Мобилно меню

Над 750 коледни елхи са продали горските стопанства в Североизточна България

За всяка продадена елха ще бъдат залесени по 10 нови фиданки, като в засаждането им ще участват ученици и студенти от региона
Над 750 коледни елхи са продали горските стопанства в Североизточна България

Повече от 750 коледни елхи са били продадени от горските стопанства от Североизточното държавно предприятие през декември 2022 година. 170 от продадените дръвчета са били в саксии, което означава, че са със запазена коренова система и може да бъдат засадени. Над 530 от дръвчетата продадени по празниците са били отсечени и снабдени с необходимата маркировка за произход. 41 дръвчета са били дарени на училища, детски градини и социални институции, по молба на техните директори, съобщават Североизточното държавно предприятие.

През миналата година най-много елхи са реализирани на пазара от ДГС-Върбица - 281, следвани от ДГС-Преслав - 144 и ДЛС-Балчик с 97 дръвчета. Много добри продажби отчитат още от ДГС-Търговище, ДГС-Шумен и ДГС-Добрич.

Министерството на земеделието обвърза кампанията за продажба на коледни дръвчета с опазването на горите в България. За всяка продадена елха ще бъдат залесени по 10 нови фиданки, като в засаждането им на територията на Североизточното държавно предприятие ще участват ученици и студенти от региона.

2023 © Варна е

Стартира конкурс за туристическо лого и слоган на Варна

Целта е да символизират туристическия потенциал на дестинация Варна
Стартира конкурс за туристическо лого и слоган на Варна

Община Варна обяви конкурс за “Проект за концепция за графична визия на туристическо лого и слоган на Варна”. Конкурсът е за създаване на графична визия на туристическо лого и слоган, които да символизират туристическия потенциал на дестинация Варна с приложимост в различни комуникационни канали. Целта е утвърждаване на бранд "Варна" и повишаване на разпознаваемостта на дестинацията на туристическия пазар чрез изготвяне на концепция на графична визия на туристическо лого и слоган, които да асоциират визията на дестинацията, съобщават организаторите.

В конкурса имат право да участват всички пълнолетни български и чуждестранни граждани, в качеството си на физически и/или юридически лица, с изключение на лицата, участвали в изготвянето на конкурсната програма, членовете на комисията за оценяване на проектите, както и всички лица, намиращи се в трудови или служебни отношения с възложителя или с член на комисията.

Основни изисквания са:

  • Проектите да са създадени специално за конкурса;
  • Проектите да са с авторски права на участника.

Участниците може да използват всички видове техники на изящните и приложни изкуства, както и дигитални техники по отношение на работния процес и графичната концепция. Всеки кандидат участва с 1 предложение за авторски и оригинален проект на лого и слоган в два варианта – български и английски, в предпочитаната от него техника. Проектът трябва да съдържа стилизирана информация за Варна, да асоциира текстово, графично и цветово туристическите дадености на дестинацията.

Графичният образ  на лого и слоган трябва да е лесно четим, разбираем и функционален (да може да се използва за различни нужди и комуникационни канали).

Предложенията трябва да са съобразени с целта на конкурса и да отразяват представата за Варна като морска туристическа дестинация с богато историческо наследство и културни традиции. Проектите не трябва да копират съществуващи графични знаци, гербове и да не са публикувани под някаква форма.

Проектите задължително трябва да съдържат думата "Варна" (изписана с кирилица за варианта на български език) и "Varna" (изписана на латиница за варианта на английски език), допълват от Община Варна.

Наградата за участника заел първо място е в размер на 5 000 лева, класираните на второ и трето място, съответно 2 000 и 1 000 лв.

Крайният срок за подаване на предложенията за участие в конкурса е до 17:30 часа на 13 май 2024 г.
По-подробна информация, както и документация за участие можете да намерите ТУК.

2024 © Варна е