Мобилно меню

Голяма част от българите пазарували само заради обявено намаление

Заради атрактивни отстъпки много хора биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат
Голяма част от българите пазарували само заради обявено намаление

Близо 68% от българите признават, че макар и рядко, все пак правят покупка само заради съобщение за намаление. Водещи при вземането на решението са потребността от продукта или хипотетичната възможност да имат потребност от него в близко бъдеще. Заради атрактивни отстъпки преобладаващата част от хората биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат.

Това каза в сутрешния блок на БНТ основателят на онлайн платформата “Ние, потребителите” Габриела Руменова, като се позова на данни от специално проведена анкета на тема: Как пазарувате от кампании за намаления? и уточни, че в проучването са участвали над 1200 респондента, то не е представително и е по метода на отзовалите се.

Целта на допитването е не само да очертае моментната картина на нагласите на потребителите при пазаруване от кампании за намаления, но и да ги насочи към важни за тях аспекти и да им помогне да изградят полезни навици, когато избират стоки и услуги с отстъпки.

Според участвалите в анкетата, най-честите търговски нарушения при кампании за намаления са, че стоката изобщо не е продавана на по-високата цена, неправилно е изчислен процентът на отстъпката и че цената е намалена, след като предварително е била вдигната.

В отворен отговор на въпроса: “Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки?” участвалите в проучването са посочили още, че биха купили от непознати търговци заради намаление, но само при наличието на добри отзиви на други потребители или на възможност за преглед на пратката преди заплащане.

Извън предложените отговори на въпроса: “Когато сте били подвеждани при покупки от намаления, търговците са действали така: ...”, респондентите са добавили и варианти като изобщо я няма стоката, отстъпката не беше отразена на касата, скрити условия и др.

Някои отговори на отворения въпрос: “Какво би повишило доверието ви в кампаниите за намаление?” са:

  • коректност на търговците при обявяване и прилагане на отстъпките, ясни правила на кампанията;
  • реални намаления, а не търговски трикове;
  • истински намаления с отстъпки от 30 до 70%;
  • да не чистят застояла стока;
  • отзиви, подробно описани характеристики на продукта, снимки;
  • максималната прозрачност, която търговецът предоставя за себе си и услугите си;
  • намаленията да бъдат истински, а не предварително увеличени цени и уж направено намаление;
  • повече информация за наличности и бърза реакция от контролни органи, вкл. незабавно подаване на сигнал и проверка при нередности.

В студиото на “Денят започва” Габриела Руменова препоръча при използването на пиротехника да се проверява за наличието на информация за производител, за евентуално нарушен външен вид и да се спазват указанията за употреба.

При покупката на храни, особено на промоция, да се следи за изтекъл или изтичащ срок на годност, а алкохол да се пазарува само от легитимни търговци.

Подробни данни от анкетата:

Въпрос 1:

Случва ли Ви се да направите покупка само заради съобщение за намаление?

  • Рядко – 67,9%
  • Често – 17%
  • Никога – 15,1%

Въпрос 2:

Когато пазарувате от намаления, за Вас водещото е:

  • Потребността от стоката/услугата, която купувате – 36,7%
  • Хипотетичната възможност да имате потребност от стоката в близко бъдеще – 27,8%
  • Размерът на отстъпката – 15,8%
  • Качеството на продукта – 11,4%
  • Престижът на бранда – 5,7%
  • Невъзможността да преодолеете настойчивата реклама – 2,4%

Въпрос 3:

Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки?

  • Само след проучване на търговеца – 37,6%
  • Само след препоръка от познат – 30,1%
  • Да – 20,6%
  • Не – 11,5%

Въпрос 4:

Когато сте били подвеждани при покупки от намаления, търговците са действали така:

  • Стоката изобщо не е продавана на по-високата цена – 34,2%
  • Неправилно е изчислен процентът на отстъпката – 27,3%
  • Намалили са цената, след като предварително са я вдигнали – 17,7%
  • Обявеното намаление се е отнасяло само за група стоки, но не е било посочено предварително – 14,4%
  • Намалението е за единични артикули в магазина – 5,6%
2024 © Варна е

Заради Маратон Варна: Синята зона ще е безплатна на 11 май

Вижте промените в организацията на движението в града, наложени от провеждането на спортното събитие
Заради Маратон Варна: Синята зона ще е безплатна на 11 май

Във връзка с провеждането на X международен лекоатлетически Маратон "Варна 2025" ще бъде временно преустановено движението на пътни транспортни средства на редица булеварди и улици в града. Спортната инициатива ще се проведе на 11 май (неделя) и се очаква в нея да се включат над 2500 участници от цял свят.

Създадената организация за движението на територията на община Варна предвижда:

Ще бъде преустановено движението по Крайбрежната алея от сп. "Почивка" до басейн "Приморски" за времето от 20:00 ч. на 10 май 2025 г. (събота) до приключване на мероприятието - около 15:00 ч. на 11 май 2025г. (неделя).

 В интервала от 8:30 до 15:30 ч. на 11 май 2025 г. ще бъдат затворени за автомобили следните булеварди и улици:

  • Бул. "Приморски" - в частта от кръговото на пл. "П. Славейков" (Гаров площад) до кръстовището с бул. "Цар Освободител";
  • Бул. "Цар Освободител" - в отсечката от кръстовището с бул. "Приморски" до кръстовището с бул. "Осми приморски полк";
  • Бул. "Княз Борис I" - от кръстовището с бул. "Цар Освободител" до кръстовището с ул. "Янаки Богданов";
  • Ул. "Св. Никола" - в частта от кръстовището с бул. "Княз Борис I" до Станчова алея;
  • Крайбрежна алея - от кръстовището с ул. "Свети Никола" до басейн "Приморски";
  • Ул. "Михаил Колони" - в частта от кръстовището с бул. "Приморски" до пл. "Екзарх Йосиф" и от частта от пл. "Екзарх Йосиф" до бул. "Княз Борис I" (пешеходна зона);
  • Ул. "Свети Климент" - в отсечката от пл. "Екзарх Йосиф" до ул. "Хан Аспарух";
  • Ул. "Стефан Стамболов" - в частта от кръстовището с ул. "Стефан Караджа" до ул. "Стефан Богориди";
  • Ул. "Цар Самуил" - в частта от кръстовището с ул. "Одрин" до кръстовището с ул. "Михаил Колони". 

От ОП "Общински паркинги и синя зона" информират, че в деня на провеждането на маратона - 11 май (неделя) зоната за кратковременно паркиране, т.нар. "синя зона", която функционира в централната градска част на Варна, ще бъде безплатна за жителите и гостите на града.

Община Варна призовава водачите на моторни превозни средства да спазват правилата за спиране и паркиране както в обхвата на "синята зона", така и извън него и да съдействат за осигуряването на условия, позволяващи успешното протичане на международното спортно събитие. Нарушителите ще бъдат санкционирани и автомобилите им – принудително премествани с платформа тип "паяк".

2025 © Варна е