Наближаването на 8 март традиционното засилва търсенето на дамска козметика и парфюми. Рисковете да попаднем на фалшиви парфюми в този период също се увеличават, алармират от онлайн платформата "Ние, потребителите".
Експертите по права на потребителите подчертават, че макар репликите да копират в голяма степен оригиналите по външен вид, дизайн, надписи, цветове, флакон и опаковка, все пак има признаци, които издават ментетата.
Полезно за потребителите е да знаят, че обикновено се фалшифицират парфюми в разфасовки от 100 ml, смятат от платформата "Ние, потребителите".
Рисковите места за покупки са социални мрежи и интернет, улични търговци и пазари. Затова изборът на легитимни парфюмерии и онлайн магазини, както и проверката на повече източници на информация и клиентски отзиви не само може да ориентира клиентите по-добре, но и да ги предупреди за измамен търговец.
Преди покупката бъдете бдителни за подозрително ниски цени, големи отстъпки, липса на информация за производителя, малка промяна в името на марката, на самия парфюм или вида на етикета. Това са знаци, че сте попаднали на парфюм, който не е оригинален. Вглеждайте се внимателно в начина на изписване на бранда, както и във вида на опаковката - липсата на защитно фолио или неправилното му поставяне също са сигнал, че сте попаднали на фалшификат.
Разлика в аромата, трайността, съставките и качеството категорично издават ментетата, така че обърнете специално внимание, ако имате възможност да изпробвате аромата преди покупка.
Според специалистите най-опасни при фалшивите парфюми са фталатите, консервантите и алергените, които може да причинят алергии, обриви, задух и дори рак.
Казус с онлайн покупка на парфюм през интернет е разрешен успешно със съдействието на онлайн платформата "Ние, потребителите".
"Съпругът ми беше решил да ме изненада с любимия ми парфюм. Попаднал на оферта за него в интернет за 100 лв., което е цена със значителна отстъпка за този модел. Когато пристигна и ми го поднесе, видяхме, че опаковката, флаконът и разфасовката са различни от описанието и от обичайните, в които съм го закупувала от други търговци. Писах до сайта, но нямам отговор. Има ли някакъв шанс да го върнем и да си получим парите обратно?"
От "Ние, потребителите" ориентирали потърпевшия да изпрати до търговеца ново писмо с описание на случая, конкретни искания съобразно законовите разпоредби и да настоява за удовлетворяването им в посочен срок, както и за обаждане от представител на фирмата на оставения от клиента телефон. От потребителската организация улеснили потребителя в процеса по решаването на жалбата, като предоставили също образец на формуляр за отказ, който да попълни и да добави в имейла си, заедно с всички доказателства за извършената покупка и направените плащания.