Мобилно меню

Увеличават средствата за чистота във Варна

С предложените промени бюджетът в сферата трябва да достигне 51,5 млн. лева
Увеличават средствата за чистота във Варна

С 4 500 000 лева ще бъдат увеличени средствата за почистване във Варна. Комисията по финанси и бюджет одобри актуализация на план-сметка "Чистота", като окончателно решение ще вземе Общинският съвет при своето следващо заседание.

С промените бюджетът за чистота става 51,5 млн. лева. Най-голямо увеличение се предвижда на средствата за почистване и поддържане на чистотата на местата, предназначени за обществено ползване. През летния туристически сезон е необходимо да бъдат зачестени дейностите, свързани с ръчно и механизирано почистване на уличните платна, спирките, площадите, пешеходните зони, детските и спортните площадки, беше изтъкнато по време на заседанието. За тази цел съветниците дадоха съгласието си средствата да бъдат увеличени от 6,6 млн. лв. на малко над 8,57 млн. лева.

Допълнителни 2 млн. лева ще бъдат осигурени за изграждане на Клетка 2 на Регионалното депо за неопасни отпадъци на общините Варна, Аксаково и Белослав. Актуализация ще се направи и на средствата за текущо почистване и поддържане на отводните канали и дерета, като в бюджета са заложени още 350 хил. лева. Заложени са и допълнителни 140 хил. лева за изпълнение на стар договор за зимно поддържане на пътища, улици и булеварди.

Средствата за актуализация на планираните разходи ще бъдат осигурени от бюджета. Към средата на годината е отчетено преизпълнение на приходите от местни данъци и такси, като се очаква тази тенденция да се запази, отбелязват от пресцентъра на варненския общински съвет.

На днешното заседание на финансовата комисия към местния парламент стана ясно също, че Варна има 31 одобрени проекта за саниране със средства по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I" в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост. В 10 от сградите има обекти, които са собственост на Община Варна, и за успешната реализация на предложенията е необходимо съфинансиране в размер до 1,862 млн. лева с ДДС. Членовете на комисията дадоха съгласието си за осигуряване на средствата, които ще бъдат заложени в общинските бюджети за следващите две години.

2024 © Варна е

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна