Мобилно меню

Служители на НОИ излязоха на протест

Настояват за достойно заплащане на труда си, което да съответства на инфлацията
Служители на НОИ излязоха на протест
546

Служители на НОИ в цялата страна спряха работа за един час и излязоха на протест с настояване за достойно заплащане на труда си, което да съответства на инфлацията. Конкретното им искане е за 30% увеличение на заплатите със задна дата от 1 януари. Стачката е организирана от КНСБ и КТ "Подкрепа", информира БНТ.

Пред сградата на НОИ в София дойдоха и служители от всички дружества на столичния градски транспорт.

Служителите и от двете поделения на териториалната дирекция на НОИ в Пловдив спряха работа за час.

Те определиха акцията си като предупредителна стачка и заявиха, че ако не бъдат чути исканията им за по-високи и достойни възнаграждения, ще преминат към ефективни действия. Те ще се изразяват в спиране на работа, респективно преустановяване на изплащането на болнични и пенсии.

От синдикалните структури в местния осигурителен институт се оплакаха, че хората тук работят за заплати, отговарящи на нискоквалифициран труд и са много под средните за страната.

“Обидно е, че предвиденото увеличение за нас в бюджета е 0 процента”, коментираха протестиращи. Служителите са обидени на властите, че са единствената структура, която е била пренебрегната по време на ковид пандемията, въпреки че обемът работа е нараснал с над 20 процента. Управителят на НОИ, заяви, че за да бъде изпълнено искането за увеличение на заплатите са необходими 30 милиона лева. На този етап такива средства в проектобюджета на НОИ не са предвидени, стана ясно от думите на Ивайло Иванов.

И във Варна служители на Териториалното поделение на Националния осигурителен институт излязоха на протест за достойно заплащане на труда им, което да съответства на инфлацията. По думите на протестиращите държавата е забравила, че изобщо съществуват служители на НОИ. Те заявиха, че ако исканията им не бъдат чути, ще обявят безсрочни стачни действия.

В Русе протестиращите служители на НОИ коментираха, че заради ниското заплащане в системата има непрекъснато текучество.


„Да се задържат хората и да имат стимул за какво работят, защото така са обезверени. Виждат за какво става въпрос, за какво натоварване. Тази работа е специфична - не се работи и не се усвоява лесно, а тези, които са натрупали опит и го предават на другите, не искат да учат все нови и нови хора, защото никой не иска да се задържа при нас“, разказва Нели Тодорова - председател на секцията към КТ „Подкрепа“.

„Нашите очаквания са народните представители и новото правителство да чуят исканията ни и да ги имат предвид, когато приемат новия държавен бюджет, защото до момента в проекта за бюджет не са предвидени средства за увеличение на заплатите в НОИ“, допълва Кирил Черкезов – председател на Регионалната организация на КТ „Подкрепа“- Русе.

2023 © Варна е

Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

В 2230 пощенски станции в цялата страна ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесното и сигурно осъществяване на процеса
Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

Български пощи обучават над 3000 служители за работа с евро и обмяната на левове в евро в пощенските станции, съобщи заместник изпълнителният директор на дружеството Станимир Белинов

Дружеството организира няколко вида обучения за своите служители, на които предстои да работят с евро. Отделно са предвидени по-задълбочени обучения на служителите, които ще бъдат пряко ангажирани в процеса на обмяна.

Около 300 служители, които вече са преминали вътрешна подготовка и външна в Център за квалификация и развитие на кадри, ще обучават по график колегите си в цялата структура на Български пощи. 

Служителите в дружеството се запознават с технически параметри и дизайна на банкнотите и монетите на лева и еврото, както и с разпознаване на защитните им елементи. 

Пощенските служители, ангажирани с процеса на обмяната на левове в евро, получават и допълнителна информация какви данни се въвеждат в наличния софтуер, какви документи се изискват от хората, които обменят левове и др. След провеждане на обучение се предприемат допълнителни действия, които гарантират, че знанията и уменията, придобити по време на семинарите, се прилагат ефективно и устойчиво.

„Нашите служители ще бъдат добре обучени, а в 2230 пощенски станции ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесно и сигурно осъществяване на процеса по обмяна“ – поясни зам. изпълнителният директор.    

2025 © Варна е