87% от домакинствата във Варна имат Интернет в домовете си, областта е на 11-о място в страната по този показател
26 ян. 2024 | 21:04
Сподели статията
Резултатите от проведеното през 2023 г. изследване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 87 % от домакинствата в област Варна имат достъп до интернет в домовете си, което е с 0.7 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година, отбелязват от Териториално статистическо бюро Североизток. Областта е на 11-о място в страната по този показател. Първа е област София - столица, с 95.8%, при 88.5% средна стойност за страната. За периода 2014 - 2023 г. се наблюдава ръст от 28.1 процентни пункта на относителния дял на домакинствата в областта с достъп до глобалната мрежа.
През 2023 г. 78.3% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години в област Варна използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, като мъжете са по-активни в сравнение с жените - съответно 78.9 и 77.7%. В сравнение с предходната година е регистриран спад от 4.8 процентни пункта в регулярното използване на интернет.
По този показател област Варна е на 11-о място в страната. Първа е област София - столица, с 92%, при средна стойност за страната 79.8%.
Значителни са различията при редовно използващите интернет в област Варна по образование - докато 96.1% от лицата с висше образование сърфират редовно в глобалната мрежа, то 49% от лицата с основно и по-ниско образование използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Редовно използващите интернет лица със средно образование са 82.9%.
През 2023 г. 38.9%1 от лицата в област Варна използват глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции. Областта изпреварва с 9.2 процентни пункта средната стойност за страната, която е 29.7% и заема трето място сред 28-те области. Най-значителен е делът на лицата, използвали онлайн услугите на административните органи и публичните институции в област София (столица) - 48.5%, а най-нисък в област Монтана - 7.9%.
През 2023 г. 44% от лицата в област Варна пазаруват онлайн за лични цели, което е с 1.2 процентни пункта по-малко в сравнение със средната стойност за страната (45.2%). Областта е на 12-о място в страната по този показател. Най-много са пазарувалите в интернет в областите София (столица) и Перник - съответно 63.9 и 63.5%, а най-малко - в област Ямбол (17.4%).
Модно изложение за абитуриенти организираха във Варна
Уникалното по рода си събитие събра млади хора от цяла България в морската столица
20 ноем. 2024 | 09:00
Сподели статията
Варна бе домакин на уникално по рода си специализирано изложение за абитуриенти - Prom Expo 2024, организирано от екипа на модна и ивент агенция VIP Fashion Group. В рамките на три поредни дни Delta Planet Mall се превърна в притегателен център за модата и красотата и привлече бъдещи абитуриенти от различни краища на страната.
Плеяда от дизайнери, модни къщи, фотографи, гримьори, коафьори, агенции за декорации и събития, както и други услуги в сферата на красотата бяха събрани на едно място, за да предложат на бъдещите абитуриенти идеи и вдъхновение за техния най-специален ден.
В рамките на изложението се проведоха и поредица от модни дефилета, на които бяха представени уникални творения на над двадесет популярни български дизайнери. Многобройната публика стана свидетел на фантастичните бутикови колекции на: Alegra, Христо Чучев, Stephanie Kamenova, Banderol, Tonena, Terrys fashion style, NOVIA, Regina Blanca, Ekaterina Reider, Tianda, Bridal House Holiday, Mad Stitches, Miravision, Pallmera Fashion, TASQUIRA, Емоция, Daril, Julia Kontroguni, Tailor, бижута Von Trexler и обувки Sara Pen.
Сред моделите на сцената бе и носителката на титлата Мис Варна 2024 - Александра Христова, която ще представи България на световния конкурс Мис Туризъм Свят.
Под формата на демонстрации на живо, многобройната публика стана свидетел и на актуалните тенденции в грима, представени от екипите на Freya Beauty, воден от Виктория Радославова и Маскара, в лицето на гримьорката Кристина Славова, а тенденциите в прическите демонстрираха топ-коафьорите от ателие Кина Кудева, студио за красота Органик и Ивели и салоните Екстраваганса и Дарис.
Идеята на организаторката Мира Матеева и екипа на Delta Planet Mall е да превърнат изложението в традиция и ежегодно да поднасят на бъдещите абитуриенти и семействата им всичко необходимо за техния празник, събрано на едно място.
Екип на ВАРНА Е се срещна със собственичките на две от модните фирми участвали в изложението. Как коментираха Тери Караиванова от Terry's Fashion Styleи Полина Паунова от Pallmera Fashion тенденциите в абитуриентските облекла и какво биха посъветвали бъдещите абитуриенти, когато избират тоалет за своя бал, четете в следващите редове.
Тери Караиванова от Terry's Fashion Style: Бъдещите абитуриенти да не се страхуват да експериментират с тоалета си!
Какви са тенденциите в абитуриентските облекла? Моите наблюдения са, че идеите на абитуриентите за празничната им визия са много разнообразни - търси се всичко - и изчистени елегантни линии и пищни приказни визии, както и женствени силуети - много кристали и блясък, прозрачни ефирни материи или тежко падащи богато надиплени платове.
С какво Вашият бранд е по-различен от останалите, които предлагат тоалети за този важен повод? Залагам на оригинални дизайнерски решения. Аз съм и художник, обичам да рисувам по дрехите, както и да обработвам дантелата по желан от мен начин, така че да се получи уникална дреха, която не може да се повтори. Държа на уникалните комбинации на цветове, материи и силуети, като всичко това е съобразено с индивидуалните специфики на клиента като визия и виждане за личния му стил на обличане. Влагам много любов и вдъхновение във всеки детайл.
Променя ли се според Вас начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал и какви са мотивите им, когато вземат решение за покупка? Тази година не забелязвам промяна в начина, по които младите хора търсят своята дреха за бала. Желанието е, като се видят в нея да кажат "УАУ" и да я почувстват като своя втора кожа… и разбира се друг да няма същата, поне не в тяхното училище. Също държат и на това сами да избират, без намеса на родителите, или ако има такава, да не им се налага...
Какво бихте ги посъветвала? Да не се страхуват да експериментират просто ей така, за повече сигурност. Понякога именно онова, което сме отхвърлили като далечно на желанието ни, се оказва нашата приказна рокля и с нея звездата ни най-ярко грее. Както и да не забравят, че нищо не блести по-силно от собствената ни личност, но е вярно, че и дрехата помага!
Полина Паунова от Pallmera Fashion: Младите хора търсят не само естетични, но и удобни облекла за бала си
Какво е актуално в абитуриентските облекла за предстоящия сезон? Тенденциите в абитуриентските облекла поставят акцент върху индивидуалността и женствеността. Ключови са асиметричните кройки със специален фокус върху уникалния външен вид, както и луксозните платове с характерни интересни текстурни ефекти.
С какво брандът Pallmera Fashion се откроява сред останалите марки, които предлагат тоалети за този важен повод? Уникално за роклите на Pallmera Fashion е, че те са дело на американски дизайнер, отразяват световните модни тенденции, като същевременно запазват отличителен стил и изящност. Дрехите са подходящи, както за абитуриентски тоалет, така и за всеки един специален повод след това, което ги прави подчертано функционани.
Какви са мотивите на младите хора, когато избират тоалет за абитуриентския си бал? Променя ли се през последните години начинът, по който те вземат решение за покупка? Какви са наблюденията Ви? Да, начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал, определено се променя. В днешно време те обръщат внимание на няколко фактора, които влияят върху техните решения за покупка. Освен за естетичния вид, младите хора се замислят и за комфорта на облеклото. Те искат тоалети, които не само изглеждат добре, но и са удобни за носене през цялата вечер, позволяващи движение и танци. Младите хора все повече се стремят да изразят своята индивидуалност чрез облеклото си. Те търсят уникални тоалети, които да са различни и да отразяват личния им стил. Въпреки че абитуриентският бал е специален повод, младите все повече се интересуват от доброто съотношение между цена и качество. Те търсят облекла, които предлагат стойност и може да бъдат носени и по други поводи. Комбинацията от тези фактори показва, че младите хора днес взимат по-информирани и осъзнати решения.
Какво бихте ги посъветвали? Моят съвет към бъдещите абитуриенти е: Насладете се на момента и знайте, че абитуриентският бал е не само повод за празнуване, а и миг, в който ще създадете спомени за цял живот, затова
Изберете облекло, което ще ви помогне да се чувствате като звезди на собствената си приказка!