Мобилно меню

Как да върнем закупени онлайн стоки, които не отговарят на очакванията ни

Възможно ли е търговецът да откаже замяна или възстановяване на сумата
Как да върнем закупени онлайн стоки, които не отговарят на очакванията ни
505

Важно е да знаем, че имаме възможност да върнем повечето стоки, които сме купили онлайн за Коледа и Нова година. Това може да се случи в законоустановения 14-дневен срок. Съществуват разбира се и специфични групи продукти, които не може да бъдат върнати, но търговецът трябва задължително предварително да ни уведоми, че не можем да се възползваме от опцията за връщане, обясни експертът Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR.
Правото ни да върнем закупената стока е безусловно и не е нужно да посочваме конкретна причина за решението си. Единственото условие, което задължително трябва да изпълним е да не сме използвали стоката преди връщането ѝ, подчерта Руменова. 
Тя описа и процедурата, която трябва да следваме:

"В рамките на 14 дни от доставката е нужно да уведомим търговеца за желанието си да развалим договора, като е добре да го направим писмено, за да имаме доказатлества, че е в срок и надлежно. Най-добре е чрез т.нар. стандартен формуляр за отказ. Търговецът е длъжен по закон да го предостави най-късно с изпращането на покупката, но в практиката имаме и случаи, в които не го прави. Заради това преди месец от платформата „Ние, потребителите“ предоставихме образец на такъв формуляр, който може да бъде използван. След това до 14 дни трбява да върнем покупката на търговеца и да имаме доказателство за това". 

Експертът обясни, че законът задължава търговеца да възстанови заплатената от потребителя сума, но може да поиска от него да поеме куриерските разходи по връщането на стоката, ако предварително го е обявил.  

Руменова припомни, че отговорността пратката да пристигне в срок е изцяло на онлайн магазина и не може потребителят да бъде пренасочван към куриера. "Ако до 30 дни не ни доставят стоката - имаме право да не я приемем и не дължим нищо“, разясни тя. 

„Сигурно в двата работни дни ще има доста хора, които ще очакват да получат своите пратки. Колкото и да е голяма опашката и да недоволстват хората, да отворят кутията и да видят какво има вътре. Да огледат за външни несъответствия или ако се предполага, че продуктът има някакма функционалност, да я изпробват. Най-лесният начин е да откажат приемането, вместо да влязат в спиралата на рекламацията“, предупреди Руменова.

Експертът посочи, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт, което в повечето случаи не устройва потребителите. Затова тя препоръча преди покупката винаги да обръщаме внимание дали търговците предлагат опцията "Тест и преглед". „Важно е да следим и за това откога е онлайн магазинът, да не е от съвсем скоро, да има достатъчно информация за търговеца, да има телефон, чрез който може да се свържем, а не просто една форма, през която да поръчаме нещо. Трябва да има доста подробно описание на стоките, които предлагат и на общите условия, при които се извършват продажбите“, подчерта Габриела Руменова. За всяка една покупка трябва да искаме касова бележка и да я пазим, припомни тя.
Не на последно място трябва да знаем, че когато купуваме от физическо лице, нямаме правата, които имаме, когато пазаруваме от истински търговец, отбеляза още Руменова.

2022 © Варна е / Източник: Bulgaria ON AIR, снимка: Pixabay
Още по темата: Магазин
Още по темата: Магазин

От 3 ноември: Ограничения по пътя от кръговото на Екопарка към разклона за Златни пясъци

Движението ще се извършва двупосочно в южното платно
От 3 ноември: Ограничения по пътя от кръговото на Екопарка към разклона за Златни пясъци

На 3 ноември (понеделник) започват дейностите по следващия етап от проекта на "Водоснабдяване и канализация - Варна" ООД за реконструкция и доизграждане на магистрални водопроводи Варна – КК Златни пясъци, стана ясно по време на среща на ръководството на Община Варна с представители на фирмите-изпълнители. Ще бъде затворено за движение северното платно на бул. "Княз Борис I" (посока центъра на Варна). Дейностите ще се извършват в участъка от кръговото кръстовище при Университетска ботаническа градина - Екопарк Варна до ул. "Юлен" (преди Т-образното кръстовище за КК Златни пясъци и Аладжа манастир). 

Участъкът от 3,5 км ще бъде изцяло затворен, а не на етапи, уточниха  изпълнителите. Движението ще се извършва двупосочно в южното платно (посока КК Златни пясъци). 

В момента се подготвя временната организация на движението с поставяне на пътни знаци, прекъсване на мантинелата, обособяване на временни спиркостоянки. Движението в кръговото кръстовище при Екопарка ще бъде ограничено за кратко, през останалото време на строително-монтажните дейности ще се ползва пълният му капацитет. Няма да има промяна в маршрутите и разписанието на линиите на градския транспорт, стана ясно по време на срещата днес. 

Началото на дейностите по бул. "Княз Борис I" (част от републиканския път I-9) e съобразено с приключването на друг обект от ВиК-цикъла – участъкът от бул. "Осми приморски полк" в района на сп. "Светкавица". По информация на фирмата-изпълнител до края на следващата седмица ще бъдат завършени асфалтовите дейности в отсечката между ул. "Арх. Манол Йорданов" (свързваща пътя за кв. "Виница" с бул. "Княз Борис I") и разклона за ул. "Катя Чукова", така че пътят ще бъде отворен за движение по-рано от предварително обявения срок. 

2025 © Варна е