Мобилно меню

НОИ пусна единен портал за електронните си услуги

Системата предоставя възможност осигурените лица, самоосигуряващите се и осигурителите с влизане само от едно място да заявяват широк набор от електронни услуги, организирани в обединен каталог
НОИ пусна единен портал за електронните си услуги
814

Националният осигурителен институт (НОИ) разработи и внедри Единен портал за електронни услуги, който вече е достъпен през интернет страницата на НОИ. Той обединява в себе си всички съществуващи в института платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания. Той е интегриран с централизираните системи „е-Автентикация“ и „Система за сигурно електронно връчване“, поддържани от Министерството на електронното управление.

Единният портал за електронни услуги осигурява единна входна точка за достъп чрез използване на основните средства за електронна идентификация – персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ, ПИК на Националната агенция за приходите и всички видове квалифицирани електронни подписи (КЕП), издадени от доставчици на удостоверителни услуги у нас. Системата предоставя възможност осигурените лица, самоосигуряващите се и осигурителите с влизане само от едно място да заявяват широк набор от електронни услуги, организирани в пълен каталог на услугите.

Потребителите, идентифицирали се успешно през централизираната система „е-Автентикация“, получават достъп до т. нар. „Електронно осигурително досие“, в което са включени три отделни компонента – „Електронно осигурително досие за пенсия“, „Електронно социалноосигурително досие за осигурени и самоосигуряващи се лица“ и „Електронно социалноосигурително досие за осигурители“.

Към момента Единният портал за електронни услуги e достъпен от рубриката „Е-услуги и справки“ на интернет страница на НОИ, в която се намират и отделните входове на всички електронни услуги на института. За да се осигури плавен преход в обслужването на потребителите, цялото съдържание на страницата е запазено непроменено. Предвижда се впоследствие порталът да замени изцяло тази потребителска секция на сайта.

Единният портал за електронни услуги на НОИ е разработен и надграден по проект BG05SFOP001-1.008-0001 „Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на НОИ за приоритетни процеси, свързани с пенсиите, и предоставяне на електронни административни услуги” и проект BG05SFOP001-1.020-0001 „Развитие и въвеждане на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания”, финансирани от Оперативна програма „Добро управление“.

2024 © Варна е
Още по темата: Сайт Портал Осигуровки НОИ
Още по темата: Сайт Портал Осигуровки НОИ

Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

В 2230 пощенски станции в цялата страна ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесното и сигурно осъществяване на процеса
Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

Български пощи обучават над 3000 служители за работа с евро и обмяната на левове в евро в пощенските станции, съобщи заместник изпълнителният директор на дружеството Станимир Белинов

Дружеството организира няколко вида обучения за своите служители, на които предстои да работят с евро. Отделно са предвидени по-задълбочени обучения на служителите, които ще бъдат пряко ангажирани в процеса на обмяна.

Около 300 служители, които вече са преминали вътрешна подготовка и външна в Център за квалификация и развитие на кадри, ще обучават по график колегите си в цялата структура на Български пощи. 

Служителите в дружеството се запознават с технически параметри и дизайна на банкнотите и монетите на лева и еврото, както и с разпознаване на защитните им елементи. 

Пощенските служители, ангажирани с процеса на обмяната на левове в евро, получават и допълнителна информация какви данни се въвеждат в наличния софтуер, какви документи се изискват от хората, които обменят левове и др. След провеждане на обучение се предприемат допълнителни действия, които гарантират, че знанията и уменията, придобити по време на семинарите, се прилагат ефективно и устойчиво.

„Нашите служители ще бъдат добре обучени, а в 2230 пощенски станции ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесно и сигурно осъществяване на процеса по обмяна“ – поясни зам. изпълнителният директор.    

2025 © Варна е