Мобилно меню

44% от варненци пазаруват онлайн

87% от домакинствата във Варна имат Интернет в домовете си, областта е на 11-о място в страната по този показател
44% от варненци пазаруват онлайн

Резултатите от проведеното през 2023 г. изследване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 87 % от домакинствата в област Варна имат достъп до интернет в домовете си, което е с 0.7 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година, отбелязват от Териториално статистическо бюро Североизток. Областта е на 11-о място в страната по този показател. Първа е област София - столица, с 95.8%, при 88.5% средна стойност за страната. За периода 2014 - 2023 г. се наблюдава ръст от 28.1 процентни пункта на относителния дял на домакинствата в областта с достъп до глобалната мрежа.

През 2023 г. 78.3% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години в област Варна използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, като мъжете са по-активни в сравнение с жените - съответно 78.9 и 77.7%. В сравнение с предходната година е регистриран спад от 4.8 процентни пункта в регулярното използване на интернет.

По този показател област Варна е на 11-о място в страната. Първа е област София - столица, с 92%, при средна стойност за страната 79.8%.

Значителни са различията при редовно използващите интернет в област Варна по образование - докато 96.1% от лицата с висше образование сърфират редовно в глобалната мрежа, то 49% от лицата с основно и по-ниско образование използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Редовно използващите интернет лица със средно образование са 82.9%.

През 2023 г. 38.9%1 от лицата в област Варна използват глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции. Областта изпреварва с 9.2 процентни пункта средната стойност за страната, която е 29.7% и заема трето място сред 28-те области. Най-значителен е делът на лицата, използвали онлайн услугите на административните органи и публичните институции в област София (столица) - 48.5%, а най-нисък в област Монтана - 7.9%.

През 2023 г. 44% от лицата в област Варна пазаруват онлайн за лични цели, което е с 1.2 процентни пункта по-малко в сравнение със средната стойност за страната (45.2%). Областта е на 12-о място в страната по този показател. Най-много са пазарувалите в интернет в областите София (столица) и Перник - съответно 63.9 и 63.5%, а най-малко - в област Ямбол (17.4%).

2024 © Варна е

България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева

Форумът беше посветен на глобалните иновации и творчеството в създаването на аромати
България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева

Кои са ключовите фактори, които движат иновациите в парфюмерийната индустрия? И как технологиите и изкуствения интелект влияят върху креативността на парфюмеристите? Това са темите, които бяха във фокуса на Световния конгрес на парфюмерията WPC 2024 и специализирано изложение в Швейцария. От 24 до 27 юни Женева събра лидери в областта на ароматите от цял свят, под мотото:

"Ароматът напред: Където се срещат глобалните иновации и творчеството".

България беше представена на колективен щанд на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК), където продуктите си изложиха изявени родни производители на етерични масла, преработватели и доставчици на суровини. Българското участие се осъществяви с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие".

Страната ни винаги е очаровала света с качеството на продуктите и многообразието от аромати и съставки за индустрията. На това заложи БНАЕМПК и за това си участие в Женева, където насочи вниманието на професионалната публика и ценителите в сектора към характеристиките и премиум нивото на българските етерични масла и козметика. На щанда на страната ни бяха представени етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати.

"България има своето място на глобалната сцена на индустрията за аромати и суровини в козметиката. Присъствието ни в Женева е онзи знак за лидерство, който нашите членове и партньори очакват и заслужават", коментира изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева.

"Ние сме от водещите участници на европейския и световните пазари, където влизаме в остра конкурентна битка с най-изявените парфюмерийни къщи, парфюмеристи, доставчици, потребителски марки и иноватори. Затова подкрепата на министерството и ДФ "Земеделие" за представянето ни на WPC 2024 e още по-важна и ценна за българските фирми, които получават достъп до множество възможности за срещи лице в лице с експерти по аромати и колеги от цял свят", допълни Гергана Андреева.

Тя подчерта, че изложението в Женева е още по-специално за нея и екипа на асоциацията, защото е част от честването на 25 годишния юбилей на БНАЕМПК.

Глобалният пазар на парфюми се очаква да достигне 47,6 милиарда долара до 2027 г., според прогнозата на авторитетния Globe Newswire. "Водени от стремежа си винаги да се сравняваме с нивото на най-добрите в света, сме щастливи за бъдем част от дискусията за бъдещето на сектора, да се  запознаем от първа ръка и да се настроим да посрещнем това, което се задава на хоризонта в ароматите, чрез  водещи експерти в индустрията", категорична бе Гергана Андреева.

2024 © Варна е / снимки Agrumaria Reggina for WPC2024