Мобилно меню

Голяма част от българите пазарували само заради обявено намаление

Заради атрактивни отстъпки много хора биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат
Голяма част от българите пазарували само заради обявено намаление

Близо 68% от българите признават, че макар и рядко, все пак правят покупка само заради съобщение за намаление. Водещи при вземането на решението са потребността от продукта или хипотетичната възможност да имат потребност от него в близко бъдеще. Заради атрактивни отстъпки преобладаващата част от хората биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат.

Това каза в сутрешния блок на БНТ основателят на онлайн платформата “Ние, потребителите” Габриела Руменова, като се позова на данни от специално проведена анкета на тема: Как пазарувате от кампании за намаления? и уточни, че в проучването са участвали над 1200 респондента, то не е представително и е по метода на отзовалите се.

Целта на допитването е не само да очертае моментната картина на нагласите на потребителите при пазаруване от кампании за намаления, но и да ги насочи към важни за тях аспекти и да им помогне да изградят полезни навици, когато избират стоки и услуги с отстъпки.

Според участвалите в анкетата, най-честите търговски нарушения при кампании за намаления са, че стоката изобщо не е продавана на по-високата цена, неправилно е изчислен процентът на отстъпката и че цената е намалена, след като предварително е била вдигната.

В отворен отговор на въпроса: “Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки?” участвалите в проучването са посочили още, че биха купили от непознати търговци заради намаление, но само при наличието на добри отзиви на други потребители или на възможност за преглед на пратката преди заплащане.

Извън предложените отговори на въпроса: “Когато сте били подвеждани при покупки от намаления, търговците са действали така: ...”, респондентите са добавили и варианти като изобщо я няма стоката, отстъпката не беше отразена на касата, скрити условия и др.

Някои отговори на отворения въпрос: “Какво би повишило доверието ви в кампаниите за намаление?” са:

  • коректност на търговците при обявяване и прилагане на отстъпките, ясни правила на кампанията;
  • реални намаления, а не търговски трикове;
  • истински намаления с отстъпки от 30 до 70%;
  • да не чистят застояла стока;
  • отзиви, подробно описани характеристики на продукта, снимки;
  • максималната прозрачност, която търговецът предоставя за себе си и услугите си;
  • намаленията да бъдат истински, а не предварително увеличени цени и уж направено намаление;
  • повече информация за наличности и бърза реакция от контролни органи, вкл. незабавно подаване на сигнал и проверка при нередности.

В студиото на “Денят започва” Габриела Руменова препоръча при използването на пиротехника да се проверява за наличието на информация за производител, за евентуално нарушен външен вид и да се спазват указанията за употреба.

При покупката на храни, особено на промоция, да се следи за изтекъл или изтичащ срок на годност, а алкохол да се пазарува само от легитимни търговци.

Подробни данни от анкетата:

Въпрос 1:

Случва ли Ви се да направите покупка само заради съобщение за намаление?

  • Рядко – 67,9%
  • Често – 17%
  • Никога – 15,1%

Въпрос 2:

Когато пазарувате от намаления, за Вас водещото е:

  • Потребността от стоката/услугата, която купувате – 36,7%
  • Хипотетичната възможност да имате потребност от стоката в близко бъдеще – 27,8%
  • Размерът на отстъпката – 15,8%
  • Качеството на продукта – 11,4%
  • Престижът на бранда – 5,7%
  • Невъзможността да преодолеете настойчивата реклама – 2,4%

Въпрос 3:

Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки?

  • Само след проучване на търговеца – 37,6%
  • Само след препоръка от познат – 30,1%
  • Да – 20,6%
  • Не – 11,5%

Въпрос 4:

Когато сте били подвеждани при покупки от намаления, търговците са действали така:

  • Стоката изобщо не е продавана на по-високата цена – 34,2%
  • Неправилно е изчислен процентът на отстъпката – 27,3%
  • Намалили са цената, след като предварително са я вдигнали – 17,7%
  • Обявеното намаление се е отнасяло само за група стоки, но не е било посочено предварително – 14,4%
  • Намалението е за единични артикули в магазина – 5,6%
2024 © Варна е

Нощни градски автобуси отново пътуват във Варна

Допълнителните късни курсове са планирани за автобусни линии № 7, 17, 31, 148
Нощни градски автобуси отново пътуват във Варна

От днес - 1 юли 2025 г. се въвеждат допълнителни късни курсове по линиите № 7; 17; 31; 148, съобщиха от ОП ТАСРУД. Нововъведенията са във връзка с навлизането в интензивния летен сезон и с цел да се осигури по-добър транспортен достъп на гражданите и гостите на града по различни маршрути. Напомняме, че от 1 юни 2025 г. вече се обслужват късни курсове по направление на автобусна линия № 20 от ЖП гара в 00:00, 01:00 ч., а от „Владиславово“ в 23:00, 00:00 ч.;

Графикът на допълнителните късни курсове за автобусни линии № 7, 17, 31, 148 е както следва:

Линия №7   

Делнични дни:

  • от ЖП гара – 22:30 ч.; 23:30 ч.
  • от Елпром – 22:30 ч.; 23:20 ч.

Празнични дни:

  • от ЖП гара – 21:50 ч.; 22:30 ч.; 23:30ч.
  • от Елпром – 22:30 ч.; 23:20 ч.

Линия №17

Делнични дни:

  • от ЖП гара – 23:20 ч.; 00:00 ч.; 00:50 ч.
  • от кв. „Галата“ – 00:00 ч.

Празнични дни:

  • от ЖП гара – 23:20 ч.; 00:00 ч.; 00:50 ч.
  • от кв. „Галата“ – 00:00 ч.

Линия № 31

Делнични дни:

  • от ЖП гара – 00:10 ч.; 01:00 ч.
  • от кв. „Виница „– 00:00 ч.; 01:00 ч.

Празнични дни:

  • от ЖП гара – 00:00 ч.; 01:00 ч.
  • от кв. „Виница“ – 00:00 ч.; 01:30 ч.

Линия №148

Делнични дни:

  • от сп. „Почивка“ – 00:00 ч.; 01:00 ч.
  • от Бл. 407 /кв. „Вл. Варненчик“/ – 23:00 ч.; 00:00 ч.

Празнични дни:

  • сп. „Почивка“ – 23:20 ч.; 00:00 ч.; 01:00 ч.
  • от бл. 407 / кв. „Вл. Варненчик“/ – 22:30 ч.; 23:10 ч.; 00:10 ч.

Отново във връзка с настъпилия летен туристически сезон и с оглед на засиления обществен интерес от днес - 1 юли 2025 г. се открива и допълнителен обеден курс по автобусна линия №29 до Аладжа манастир. Курсът ще се изпълнява в периода от месец юли до месец октомври 2025 г. в следните часове:

Линия № 29

Делнични дни:

  • от ЖП гара – 13:00 ч.
  • от Аладжа манастир – 13:50 ч.

Празнични дни:

  • от ЖП гара - 13:10 ч.
  • от Аладжа манастир – 14:10 ч.

От общинското предприятие информират още, че с приключването на учебната 2024/2025 г., считано от 1 юли се преустановява обслужването на следните ученически курсове, съгласно утвърдените маршрутни разписания по линии 14А, 23, 36 и 37:

  • Линия 14А – курсовете в 06:35 ч. и 12:20 ч. от кв. „Владислав Варненчик“;
  • Линия 23 – курс в 11:15 ч. от ЖП гара и в 12:15 ч. от с. Каменар;
  • Линия 36 – курс в 06:50 ч. от с. Звездица и в 14:30 ч. от ЖП гара;
  • Линия 37 – курс в 06:25 ч. от с. Константиново.

Обслужването на посочените курсове ще бъде възобновено с началото на новата учебна година.

2025 © Варна е