Мобилно меню

Експерт: За да направите изгодна покупка на Черен петък, следете цените от сега!

Да купуваме дадена стока, защото ни е необходима, а не просто защото е намалена, посъветва Габриела Руменова от "Ние, потребителите"
Експерт: За да направите изгодна покупка на Черен петък, следете цените от сега!

Ако някой иска да направи изгодна покупка от предстоящия в края на ноември "Черен петък", сега е моментът да си набележи конкретните стоки и да следи движението на цените им, а не когато започне кампанията да пазарува просто защото се твърди, че има намаление. Това препоръча в студиото на БНТ основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова.

"По закон, за да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. Това означава, че до седмица-две трябва да се стабилизират цените, от които ще се твърди, че е извършено някакво намаление.", обясни експертът.

Според нея е време да обърнем тенденцията и да купуваме от "Черния петък" дадена стока, защото ни е необходима, а не просто защото е намалена.

Около 400 лв. е средната сума, която пазаруващите от "Черния петък" харчат, посочи Руменова, като се  позова на данни от изследвания.

Хората харчат повече тогава, отколкото по Коледа и Нова година.

"Една от причините за това е, че някои от тях използват тази кампания да осигурят подаръците за празниците в края на годината. Особено при онлайн покупки, защото ако ги оставят за последния момент, не е сигурно дали ще бъдат спазени сроковете за доставка и някой може да остане без подаръци", добави тя.

Потребителите следва да имат предвид, че дори и намалението да е реално, това не гарантира, че дава най-добрата цена за дадена стока. Ценообразуването е свободно и една и съща стока може да се намери в широк ценови диапазон при различни магазини. Така и без намаление може да я открием по-изгодно.

Един и същи търговец не е длъжен да поддържа намаление във всички свои физически и онлайн магазини, а само в тези, за които е обявил отстъпки.

Но трябва да спазва всички правила – да са посочени старата и новата цена, процент на отстъпката и информацията да е вярна, обясни Руменова.

В отговор на въпрос можем ли да предявим рекламация за стока от намаление, Руменова разясни: "Търговецът може да не ни даде своя гаранция, но не може да ни отнеме законовата гаранция, която е до две години. Законодателят е дал този срок, тъй като е предположил, че това е периодът, в който може да се очаква да се прояви някакъв производствен дефект, който е съществувал към момента на продажбата."

2024 © Варна е

Внимание: Телефонни измами с фалшиви обаждания за електромери във Варна

За опасната практика алармират от ЕНЕРГО-ПРО 
Внимание: Телефонни измами с фалшиви обаждания за електромери във Варна

ЕНЕРГО-ПРО предупреждава своите клиенти за пореден опит за телефонна измама от името на компанията. Сигнал за подобно обаждане е постъпил от клиенти на компанията във Варна. 

Потърпевшите съобщават, че са получили обаждания от скрит номер от лица, представящи се за служители на ЕНЕРГО-ПРО. Измамниците твърдят, че е засечен проблем с електромера на клиента и предупреждават, че ще изпратят екип на адреса. В замяна изискват заплащане на място за "услугата". 

Компанията категорично заявява, че: 

  1. Няма практика да се обажда на свои клиенти от скрити номера;
  2. Всички телефонни обаждания от служители се извършват единствено от официалния национален номер 0700 161 61;
  3. Заплащането на услуги е възможно само в Центровете за обслужване на клиенти; 

ЕНЕРГО-ПРО призовава своите клиенти да бъдат особено внимателни и да не се доверяват на подобни обаждания. При съмнения за злоупотреба с името на компанията могат да сигнализират незабавно на 0700 161 61 или да се обърнат към органите на реда.

2025 © Варна е