Мобилно меню

Експерт: Добре е търговците да информират потребителите предварително може ли да платят с карта

В момента търговците нямат забра от закона да отказват плащане с карта, но потребителите трябва предварително да го знаят, за да преценят дали да пазаруват от конкретния обект, не всеки носи в себе си достатъчна сума пари в брой, обясни Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите"
Експерт: Добре е търговците да информират потребителите предварително може ли да платят с карта
566

Много търговци все още не предлагат възможност за разплащане чрез ПОС терминал или поставят условие за ползване на тази опция само при достигане на определена минимална сума. В други случаи пък има временно прекъсване на услугата поради технически причини. Ако това не е обявено предварително на видно място в обектите или по друг подходящ начин, клиентите няма да имат яснота могат ли да пазаруват с карта или трябва да носят кеш. Какви неудобства изпитват потребителите в подобен момент разясни Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите" в ефира на БНР.

Представете си, че в магазина сте взели повече продукти, сложили сте ги на лентата и на касата разбирате, че не можете да заплатите за тях с карта. По-неприятна ситуация може да се получи, ако седнете в заведение за хранене, поръчате и след като всичко е изконсумирано, ви донесат сметката, но се окаже, че приемат само пари в брой, а вие нямате налични в момента?

Руменова отбеляза, че за търговците няма законова забрана да отказват плащане с карта, ако покупката е под определена сума и че трябва да бъде отчетено и обстоятелството, че за тях таксите към банките за трансакциите са високи.

Нашето мнение по този въпрос обаче е, че е коректно предварително да има информация на видно място в търговския обект за потребителя. Той да знае дали може да плати с карта или не и при какви условия, ако се поставят такива. Така ще дадат възможност на всеки клиент да се информира и след това да избере дали да пазарува от дадения търговец или от друг в зависимост от нагласите си за начина на разплащане и конкретната покупка, която прави“.

Експертът по потребителски права отбеляза, че по този начин ще бъдат осигурени две от основните права на потребителите – на информация и на избор, без това да нарушава интереса на търговците.

2023 © Варна е

Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

В 2230 пощенски станции в цялата страна ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесното и сигурно осъществяване на процеса
Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

Български пощи обучават над 3000 служители за работа с евро и обмяната на левове в евро в пощенските станции, съобщи заместник изпълнителният директор на дружеството Станимир Белинов

Дружеството организира няколко вида обучения за своите служители, на които предстои да работят с евро. Отделно са предвидени по-задълбочени обучения на служителите, които ще бъдат пряко ангажирани в процеса на обмяна.

Около 300 служители, които вече са преминали вътрешна подготовка и външна в Център за квалификация и развитие на кадри, ще обучават по график колегите си в цялата структура на Български пощи. 

Служителите в дружеството се запознават с технически параметри и дизайна на банкнотите и монетите на лева и еврото, както и с разпознаване на защитните им елементи. 

Пощенските служители, ангажирани с процеса на обмяната на левове в евро, получават и допълнителна информация какви данни се въвеждат в наличния софтуер, какви документи се изискват от хората, които обменят левове и др. След провеждане на обучение се предприемат допълнителни действия, които гарантират, че знанията и уменията, придобити по време на семинарите, се прилагат ефективно и устойчиво.

„Нашите служители ще бъдат добре обучени, а в 2230 пощенски станции ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесно и сигурно осъществяване на процеса по обмяна“ – поясни зам. изпълнителният директор.    

2025 © Варна е