Мобилно меню

Варна с нова автогара до Коледа, на мястото на старата - търговски център

Ще бъде подменена изцяло настилката, 12 ще са секторите за пристигащи и 4 за заминаващи
Варна с нова автогара до Коледа, на мястото на старата - търговски център
1358

Започна реконструкцията на автогарата във Варна. Новата сграда трябва да е готова до Коледа. Предвижда се и цялостна рехабилитация на настилката и маркировката. Ще бъдат обособени 12 сектора "Заминаващи" и 4 "Пристигащи" и общо 30 паркоместа за автобуси. 

Модерната и съвременна сграда ще бъде издигната до сега съществуващата. Едва след това старата сграда ще бъде съборена и на нейно място ще бъде построен търговски център, който няма да засегне полезната площ на автогарата, увери в интервю за радио Варна директорът на Авторага - Варна Веселин Михайлов.

Той аргументира необходимостта от промяна, като изтъкна факта, че старата сграда е строена през 1971 година, когато пътникопотокът е бил много по-голям. В момента той е намалял значително, основно поради конкуренцията на вътрешните самолетни полети, които гарантират по-голям комфорт и бързина на придвижването.

Директорът на Автогара Варна отбеляза също, че транспортна държавна политика няма, поради което автогарата не е превозвач, а единствено има ангажимент да осигурява пристигане, изпращане и преминаване на автобуси на частни превозвачи.

"Автобусът трябва 15 минути след пристигане и 15 минути преди тръгване да престои на сектора за слизане и качване и да напусне терена на автогарата. Не сме длъжни да осигурим паркинг на фирмите превозвачи."

Михайлов увери, че преди започване на строителните дейности на територията на автогарата са извършени необходимите проучвания, които гарантират сигурност, безопасност и устойчивост на ремонта. Новата сграда е проектирана с височина 6 метра, а офисите в нея ще са триметрови.

2023 © Варна е / снимки: Иво Спасов

За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата, изтъкна експертът по потребителски права Габриела Руменова
За какво да внимаваме, когато пътуваме с обществен транспорт до морето

Туристите, които ще ползват междуградски транспорт за придвижването до морето, да проверят какви са условията на компанията за превоза на багаж преди закупуването на билетите. Това препоръча основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във видео интервю за Novini.bg.

"През лятото обикновено се носи повече багаж – по-големи куфари и повече на брой, плажни чадъри и т.н. Важно е да уточним въпроса с цените предварително, за да не изпаднем в ситуация, в която стигаме до автогарата, опитваме се да натоварим куфарите, но ни казват, че имаме право само на един безплатно, а за останалите трябва да заплатим допълнително", даде пример тя. Това важи в още по-голяма степен при самолетните пътувания, където изискванията за размери на куфара и/или тежината му са още по-стриктни и динамично се променят, а ако не ги спазим, може да се наложи да платим сериозна сума в последния момент. 

Руменова припомни при пътуване с междуградски автобус да настояваме за багажна разписка при предаването на чантата, за да може да потърсим правата си, ако тя бъде повредена или загубена. "Единият стикер със съответния номер се поставя на куфара, а другият се дава на пътника и е най-добре да се залепи на гърба на билета.", каза още тя. 

При неработещ климатик, дублиране на места в превозното средство, загубен или повреден багаж и други подобни проблеми при пътуване с автобус, отговорен е превозвачът или този, от когото сме закупили билета. При невъзможност казусът да бъде уреден с търговеца, следва да бъдат ангажирани институциите. Когато спорът е с туристическа агенция, жалбата се отправя към Комисия за защита на потребителите и Министерство на туризма. Ако е с превозвача – също и към ИА "Автомобилна администрация" – в зависимост от естеството на проблема. 

Крайната цена винаги трябва да е ясна за потребителя преди сключването на договора за услугата. Практиката е в офертите за пакетни пътувания да са посочени включените в цената услуги, както и тези, които не влизат в общата цена. Трябва обаче за потребителя да е ясно кои от услугите, които не са включени в цената, задължително трябва да бъдат ползвани и съответно – допълнително заплатено за тях и какъв е крайният срок за това, и кои са по избор на туриста, обърна внимание Руменова. 

"Следва да знаем и дали няма да се наложи тези пари да бъдат заплатени на място, за да можем да се подготвим. Важно е предварително да се поинтересуваме и дали трябва да бъдат в местната валута или може да са в лева, предвид това, че ще има представител на туристическата агенция", допълни тя. 

Най-рисково е да се доверяваме на лица, които са неразпознаваеми и публикуват оферти в социалните мрежи и платформи за безплатни обяви, защото рискът изобщо да не получим услуга или тя да е с много по-лошо от обещаното качество, е значителен. За да не загубим парите си и да не се излагаме на излишни рискове, трябва да ползваме услугите само на лица, които по занятие се занимават с туристическа или турагентска дейност.

2025 © Варна е / снимката е илюстративна