Мобилно меню

Иновативни идеи представиха студенти по кулинарни изкуства във Варна

Впечатляващи нововъведения в храненето, както и възможностите за тяхното реално приложение, бяха презентирани по време на форума “Food Innovation Exhibition”
Иновативни идеи представиха студенти по кулинарни изкуства във Варна
504

Уникално кулинарно изложение “Food Innovation Exhibition” даде сцена за изява на студенти от Институт по кулинарни изкуства към Висше училище по мениджмънт - Варна. Като част от дисциплината „Иновации и креативност в кулинарните изкуства“, студентите от специалностите „Гастрономия и кулинарни изкуства“ и „Хотелиерство и кулинарни изкуства“ имаха задачата да създадат свои собствени иновативни продукти, както и да проектират възможности за тяхното внедряване в реални условия. 

"Продуктите трябваше да са уникални, несъществуващи за дадения пазар, а също така и да предлагат ново преживяване за всички сетива. Преди всичко, обаче, задачата на студентите бе да преминат през целия цикъл от зараждането на една иновативна идея, през планирането и реализирането ѝ, до въвеждане на оперативно производство и позиционирането ѝ като готов продукт на пазара. По този начин студентите използват всички придобити знания и умения от обучението си в университета и демонстрират, че са готови да успеят и в реални условия", разказват организаторите от Висшето училище по мениджмънт във Варна. 

Във финалния елемент от изпитанието студентите подготвиха собствени щандове, на които презентираха своите иновативни продукти пред гости и преподавателите по дисциплината –  шеф Хю Бутен – Директор на Институт по кулинарни изкуства, доц. д-р Мая Иванова – ръководител на Катедра „Туризъм“ и ас. Ирина Петкова – програмен директор на програмата „Culinary Arts Management” за стратегическия академичен партньор на ВУМ, Cardiff Metropolitan University. Външни за модула оценители бяха преподавателите в Институт по кулинарни изкуства шеф Калоян Колев и шеф Станислав Кубарев.

Освен преподавателите си, младите кулинари впечатлиха и гостуващия оценител от Метро България Марина Маринова. Като резултат от успешното сътрудничество с Институт по кулинарни изкуства, те наградиха най-сполучливите продукти, съответстващи на визията и концепцията на Метро и реално приложими в ХоРеКа сектора. 

Сред печелившите бяха Димитър Пасков с уникална серия дезодоранти за храна „Spice Up” и Анастасия Подолская, която представи екстракт от нар и хималайска сол „Pom Himalaya Elixir”. 

Безспорен победител бе Александър Шопов със своя иновативен продукт, рибени джърки, които представи в две вариации – сьомгова пъстърва с медена марината и лаврак с терияки. 

Специална награда бе връчена на Хосе Луис Ордонез Флорес, който представи добавка от маринован чесън в тракийски и латиноамерикански вариант, съответно инспирирани от българските традиции и от кухнята на родната му страна Ел Салвадор. Той ще получи възможност да презентира рамо до рамо с шеф инструктора в Институт по кулинарни изкуства Калоян Колев в рамките на кулинарна демонстрация на „Метро Академия“ на предстоящия професионален форум за висша кулинария "Гастрономикс 2024“, който ще се проведе периода 13-16 февруари 2024 в Интер Експо център в София.

Сред останалите иновативни идеи тази година бяха PowerChews (дъвчащи гумени мечета за успешна тренировка), Протеинови маршмелоу, Boosterka Energy Gum (дъвка за балончета с кофеин), Garbanzo Elegance (Шоколадов дип от нахут), Халвандула (халва от лавандула и спирулина) и много други.

2024 © Варна е / снимки: Висше училище по мениджмънт - Варна

Бум в покупките на автомобили у нас

Причината - хората очакват поскъпване
Бум в покупките на автомобили у нас

Огромен ръст в покупките на нови автомобили отчитат търговците в страната. Над 40 000 току-що произведени коли са продадени само до септември. Очакванията са до края на годината броят им да надвиши 55 000. Голямо търсене има и при колите на старо, съобщава БНТ. Основната причина за това е очакваният ръст в цените. 

Търговците отчитат повишение около 10 - 20% на продажбите на втора употреба коли.

Най-търсени са автомобилите на възраст около 10 години, с нисък разход на гориво.  А сериозен процент се ориентира и към електрическите и хибридните автомобили.

Рекордни продажби отчитат и на пазара на нови превозни средства. Клиентите, които залагат на тях, са склонни да платят по-висока цена, за да получат повече екстри.

Голяма част от утвърдените автокъщи интегрират лизингов софтуер в онлайн представянето на автомобилите, за да оптимизират и улеснят още повече процеса на покупка, което също оказва влияние за възходящия тренд, допълват от бранша.

2025 © Варна е / източник: БНТ; снимка: isauto.net