Мобилно меню

Съвет от специалист: Внимавайте с кодовете за намаление при онлайн пазаруване!

Често, за да получите отстъпка, предоставяте в замяна личните си данни
Съвет от специалист: Внимавайте с кодовете за намаление при онлайн пазаруване!
660

В събралите се по празниците повече почивни дни много потребители отделят време да прегледат в Интернет продължаващите оферти с изкушаващи намаления. Често предложенията са съпътствани от възможност за предоставяне на допълнителни отстъпки при въвеждането на промоционални кодове. Получаваме ги на пощата си след наше съгласие с директен мейлинг от различни компании, виждаме ги на банери на сайтове или като спонсорирани постове в социалните мрежи.  

На кой любител на онлайн пазаруването обаче не му се е случвало при опит да използва ваучер за отстъпки да види съобщение от типа: „Този код вече е използван“, „Невалиден код за отстъпка“ и пр.

Важно е да видим условията за ползване на кода за отстъпка, както и срока, за който той се предоставя. Ако при опит да бъде използван, при спазването на всички обявени от търговеца правила и в посочения срок на активност, се изписва съобщение, че кодът е невалиден или че вече е използван, това прилича на нелоялна търговска практика и опит на магазина да стимулира продажби. Не само е некоректно спрямо потребителите, но е и нарушение на законодателството, обясни в ефира на БНР Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".

„Една от основните цели на прилагането на този прийом е ние да „обиколим“ целия електронен магазин, да изберем това, което ни харесва, бидейки в съзнанието си с очакването, че ще получим обещаните проценти отстъпка. И след това, когато вече живеем с идеята, че тези продукти ще бъдат наши, изведнъж се оказва, че кодът не работи. Много малко вероятно е да се откажем от покупките в е-кошницата си, независимо от това, че няма да получим отстъпката“, коментира експертът.

Кодовете за отстъпки вече не само са елемент от онлайн пазаруването, но и се превръщат в съществен мотив за потребителите да извършат една или друга покупка от даден търговец, дори когато продуктите не са им необходими в момента или изобщо. Скорошно проучване сочи, че  61% от отговорилите заявяват, че "винаги" или "често" търсят купони, отстъпки, награди за връщане на пари или други начини да спестят от покупките си.

Много потребители си разменят кодове за отстъпки, като тук има риск от некоректност помежду им – да си предоставят вече използвани комбинации и да се окаже, че поради това не работят.

Съществуват дори търсачки за кодове за отстъпки, които откриват и предлагат на вниманието на потребителите оферти с обещанието да икономисат пари. Задължително е да не се доверявате сляпо на резултатите от търсенето и да проверите дали някъде другаде няма в момента дори по-изгодна оферта за избраните от вас продукти, съветват експертите от „Ние, потребителите“.

Редно би било тежестта за предпазване да не пада само върху клиентите, а и контролните органи да проследяват дали няма нарушаване на законодателството за защита на потребителите, тъй като макар и услугата по търсенето на подобни резултати да се предоставя безплатно, тя може да е свързана с реализирането на комерсиални намерения на конкретни икономически оператори и това да е в ущърб на интересите на потребителите. Трябва да се изследват алгоритмите на търсене и подреждане на резултатите.

Не е за подценяване и обстоятелството, че често, за да получи отстъпката, потребителят трябва да има регистрация в онлайн магазина и да влезе в акаунта си. Това означава, че той предоставя свои лични данни, които се обработват за целите на маркетинга и най-вероятно с даденото от него съгласие той ги е продал срещу намалението, предупреждават още специалистите.

2023 © Варна е / Източник: БНР

Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

В 2230 пощенски станции в цялата страна ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесното и сигурно осъществяване на процеса
Обучават служители в пощите как да обменят левове в евро

Български пощи обучават над 3000 служители за работа с евро и обмяната на левове в евро в пощенските станции, съобщи заместник изпълнителният директор на дружеството Станимир Белинов

Дружеството организира няколко вида обучения за своите служители, на които предстои да работят с евро. Отделно са предвидени по-задълбочени обучения на служителите, които ще бъдат пряко ангажирани в процеса на обмяна.

Около 300 служители, които вече са преминали вътрешна подготовка и външна в Център за квалификация и развитие на кадри, ще обучават по график колегите си в цялата структура на Български пощи. 

Служителите в дружеството се запознават с технически параметри и дизайна на банкнотите и монетите на лева и еврото, както и с разпознаване на защитните им елементи. 

Пощенските служители, ангажирани с процеса на обмяната на левове в евро, получават и допълнителна информация какви данни се въвеждат в наличния софтуер, какви документи се изискват от хората, които обменят левове и др. След провеждане на обучение се предприемат допълнителни действия, които гарантират, че знанията и уменията, придобити по време на семинарите, се прилагат ефективно и устойчиво.

„Нашите служители ще бъдат добре обучени, а в 2230 пощенски станции ще има налични броячни машини, видеонаблюдение и всички технически средства, необходими за бързото, лесно и сигурно осъществяване на процеса по обмяна“ – поясни зам. изпълнителният директор.    

2025 © Варна е