Мобилно меню

Общината търси фирма за поддръжка на асансьори в обществени сгради във Варна

Изпълнителят трябва да осигури 24-часово непрекъснато аварийно обслужване на съоръженията, включително в почивни и празнични дни
Общината търси фирма за поддръжка на асансьори в обществени сгради във Варна

Община Варна обяви обществена поръчка за абонаментно сервизно обслужване, поддръжка, текущ и авариен ремонт на 30 асансьора и платформи в обществени сгради - общинска собственост. Става дума за пътнически, товарни и кухненски асансьори, както и за платформи за хора с увреждания и възрастни хора, разположени в административните сгради на Община Варна и районни администрации, спортни бази, училища, детски градини и ясли, социални услуги и сгради на други второстепенни разпоредители с бюджет. В предмета на поръчката е заложена и доставка на резервни части за съоръженията. 

Изпълнителят трябва да осигури 24-часово непрекъснато аварийно обслужване на съоръженията, включително в почивни и празнични дни – да освобождава пътниците при аварийно спиране на кабината, да оказва помощ при аварии и злополуки и да спира асансьорите при неизправности. Аварийното обслужване на съоръженията е в срок до 1 час от получаване на сигнала. За повреди, които не могат да бъдат отстранени в срок до 24 часа, се посочва срокът, в който ще бъде извършен ремонтът.

Изпълнителят се задължава от момента на подписване на договора да поддържа асансьорите и платформите за хора с увреждания в техническа изправност и безопасност; да извършва техническо обслужване и планово-предупредителни ремонти; да води дневници за техническото състояние и резултатите от извършените проверки. 

Според публикуваната техническа спецификация съоръженията са пуснати в експлоатация между 1998 и 2023 г., с изключение на кухненските асансьори в някои детски ясли, които са по-стари. Гаранционният срок за извършените ремонтни дейности е минимум 12 месеца. 

Прогнозната стойност на поръчката е 85 000 лв. без ДДС.

Финансирането ще се осъществява от бюджета на Община Варна, на отделните дирекции или бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет за съответната година. 

Срокът за получаване на оферти или на заявления за участие е 14 февруари 2025 г., а срокът на договорите - 12 месеца, считано от датата на сключването им. Контролът по изпълнение на поръчката ще се осъществява от Дирекция "Управление на собствеността". 

2025 © Варна е

Поскъпва таксата за лична карта

Новите цени ще влязат в сила от януари 2026 година
Поскъпва таксата за лична карта

От януари 2026 година таксата за издаване на лична карта ще бъде 30 лева за документ със срок на валидност 10 години и 21 лева за 4-годишна валидност. Към момента тези цени са съответно 18 и 13 лева, които са валидни до края на тази година.

Документите за самоличност може да бъдат подменени и преди изтичане срока на тяхната валидност. Заявления може да се подават в сектор Български документи за самоличност във всяко районно управление на територията на съответната област чрез обикновена услуга.

Друга възможност за облекчаване на административното обслужване е порталът за електронни административни услуги на МВР на интернет адрес: e-uslugi.mvr.bg.

Чрез него всеки български гражданин, притежаващ валиден български квалифициран електронен подпис може да подаде заявление за издаване на лична карта и/или паспорт или да заяви получаване на удостоверение за събития и факти, свързани с издаването на документи.

Крайният срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 (тридесет) дни, след датата на изтичане на валидността на личната карта.

При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 50 (петдесет) до 250 (двеста и петдесет) лева. 

2025 © Варна е / Източник: БНТ