Мобилно меню

314 000 шофьори трябва да си купуват нови винетки през януари

Всеки шофьор може да провери валидността на винетката за управлявания от него автомобил на интернет страницата www.bgtoll.bg
314 000 шофьори трябва да си купуват нови винетки през януари

През първите два месеца на 2025 г. изтича срокът на валидност на над 723 000 годишни е-винетки за леки автомобили. От тях близо 314 000 са през януари, а около 409 000 през февруари.

Всеки шофьор може да провери валидността на е-винетката на управлявания от него автомобил на интернет страницата

www.bgtoll.bg

След въвеждане на регистрационния номер на автомобила и държавата, в която е регистриран, може да се установи крайният срок на електронната винетка, независимо откъде е купена - от обекти на Агенция "Пътна инфраструктура" или в търговската мрежа на партньорите. Статусът може да е "активен", "с изтекъл срок" или "неизползван" в случаите, когато винетката е купена с отложен старт до 30 дни от началната дата на валидност.

До 22 декември са продадени над 6,4 млн. e-винетки, приходите от тях са близо 276 млн. лева. Традиционно най-предпочитани от шофьорите са годишните и седмичните, отбелязват още от Пътната агенция.

 

2024 © Варна е / източник: БНТ

Варна се включва в глобална кампания срещу трафика на хора

Целта на инициативата "Синьо сърце" е да повиши информираността най-вече след младите хора за рисковете, свързани с този глобален проблем
Варна се включва в глобална кампания срещу трафика на хора

За поредна година Варна се присъединява към глобалната инициатива "Синьо сърце" ("Blue Heart Campaign") за борба с трафика на хора. Тя ще се проведе на 30 юли (сряда) – Международния ден за борба с трафика на хора, от 17:30 до 18:30 ч. на площад "Антон Новак" (входа на Морската градина).

Кампанията се организира от Местната комисия за борба с трафика на хора и дирекция "Превенции" – Община Варна, съвместно с Националната комисия за борба с трафика на хора. В рамките на инициативата доброволци от Градския превантивен клуб ще информират гражданите и гостите на Варна за ключовите послания на кампанията, свързани с престъплението "Трафик на хора":

  • Трафикът на хора има лице. Виж го!
  • Не подминавай! Не си безучастен!
  • Синьото сърце е символ на съпричастност и солидарност.
  • Един сигнал може да спаси живот!

Целта на кампанията е да повиши информираността най-вече след младите за рисковете, свързани с трафика на хора, както и солидарността сред обществото към жертвите на това престъпление и да изгради нетърпимост към извършителите.

Символът на кампанията е синьо сърце – то изразява тъгата на жертвите на трафика на хора и напомня на света за студеното сърце на онези, които търгуват с човешкия живот. Синият цвят показва ангажимента на Обединените нации за борба с това престъпление, което лишава хората от техните права и достойнство, разрушава съдбите им, поясняват организаторите.

2025 © Варна е