Мобилно меню

Над 130 вина от 5 държави се съревновават за "Златния ритон"

През последните няколко години се налага тенденцията клиентите да търсят по-добри предложения като качество и цена, отбелязва председателят на Съюза на енолозите в България инж. Станимир Стоянов
Над 130 вина от 5 държави се съревновават за "Златния ритон"

Повече от 130 проби на вина от пет държави са подадени до момента за участие в международния конкурс, който предшества престижното изложение „Винария 2024“. В дегустациите на вина и спиртни напитки участват проби от България, Италия, Румъния, Гърция и Турция.

И тази година нови вина за първи път се съревновават за „Златен ритон“ от „Винария 2024“. Сред тях четири италиански, които са характерни за региона на Пулия и Емилия-Романя. Сортовете Primitivo и Negro Amaro са характерни за плодородната област Пулия, популярна с богатата си винена традиция. „Primitivo е червено вино с плътен и интензивен характер. То се съчетава перфектно с червени месни ястия. Характеризира се със средно плътни танини и плодов финал. От Negro Amaro се създават червени вина, с елегантен стил. Характеризира се със силни танини и пикантен финал и чудесно се съчетава с бяло месо или дивеч“, коментира известният сомелиер Маурицио Феррери, който повече от 30 години живее в България. Два сорта от областта Емилия-Романя също ще направят своя дебют на „Винария 2024“. Първото е бялото вино Pignoletto, което притежава свеж и плодов аромат. „То се характеризира с флорални нотки и минерален финал и е подходящо за консумация с рибни ястия. От сорта Lambrusco се произвежда пенливо вино. Има свежест, жизненост и плодов финал. То е универсално, може да се сервира като аперитив, с предястия или месни ястия“, допълва италианският уайнмейкър.

Тази година всички изложители във „Винария“ имат възможността да представят по една проба за участие в международните дегустации безплатно в конкурса. За втора поредна година ще има специални награди за вина, произведени от местни сортове.

15 топ експерти ще оценяват пробите на вина тази година – членове на Съюза на енолозите в България, преподаватели от Университета по хранителни технологии – Пловдив и специалисти във винения сектор. Повече от половината от тях са международни дегустатори в престижни световни конкурси.  

„Благодарение на изложенията повишаваме винената култура на потребителите, а с международните дегустации изграждаме имиджа на българските вина у нас и по света“, коментира председателят на Съюза на енолозите в България инж. Станимир Стоянов. Той уточни, че конкурсът за вина, ракии, винено бренди и спиртни напитки се провежда според правилата и критериите на най-авторитетните състезания по света, за да осигури възможност за международно признание на участващите производители.

 „Очаквам тази година да надградим постиженията на международните дегустации, които възстановихме през 2023 г. след няколкогодишно прекъсване, както и да затвърдим запазената марка на престижния конкурс „Златен ритон“, прогнозира инж. Станимир Стоянов. Той допълни, че последните няколко години се налага тенденцията клиентите да търсят по-добри предложения като качество и цена.

Съюзът на енолозите в България в партньорство с Университета по хранителни технологии и Международен панаир Пловдив продължава традицията за провеждането на международния конкурс за вина и спиртни напитки „Винария 2024“ – най-старият и авторитетен енофорум в Югоизточна Европа. От 20 до 24 февруари 2024 г. посетителите на изложбата ще имат възможността да дегустират квалитетни вина и да опитат гурме продукти на специализирани щандове в 8-ма палата на Международен панаир Пловдив. 

2024 © Варна е / снимки: Съюз на енолозите в България

Модно изложение за абитуриенти организираха във Варна

Уникалното по рода си събитие събра млади хора от цяла България в морската столица
Модно изложение за абитуриенти организираха във Варна

Варна бе домакин на уникално по рода си специализирано изложение за абитуриенти - Prom Expo 2024, организирано от екипа на модна и ивент агенция VIP Fashion Group. В рамките на три поредни дни Delta Planet Mall се превърна в притегателен център за модата и красотата и привлече бъдещи абитуриенти от различни краища на страната. 

Плеяда от дизайнери, модни къщи, фотографи, гримьори, коафьори, агенции за декорации и събития, както и други услуги в сферата на красотата бяха събрани на едно място, за да предложат на бъдещите абитуриенти идеи и вдъхновение за техния най-специален ден. 

В рамките на изложението се проведоха и поредица от модни дефилета, на които бяха представени уникални творения на над двадесет популярни български дизайнери. Многобройната публика стана свидетел на фантастичните бутикови колекции на: Alegra, Христо Чучев, Stephanie Kamenova, Banderol, Tonena, Terrys fashion style, NOVIA, Regina Blanca, Ekaterina Reider, Tianda, Bridal House Holiday, Mad Stitches, Miravision, Pallmera Fashion, TASQUIRA, Емоция, Daril, Julia Kontroguni, Tailor, бижута Von Trexler и обувки Sara Pen.

Сред моделите на сцената бе и носителката на титлата Мис Варна 2024 - Александра Христова, която ще представи България на световния конкурс Мис Туризъм Свят.

Под формата на демонстрации на живо, многобройната публика стана свидетел и на актуалните тенденции в грима, представени от екипите на Freya Beauty, воден от Виктория Радославова и Маскара, в лицето на гримьорката Кристина Славова, а тенденциите в прическите демонстрираха топ-коафьорите от ателие Кина Кудева, студио за красота Органик и Ивели и салоните Екстраваганса и Дарис. 

Идеята на организаторката Мира Матеева и екипа на Delta Planet Mall е да превърнат изложението в традиция и ежегодно да поднасят на бъдещите абитуриенти и семействата им всичко необходимо за техния празник, събрано на едно място. 

Екип на ВАРНА Е се срещна със собственичките на две от модните фирми участвали в изложението. Как коментираха Тери Караиванова от Terry's Fashion Style и Полина Паунова от Pallmera Fashion тенденциите в абитуриентските облекла и какво биха посъветвали бъдещите абитуриенти, когато избират тоалет за своя бал, четете в следващите редове. 

Тери Караиванова от Terry's Fashion Style: Бъдещите абитуриенти да не се страхуват да експериментират с тоалета си!

Какви са тенденциите в абитуриентските облекла?
Моите наблюдения са, че идеите на абитуриентите за празничната им визия са много разнообразни - търси се всичко - и изчистени елегантни линии и пищни приказни визии, както и женствени силуети - много кристали и блясък, прозрачни ефирни материи или тежко падащи богато надиплени платове.

С какво Вашият бранд е по-различен от останалите, които предлагат тоалети за този важен повод?
Залагам на оригинални дизайнерски решения. Аз съм и художник, обичам да рисувам по дрехите, както и да обработвам дантелата по желан от мен начин, така че да се получи уникална дреха, която не може да се повтори.
Държа на уникалните комбинации на цветове, материи и силуети, като всичко това е съобразено с индивидуалните специфики на клиента като визия и виждане за личния му стил на обличане. Влагам много любов и вдъхновение във всеки детайл.


Променя ли се според Вас начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал и какви са мотивите им, когато вземат решение за покупка?
Тази година не забелязвам промяна в начина, по които младите хора търсят своята дреха за бала. Желанието е, като се видят в нея да кажат "УАУ" и да я почувстват като своя втора кожа… и разбира се друг да няма същата, поне не в тяхното училище. Също държат и на това сами да избират, без намеса на родителите, или ако има такава, да не им се налага...
 
Какво бихте ги посъветвала?
Да не се страхуват да експериментират просто ей така, за повече сигурност. Понякога именно онова, което сме отхвърлили като далечно на желанието ни, се оказва нашата приказна рокля и с нея звездата ни най-ярко грее. 
Както и да не забравят, че нищо не блести по-силно от собствената ни личност, но е вярно, че и дрехата помага!

Полина Паунова от Pallmera Fashion: Младите хора търсят не само естетични, но и удобни облекла за бала си

Какво е актуално в абитуриентските облекла за предстоящия сезон?
Тенденциите в абитуриентските облекла поставят акцент върху индивидуалността и женствеността. Ключови са асиметричните кройки със специален фокус върху уникалния външен вид, както и луксозните платове с характерни интересни текстурни ефекти.
 
С какво брандът Pallmera Fashion се откроява сред останалите марки, които предлагат тоалети за този важен повод?
Уникално за роклите на Pallmera Fashion е, че те са дело на американски дизайнер, отразяват световните модни тенденции, като същевременно запазват отличителен стил и изящност.
Дрехите са подходящи, както за абитуриентски тоалет, така и за всеки един специален повод след това, което ги прави подчертано функционани.
 
Какви са мотивите на младите хора, когато избират тоалет за абитуриентския си бал? Променя ли се през последните години начинът, по който те вземат решение за покупка? Какви са наблюденията Ви?
 
Да, начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал, определено се променя. В днешно време те обръщат внимание на няколко фактора, които влияят върху техните решения за покупка. 
Освен за естетичния вид, младите хора се замислят и за комфорта на облеклото. Те искат тоалети, които не само изглеждат добре, но и са удобни за носене през цялата вечер, позволяващи движение и танци.
Младите хора все повече се стремят да изразят своята индивидуалност чрез облеклото си. Те търсят уникални тоалети, които да са различни и да отразяват личния им стил.
Въпреки че абитуриентският бал е специален повод, младите все повече се интересуват от доброто съотношение между цена и качество. Те търсят облекла, които предлагат стойност и може да бъдат носени и по други поводи.
Комбинацията от тези фактори показва, че младите хора днес взимат по-информирани и осъзнати решения.


 
Какво бихте ги посъветвали?
Моят съвет към бъдещите абитуриенти е: Насладете се на момента и знайте, че абитуриентският бал е не само повод за празнуване, а и миг, в който ще създадете спомени за цял живот, затова

Изберете облекло, което ще ви помогне да се чувствате като звезди на собствената си приказка!

2024 © Варна е / снимки: VIP Fashion Group