Мобилно меню

Варненци са сред най-големите любители на бирата

Близо 90% от продажбата на бира у нас се осъществява в магазинната мрежа
Варненци са сред най-големите любители на бирата
597

Бирата продължава да е сред най-предпочитаните напитки у нас, сочат данни на Съюза на пивоварите в България, публикувани по повод на професионалния празник на бранша. През 2022 г. българските пивовари са произвели 500 млн. литра бира и са продали 523 млн. литра. На ден само в ресторантите, кафенетата и хотелите са се сервирали по 435 000 чаши от пенливата напитка. 13% от продажбите на пиво в страната се реализират през сегмента на заведенията, а останалите 87% - в магазинната мрежа и малки търговски обекти (т.н. „студен“ и „топъл“ пазар).

През летните месеци, от май до август включително, всеки ден се произвеждат 1 732 000 литра пиво, а се продават 1 911 000. 50% от пълнолетните българи консумират бира поне веднъж седмично, а близо 70% поне веднъж месечно. Най-големи любители на пивото продължават да са потребителите от района на Монтана, които пият 11 пъти месечно, следвани от жителите на Русе и Варна –  10 пъти.

По повод на професионалния си празник от СПБ отчитат над 35 милиона лева капиталови инвестиции в бранша за първото полугодие на настоящата година. Традиционно вложенията са за зелени иновации, оборудване и поддържане на най-добри практики в производството на бира. За същия период членовете на СПБ са разширили продуктовата си листа с още 8 нови асортимента. И този сезон хит продължават да бъдат безалкохолните бири, премиалните марки и пивото със силно подчертан хмелов аромат. Само през миналата година в страната са произведени 58 тона висококачествен хмел, който освен за родното производство, се изнася за редица страни, включително за най-големия производител на бира в ЕС – Германия.  

„Пивото е единствената напитка с хмел. През последните години на процеса охмеляване се обръща все по-голямо внимание. Едно ново поколение пива с по-изразен аромат и вкус на хмел, предизвиква засилен интерес сред любителите на пенливата напитка. До голяма степен точно тази суровина определя типичните качества на пивото – горчив вкус, уникален аромат и стабилност на пяната. За охмеляване се използва хмеловата шишарка, богата на алфа- и бета-горчиви киселини, хмелово етерично масло и редица биологично-активни вещества. Нововъведенията са довели днес консумацията на пиво да се превърне в социално изтънчено изживяване.  Това се дължи и на новия профил на потребителите - с повече познания за пивото, готови да платят повече за по-качествени и новаторски продукти“, отбелязва проф. Габриела Маринова – една от най-изтъкнатите представители на пивоварната наука.

Според действащия и днес български държавен стандарт – БДС от 1981 г., пивото е слабоалкохолно питие, произведено чрез ферментация на пивна мъст от малц (заместители на малца), хмел и хмелови продукти и вода, с използване на пивоварни дрожди. „Поради натуралния си състав пивото е богато на редица антиоксиданти и най-вече на полифеноли, витамини от групата В, минерали, влакнини и над 800 органични и неорганични съединения. Всички те произхождат от ечемичeния малц, хмела, дрождите и от сложните химични трансформации, които претърпяват по време на технологичния процес”, допълва проф. Маринова.

За да са потребителите наясно какво съдържат различните бири, пивоварите в страната продължават доброволно да поставят върху етикетите на своите продукти списък  на съставките и енергийната им стойност. „Членовете на СПБ от 2017 г. предоставят данни за калориите за 100 ml пиво. Като цяло произвежданите в страната лагер бири тип "Pils" съдържат между 33 и 48 kcal./100 ml. За безалкохолните бири тези стойности са по-ниски и варират между 15 и 25 kcal./100  ml”, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Информацията за съставките и калориите в пивото са на етикетите на 99% от произвежданите у нас асортименти. ,,Този резултат ни отрежда едно от водещите места в изпълнението на общоевропейската инициатива на бирения бранш за представяне на хранителна информация за пивото”, уточнява Радомирова.

През 2022 г. от пивоварните предприятия са пуснати на пазара 20 440 т стъклени бутилки, от които 57% са за многократна употреба. Ето защо е в ход новата инициатива на членовете на  СПБ "Върни ме". 10 000 магазина в страната имат поставен стикер със знака "Върни ме", който има за цел да насърчи връщането на оборотните бутилки от бира в търговската мрежа. При правилна употреба, стъклените бутилки може да се използват много пъти в производствения процес, като по този начин се пестят енергия и природни ресурси.

2023 © Варна е
Още по темата: Бира Варненци Варна
Още по темата: Бира Варненци Варна

Модно изложение за абитуриенти организираха във Варна

Уникалното по рода си събитие събра млади хора от цяла България в морската столица
Модно изложение за абитуриенти организираха във Варна

Варна бе домакин на уникално по рода си специализирано изложение за абитуриенти - Prom Expo 2024, организирано от екипа на модна и ивент агенция VIP Fashion Group. В рамките на три поредни дни Delta Planet Mall се превърна в притегателен център за модата и красотата и привлече бъдещи абитуриенти от различни краища на страната. 

Плеяда от дизайнери, модни къщи, фотографи, гримьори, коафьори, агенции за декорации и събития, както и други услуги в сферата на красотата бяха събрани на едно място, за да предложат на бъдещите абитуриенти идеи и вдъхновение за техния най-специален ден. 

В рамките на изложението се проведоха и поредица от модни дефилета, на които бяха представени уникални творения на над двадесет популярни български дизайнери. Многобройната публика стана свидетел на фантастичните бутикови колекции на: Alegra, Христо Чучев, Stephanie Kamenova, Banderol, Tonena, Terrys fashion style, NOVIA, Regina Blanca, Ekaterina Reider, Tianda, Bridal House Holiday, Mad Stitches, Miravision, Pallmera Fashion, TASQUIRA, Емоция, Daril, Julia Kontroguni, Tailor, бижута Von Trexler и обувки Sara Pen.

Сред моделите на сцената бе и носителката на титлата Мис Варна 2024 - Александра Христова, която ще представи България на световния конкурс Мис Туризъм Свят.

Под формата на демонстрации на живо, многобройната публика стана свидетел и на актуалните тенденции в грима, представени от екипите на Freya Beauty, воден от Виктория Радославова и Маскара, в лицето на гримьорката Кристина Славова, а тенденциите в прическите демонстрираха топ-коафьорите от ателие Кина Кудева, студио за красота Органик и Ивели и салоните Екстраваганса и Дарис. 

Идеята на организаторката Мира Матеева и екипа на Delta Planet Mall е да превърнат изложението в традиция и ежегодно да поднасят на бъдещите абитуриенти и семействата им всичко необходимо за техния празник, събрано на едно място. 

Екип на ВАРНА Е се срещна със собственичките на две от модните фирми участвали в изложението. Как коментираха Тери Караиванова от Terry's Fashion Style и Полина Паунова от Pallmera Fashion тенденциите в абитуриентските облекла и какво биха посъветвали бъдещите абитуриенти, когато избират тоалет за своя бал, четете в следващите редове. 

Тери Караиванова от Terry's Fashion Style: Бъдещите абитуриенти да не се страхуват да експериментират с тоалета си!

Какви са тенденциите в абитуриентските облекла?
Моите наблюдения са, че идеите на абитуриентите за празничната им визия са много разнообразни - търси се всичко - и изчистени елегантни линии и пищни приказни визии, както и женствени силуети - много кристали и блясък, прозрачни ефирни материи или тежко падащи богато надиплени платове.

С какво Вашият бранд е по-различен от останалите, които предлагат тоалети за този важен повод?
Залагам на оригинални дизайнерски решения. Аз съм и художник, обичам да рисувам по дрехите, както и да обработвам дантелата по желан от мен начин, така че да се получи уникална дреха, която не може да се повтори.
Държа на уникалните комбинации на цветове, материи и силуети, като всичко това е съобразено с индивидуалните специфики на клиента като визия и виждане за личния му стил на обличане. Влагам много любов и вдъхновение във всеки детайл.


Променя ли се според Вас начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал и какви са мотивите им, когато вземат решение за покупка?
Тази година не забелязвам промяна в начина, по които младите хора търсят своята дреха за бала. Желанието е, като се видят в нея да кажат "УАУ" и да я почувстват като своя втора кожа… и разбира се друг да няма същата, поне не в тяхното училище. Също държат и на това сами да избират, без намеса на родителите, или ако има такава, да не им се налага...
 
Какво бихте ги посъветвала?
Да не се страхуват да експериментират просто ей така, за повече сигурност. Понякога именно онова, което сме отхвърлили като далечно на желанието ни, се оказва нашата приказна рокля и с нея звездата ни най-ярко грее. 
Както и да не забравят, че нищо не блести по-силно от собствената ни личност, но е вярно, че и дрехата помага!

Полина Паунова от Pallmera Fashion: Младите хора търсят не само естетични, но и удобни облекла за бала си

Какво е актуално в абитуриентските облекла за предстоящия сезон?
Тенденциите в абитуриентските облекла поставят акцент върху индивидуалността и женствеността. Ключови са асиметричните кройки със специален фокус върху уникалния външен вид, както и луксозните платове с характерни интересни текстурни ефекти.
 
С какво брандът Pallmera Fashion се откроява сред останалите марки, които предлагат тоалети за този важен повод?
Уникално за роклите на Pallmera Fashion е, че те са дело на американски дизайнер, отразяват световните модни тенденции, като същевременно запазват отличителен стил и изящност.
Дрехите са подходящи, както за абитуриентски тоалет, така и за всеки един специален повод след това, което ги прави подчертано функционани.
 
Какви са мотивите на младите хора, когато избират тоалет за абитуриентския си бал? Променя ли се през последните години начинът, по който те вземат решение за покупка? Какви са наблюденията Ви?
 
Да, начинът, по който младите хора избират облекла за абитуриентския си бал, определено се променя. В днешно време те обръщат внимание на няколко фактора, които влияят върху техните решения за покупка. 
Освен за естетичния вид, младите хора се замислят и за комфорта на облеклото. Те искат тоалети, които не само изглеждат добре, но и са удобни за носене през цялата вечер, позволяващи движение и танци.
Младите хора все повече се стремят да изразят своята индивидуалност чрез облеклото си. Те търсят уникални тоалети, които да са различни и да отразяват личния им стил.
Въпреки че абитуриентският бал е специален повод, младите все повече се интересуват от доброто съотношение между цена и качество. Те търсят облекла, които предлагат стойност и може да бъдат носени и по други поводи.
Комбинацията от тези фактори показва, че младите хора днес взимат по-информирани и осъзнати решения.


 
Какво бихте ги посъветвали?
Моят съвет към бъдещите абитуриенти е: Насладете се на момента и знайте, че абитуриентският бал е не само повод за празнуване, а и миг, в който ще създадете спомени за цял живот, затова

Изберете облекло, което ще ви помогне да се чувствате като звезди на собствената си приказка!

2024 © Варна е / снимки: VIP Fashion Group