Мобилно меню

1,4 млн. лв. ще струва на Общината частичният вот за районни кметове на 20 октомври

520 000 лева са предвидени за възнаграждения на членове на секционните избирателни комисии
1,4 млн. лв. ще струва на Общината частичният вот за районни кметове на 20 октомври

Общинският съвет одобри план-сметката за частичните избори за кметове на районите „Одесос“ и „Приморски“. След дебати съветниците дадоха съгласието си 1,4 млн. лв. да бъдат осигурени от местната хазна за провеждане на вота на 20 октомври. Съгласно Изборния кодекс разходите по организационно-техническата подготовка и обезпечаването на частичните избори, включително с техника и консумативи, са за сметка на общинския бюджет.

520 000 лева са предвидени за възнаграждения на членове на секционните избирателни комисии.

Разходите, свързани с организационно-техническата подготовка – отпечатване на избирателни списъци, бюлетини, изборни книжа, печати и др., са в размер на 335 хил. лева. За други разходи, като наем на зала, охрана, транспорт, канцеларски материали и консумативи, са заделени 475 хил. лева. В план-сметката има включени и 70 хил. лева за възнаграждения на членовете на Общинската избирателна комисия.

На заседанието съветниците гласуваха също годишния отчет за изпълнението на бюджета и на сметките за средства от ЕС за миналата година. Отчетът на приходите възлиза на 582 млн. лева, като реалният размер на получените постъпления към 31 декември 2023 г. са в по-голям размер и възлизат на 666,1 млн. лева. В тази сума са включени наличностите по сметките, отразени с отрицателен знак (– 84,1 млн. лева). Отчетените приходи за местни дейности за 2023 г. са в размер на 242,2 млн. лева и са с 68,6 млн. лева повече спрямо тези за 2022 г. Постъпленията от имуществени и други данъци са в размер на 111,3 млн. лева, като спрямо миналата година е налице увеличение от 1,4 млн. лева. Малко над 94 млн. лева са неданъчните приходи при отчет за 2022 г. – 81,87 млн. лева, което представлява увеличение от 12,1 млн. лева.

По отношение на разходваните средства през миналата година са предоставени 132,7 млн. лева повече за различните функции по бюджета в сравнение с разходите, извършени през предходната година, но спрямо първоначалния план за 2023 г. намалението е в размер на 160,7 млн. лева. Това се дължи най-вече на функция „Жилищно строителство и БКС“. Най-много средства са изразходвани за функция „Образование” – 193,1 млн. лева, или 39 % от бюджета. Следват функция „Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда“ – 21 %, „Икономически услуги и дейности“ – 11% и т.н.

Документът е одитиран от Сметната палата, като в доклада на институцията се посочва, че не са констатирани случаи на несъобразяване със законите и другите нормативни разпоредби и не са установени недостатъци във вътрешния контрол. Въз основа на тези констатации отчетът на бюджета на Община Варна за 2023 г. е заверен от Сметната палата.

2024 © Варна е

Обмислят създаване на общинско предприятие за сметопочистване във Варна

Събира се информация, която се анализира, черпи се пример и от други общини
Обмислят създаване на общинско предприятие за сметопочистване във Варна

Общинската администрация работи по предложение за създаване на общинско предприятие за сметопочистване. В момента се събира и анализира информация, черпи се пример от други общини в България, за да бъде внесено за разглеждане в ресорните комисии на Общинския съвет. Това съобщи по време на последното редовно заседание на общинския съвета кметът Благомир Коцев, като даде пример с подобно предприятие в Пазарджик.

Кметът припомни, че договорът за сметопочистване с настоящата фирма изтича през 2026 година, а предсрочното му прекратяване крие риск от съдебни дела с неясен край и от ощетяване на общинския бюджет, както и от възникване на проблеми с изпълнението на услугата в целия град. Той допълни, че междувременно администрацията е засилила драстично контрола върху фирмата и през летните месеци юли и август й е наложила рекордни глоби от малко под 500 хиляди лева, като очаква подобряване на услугата.

По отношение състоянието на общинската фирма "Градски транспорт", кметът припомни, че Общинският съвет е принципал на дружеството и избира борда на директорите и изпълнителния директор. Близо 30 млн. лв. е бюджетът на дружеството, оставен еднолично на директора да го разпределя за заплати и да прави щатното разписание, като Общинският съвет се е отказал от контрола върху това разписание, заплатите, назначенията и пр. Дали "Градски транспорт" се управлява ефективно ще покаже независимият одит на дружеството, както и на останалите общински дружества, управлявани от ОбС, каза още Коцев.

В отговор на въпрос вярно ли е, че гражданите на Варна са плащали по 13 хиляди лева на ден за недобре работещата билетна система през 2023 г., той отговори, че приходите в Общинското предприятие ТАСРУД са същите като предходната година, но разходите за поддържане на системата са намалени драстично. През 2023 г. разходите са били над 1 млн. лв., а сега за същия период и при същите приходи разходите са нула лева, стана ясно от думите на кмета. Поради дефектите в работата на заварената от нас система, е в ход обществена поръчка за нова, която да позволи на хората да плащат с кредитни, дебитни карти, приложения и други платежни инструменти, обясни Коцев.

Кметът за пореден път постави темата за бригадите за бързи ремонти, които ще извършват по-дребни ремонти дейности без тежки административни процедури. По думите на Коцев, предложението му съвпада с исканията на съветниците - районните кметове да имат право да възлагат и определят задачите на работните групи. Единствената добавка е, че целият ресурс, като техника, автомобили и инструменти, трябва да бъде концентриран на едно място – а именно в общинското предприятие по озеленяване, обясни кметът, тъй като районните кметства нямат места за съхранение на техниката, ресурс, екипи и пр. Очевидно предизборно няма да се разберем, но се надявам след изборите да влезете в по-конструктивен диалог. Смятам, че всички – съветници, районни кметове и граждани - имаме нужда от бригадите за бързи ремонти, каза още кметът.

На въпрос за ползването без договори на павилиони на общинския пазар на ул. "Д-р Пискюлиев", кметът посочи, че там също ще влезе независим одит, за да види ощетена ли е общината от ползването на обекти с изтекли разрешения и ако резултатите показват вреди за бюджета, ще бъдат предоставени на съответните органи. На хората са предоставени търговски площи в непосредствена близост, обясни още той.

2024 © Варна е