Мобилно меню

Експерт съветва: Настоявайте в магазина да ви доставят рекламираните стоки, които търсите!

Често търговците привличат потребители с обявени промоции, а се оказва, че намалените стоки липсват, веднъж посетили търговския обект, клиентите купуват подобни, но по-скъпи стоки, а това е нелоянта практика, обясни Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“
Експерт съветва: Настоявайте в магазина да ви доставят рекламираните стоки, които търсите!

Най-популярният и ефективен маркетингов подход за насърчаване на продажбите и по празниците си остават намаленията и специалните оферти, които обещават на потребителите спестяване на средства. Често обаче клиентите се сблъскват с фалшиви намаления и липсващи наличности на промоционални стоки в брошури и реклами. Тези похвати граничат с нелоялни търговски практики, коментира в сутрешния блок на Nova News Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.

По празниците около Коледа и Нова година се пазаруват доста продукти за трапезата. Разпространява се огромно количество брошури с промоционални стоки. Когато хората отидат в обекта, още в първия ден от кампанията и в първите часове от работното време на магазина, се оказва, че точно тези продукти са изчерпани. Около тях има артикули от други марки от същата продуктова група. Тогава потребителите или купуват от тях, или нещо друго.

Съгласно Закона за защита на потребителите, ако търговец отправи покана за покупка на стоки или услуги на дадена цена за определен период от време, той е длъжен да осигури за посочения период разумно количество от тях при обявените условия съобразно обема на направената реклама. В случай че той не е в състояние да предостави тях или равностойни на тях стоки, включително и чрез друг търговец, и не посочи разумни основания за това, то това е нелоялна практика.

Ако попаднете в подобна ситуация, може да поискате от търговеца да достави липсващите стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. В случай че умишлено не го направи и ви предложи като алтернатива друга стока или услуга само и само с цел да насърчи продажбата им, също имате право да възразите, защото това отново е нелоялна търговска практика, разясняват експертите.

Можете да подадете писмена жалба до търговеца. Ако той откаже съдействие за разрешаването на казуса, сезирайте контролните органи. Би трябвало Комисията за защита на потребителите да може да докаже нелоялната практика и да наложи санкция, която по закон достига до 50 000 лв. Отделно от това те следва да бъдат забранявани за прилагане в бъдеще, а председателят може да разпореди рекламодателят и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин акта, с който е установено нарушението, което вече става и обществено порицание и носи със себе си допълнителни – репутационни, щети за икономическия оператор.

Неспазването на законовите изисквания при обявяване на съобщения за намаление – старата цена да е прилагана поне 30 дни преди кампанията за отстъпки, може да не е просто административно нарушение, а нелоялна търговска практика и нарушава икономическите интереси на потребителите.

Със съобщение за намаление, включено в рекламен текст, потребителят е привлечен да купи именно от този търговец, а после разбира, че е бил подведен, обясни още Руменова.

2023 © Варна е / Източник: Nova News

От енергото изпращат съобщения кога ще спират тока

Клиентите ще получават имейли за планирани прекъсвания на електрозахранването
От енергото изпращат съобщения кога ще спират тока

С нова дигитална услуга ЕНЕРГО-ПРО вече предупреждава по имейл своите клиенти за планирани прекъсвания на електрозахранването. Известяването е част от инициативите на компанията за дигитална трансформация и автоматизиране на все повече услуги – от подаване на сигнали за аварии до проследяване на потреблението и плащане на сметки. Целта е да се улесни планирането на ежедневните дейности, особено когато става въпрос за работа от вкъщи, грижа за деца или използване на електроуреди.

Така потребителите имат възможност да се подготвят предварително, без да бъдат изненадани от спиране на тока. 

Уведомленията са персонални за всеки клиент спрямо неговия имот. Известията са в реално време при планирани ремонти. В тези случаи потребителите получават директно съобщение на имейла си. Новата услуга е напълно безплатна и е продължение на усилията на всички дружества от групата ЕНЕРГО-ПРО да улеснят клиентите с предоставяне на достъпни начини за получаване на информация и услуги. 

ЕНЕРГО-ПРО препоръчва на битовите и бизнес клиентите да актуализират имейла си ТУК или в центровете за обслужване на клиенти. Дигитализацията в услугите и улесняването на достъпа до информация се планира и реализира в последните години с устойчива перспектива за максимално доближаване до нуждите на клиентите на ЕНЕРГО-ПРО. 

2025 © Варна е