Мобилно меню

Експерт: Масата от потребители действат като номади, тръгнали на лов за най-изгодните оферти

Най-ниската цена не е икономически най-изгодната сделка, а цената обикновено има пряко отношение към качеството и безопасността на стоките, алармира Габриела Руменова
Експерт: Масата от потребители действат като номади, тръгнали на лов за най-изгодните оферти

Макар да се наблюдават тенденции за зараждане на промени в поведението на отделни групи потребители при избора на стоки в посока търсене на оптимално съотношение цена-качество, все още като главен мотив при вземането на решение за покупка сред мнозинството от хората се очертава цената, независимо от националността на търговеца. Същевременно обаче, дори цената да е определяща при избора, когато става дума за разочарование от икономическия субект или от продукта, на първо място излиза лошото качество на изделието. Това посочва основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в интервю за списание „Мениджър“.

“Един потребител може да реши да купи от даден търговец, но когато не хареса продукта, по-вероятно е да не се върне при него за повторно пазаруване. Значение за последваща неудовлетвореност от покупката имат и т.нар. тъмни модели (различни форми на нелоялни търговски практики) на китайските платформи, които не дават възможност на потребителите да се запознаят с това кой е продавачът, какви са характеристиките на продуктите, каква ще е крайната цена и др. нарушения на европейското законодателство в областта на потребителската защита, правото на интелектуална собственост, защитата на данните, трудовото право и др.”, коментира още тя.

Според Руменова преобладаващата част от потребителите са водени от идеята за сделки на възможно най-ниски цени и често оставят на заден план качеството на продуктите и идеята за изграждане въз основата на него на доверие към даден бранд, търговец или магазин. “Като членове на едно консуматорско общество, те действат досущ като номади, тръгнали на лов за най-изгодните оферти и готови във всеки един момент да сменят ареала си, ако “ресурсите” се изчерпат. Още по-сериозният проблем е, че тези групи потребители не отчитат, че съществена част от качеството на продукта е неговата безопасност, най-ниската цена не е икономически най-изгодната за тях сделка, а цената обикновено има пряко отношение към качеството и безопасността на стоките. Но темата безопасност на стоките включва не само видимите за потребителите недостатъци като например лошо качество на материалите и паянтови конструкции, но и скрити несъответствия – химически рискове, ненадеждна изолация на части под напрежение, рискови за най-малките елементи и др.”, обяснява Руменова като дългогодишен експерт в сферата на потребителската защита.

“Това са невралгичните точки, в които трябва да се интервенира спрямо потребителите при неравното съревнование с конкуренцията най-вече от трети страни, където, освен всичко друго, търговците не са задължени да отговарят на редица законови изисквания като тези в Европейския съюз”, добавя тя.

Руменова счита, че друг аспект при изграждането на доверие в качеството на продуктите е инвестирането на усилия в мерки за минимизиране на проблема с недоверието заради фалшиви отзиви, като премахване на автори на такива оценки, замяна на рецензиите с проучвания на клиенти и др. Фалшивите мнения са проблем за лоялната конкуренция между компаниите, тъй като може да окажат голямо влияние върху продажбите, а също така са проблем за потребителите, които може да бъдат подведени.

2025 © Варна е

КУБ Корпорация продължава цикъла разходки с почистване "Сливи за смет" във Варна

По данни на организаторите, по време на първите две събития, в рамките на инициативата, доброволците са успели да почистят популярни туристически маршрути на Варна от над половин тон различни отпадъци
КУБ Корпорация продължава цикъла разходки с почистване "Сливи за смет" във Варна

Международната корпорация КУБ обяви провеждането на поредна екологична инициатива във Варна: на 28 ноември ще се състои третият плогинг в рамките на едногодишния цикъл "Сливи за смет". Този път мястото на събитието ще бъде територията на раннохристиянския манастир в местността Джанавара.

Представителите на КУБ подчертават, че изборът на локация не е случаен: руините на базилика от VI век имат висока стойност за българската история и наука. Те са важна част и от туристическия образ на Варна, но страдат от небрежното отношение на посетителите на територията, която се намира над квартал Аспарухово.

Задачата на плогинга е да подкрепи усилията за опазване на този обект, като се почистят прилежащите територии и зелени площи от отпадъци.

Участниците ще съчетаят активна разходка със събиране на боклук, който както и при предишните акции ще бъде предаден за сортиране и рециклиране.

Не пропускайте възможността да участвате — регистрирайте се, като попълните формата ТУК

По данни на корпорацията, по време на първите две събития в рамките на "Сливи за смет" доброволците са успели да почистят популярни туристически маршрути на Варна от над половин тон различни отпадъци. Подробна информация за часа на събиране и маршрута на плогинга ще бъде публикувана на официалните канали на КУБ Корпорация по-близо до датата на събитието.

2025 © Варна е / източник и снимка: КУБ Корпорация