Експерт: Настоявайте за възможност за преглед и тест при покупки онлайн
Когато даден онлайн магазин не предлага възможност за преглед и тест и доставя поръчките само на адрес на клиента, рискът да станете жертва на измама е почти 100%.
За това предупреди в ефира на БНР създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова във връзка с множество случаи на измамени потребители, получили различни от поръчаните от тях дрехи от оказали се фалшиви сайтове за продажби.
"Много е възможно "търговецът" да използва подставени лица, които да носят пакетите на посочения от потребителя адрес, да отказват категорично да му позволят да прегледа пратката преди да заплати, да вземат парите и да изчезнат, като не оставят никакъв шанс за обратна връзка. По този начин се губи възможността "измамникът" да бъде проследен, дори и от органите на реда".
Габриела Руменова обясни, че ако имейлът е в безплатни платформи за електронни пощи, това също трябва да е сигнал, да внимаваме дали да се доверим на съответния търговец.
"Всеки професионално извършващ дейността си онлайн търговец, освен че има свой собствен електронен магазин, а не само страници в социалните мрежи за продажби, с регистрацията на домейн на сайта, получава и имейл адреси, които съдържат този домейн. По този начин са разпознаваеми и поне до голяма степен гарантират, че са реални имейли. Попаднахме на е-магазин, на който електронната поща е email@example.com. Това е един шаблон, който се съдържа в шаблона за изработка на сайта", обърна внимание Руменова.