Засилват контрола срещу вандалските прояви във Варна
Посегателства и кражби са основната причина за неработещото осветление на територията на общината, като това е валидно за 95% от случаите, подчертават от дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване“ към община Варна. По време на работна среща във връзка с ограничаване на вандалските посегателства върху общинско имущество, експертите по енергоснабдяване на общински обекти отчетоха, че от двете страни на бул. „Васил Левски“ от кръговото кръстовище на автогарата до кръговото кръстовище на ул. „Девня“ са разбити разпределителните кутии на всички стълбове, а захранващите кабели са прекъснати. За да бъде възстановено захранването, е необходимо да се изкърти асфалтовата настилка в радиус поне от един метър около стълба и след това да се възстанови, което е сериозна загуба на средства за общината.
Друг проблем дирекцията среща в два микрорайона на район „Младост“, където до два дни след пускането на осветлението, кабелите отново липсват. Експертите алармираха и за посегателствата върху подлезите, в които през миналата година осветлението е възстановявано на три пъти за сметка на общината и само седмица по-късно отново е прекъсвано заради кражба.
Участниците в срещата се обединиха около мнението, че видеонаблюдението на критичните места ще намали драстично посегателствата върху общинската инфраструктура. Проблемът е, че заложеното в бюджета инсталиране на 2 000 камери и включването им в единна система може да стане факт най-рано в началото на следващата година. Дотогава да се засили контролът чрез полицейските патрули и служителите на сектор „Общинска полиция“ и да зачестят проверките на пунктовете за изкупуване на цветни метали, решиха участниците в срещата.
Директорът на Регионалния инспекторат по образованието Ирена Радева пое ангажимент до средата на месец април директорите на училищата също да дадат своите предложения как могат да се включат в превантивните дейности чрез външните камери по сградите и предвид на факта, че голям процент от вандалските прояви са дело на ученици.