, в който е посочено единствено колко контейнери са разположени в града. Те получават заплащане за дейността си от продуктови такси от държавата и ние като община нямаме никаква възможност да я контролираме, нито да изискваме повече контейнери или завишена кратност на събирането на отпадъка, обясни кметът. 

Той каза още, че това е проблем на всички общини, който многократно е обсъждан на заседанията на Националното сдружение на общините. Всички участници в тези срещи сме обединени около идеята, че трябва да има промяна на закона, за да може общините да имат контрол над дейността, обясни Коцев. Той уточни, че контейнерите за разделно събиране се поставят до кофите за битова смет и нередовното им обслужване създава предпоставки за образуване на микросметища

2024 © Варна е / снимки: Фейсбук Благомир Коцев