Мобилно меню

Кметът Иван Портних поиска оставката на главния архитект Виктор Бузев

Той обобщи, че, ако не бъде депозирана оставката на главния архитект до края на деня, ще предприеме всички законови стъпки за неговата смяна
Кметът Иван Портних поиска оставката на главния архитект Виктор Бузев
591

Кметът на Варна Иван Портних поиска оставката на главния архитект Виктор Бузев. Причините са липсата на цялостна визия за развитието на града, презастрояване в отделни зони, пасивност по отношение на ключови проекти за града и липса на организация, контрол и ясни правила за работата на Експертния съвет по устройство на територията /ЕСУТ/.

"Преди няколко години, когато си стиснахме ръцете, плановете бяха едни, и за съжаление към днешна дата, голяма част от проектите не се случиха. Въпреки многократните опити за публична дискусия за развитието на града, сме свидетели, че такава не се проведе", коментира кметът.

Иван Портних посочи, че вижда пасивност в главния архитект по отношение на паметниците на културата, възстановяването на къщата на Антон Новак и превръщането ѝ в музей, както и обявяването на международен конкурс за терена на т. нар. "Дупка" и други.

По думите на Портних в действията на главния архитект има ясни опити за незаконосъобразни действия, които водят до обосновани предположения за зависимости. За пример той посочи, че зад гърба му, той е разписал разрешителното за преместваеми обекти към ресторант Хоризонт, без да има право за това. Друг такъв случай се наблюдава с незаконните бараки в курорта Златни пясъци, където главният архитект прави всякакви опити в разрез с вътрешните правила, становищата на юристите и публично обявената ми позиция, да подпише разрешенията за поставяне на бараките, обясни кметът.

Той обобщи, че, ако не бъде депозирана оставката на главния архитект до края на деня, ще предприеме всички законови стъпки за неговата смяна.

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна
Още по темата: Иван Портних
Още по темата: Иван Портних

Обмислят създаване на общинско предприятие за сметопочистване във Варна

Събира се информация, която се анализира, черпи се пример и от други общини
Обмислят създаване на общинско предприятие за сметопочистване във Варна

Общинската администрация работи по предложение за създаване на общинско предприятие за сметопочистване. В момента се събира и анализира информация, черпи се пример от други общини в България, за да бъде внесено за разглеждане в ресорните комисии на Общинския съвет. Това съобщи по време на последното редовно заседание на общинския съвета кметът Благомир Коцев, като даде пример с подобно предприятие в Пазарджик.

Кметът припомни, че договорът за сметопочистване с настоящата фирма изтича през 2026 година, а предсрочното му прекратяване крие риск от съдебни дела с неясен край и от ощетяване на общинския бюджет, както и от възникване на проблеми с изпълнението на услугата в целия град. Той допълни, че междувременно администрацията е засилила драстично контрола върху фирмата и през летните месеци юли и август й е наложила рекордни глоби от малко под 500 хиляди лева, като очаква подобряване на услугата.

По отношение състоянието на общинската фирма "Градски транспорт", кметът припомни, че Общинският съвет е принципал на дружеството и избира борда на директорите и изпълнителния директор. Близо 30 млн. лв. е бюджетът на дружеството, оставен еднолично на директора да го разпределя за заплати и да прави щатното разписание, като Общинският съвет се е отказал от контрола върху това разписание, заплатите, назначенията и пр. Дали "Градски транспорт" се управлява ефективно ще покаже независимият одит на дружеството, както и на останалите общински дружества, управлявани от ОбС, каза още Коцев.

В отговор на въпрос вярно ли е, че гражданите на Варна са плащали по 13 хиляди лева на ден за недобре работещата билетна система през 2023 г., той отговори, че приходите в Общинското предприятие ТАСРУД са същите като предходната година, но разходите за поддържане на системата са намалени драстично. През 2023 г. разходите са били над 1 млн. лв., а сега за същия период и при същите приходи разходите са нула лева, стана ясно от думите на кмета. Поради дефектите в работата на заварената от нас система, е в ход обществена поръчка за нова, която да позволи на хората да плащат с кредитни, дебитни карти, приложения и други платежни инструменти, обясни Коцев.

Кметът за пореден път постави темата за бригадите за бързи ремонти, които ще извършват по-дребни ремонти дейности без тежки административни процедури. По думите на Коцев, предложението му съвпада с исканията на съветниците - районните кметове да имат право да възлагат и определят задачите на работните групи. Единствената добавка е, че целият ресурс, като техника, автомобили и инструменти, трябва да бъде концентриран на едно място – а именно в общинското предприятие по озеленяване, обясни кметът, тъй като районните кметства нямат места за съхранение на техниката, ресурс, екипи и пр. Очевидно предизборно няма да се разберем, но се надявам след изборите да влезете в по-конструктивен диалог. Смятам, че всички – съветници, районни кметове и граждани - имаме нужда от бригадите за бързи ремонти, каза още кметът.

На въпрос за ползването без договори на павилиони на общинския пазар на ул. "Д-р Пискюлиев", кметът посочи, че там също ще влезе независим одит, за да види ощетена ли е общината от ползването на обекти с изтекли разрешения и ако резултатите показват вреди за бюджета, ще бъдат предоставени на съответните органи. На хората са предоставени търговски площи в непосредствена близост, обясни още той.

2024 © Варна е