Мобилно меню

С какви трикове ни подвеждат търговците през пролетта

При обявена промоция, много малко от артикулите действително са намалени, а отстъпката е минимална, подчертава експертът Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
С какви трикове ни подвеждат търговците през пролетта
863

В очакване на пролетта много търговци стартираха кампании с намаление на артикули от есенно-зимните си колекции. Промоции се предлагат и за продукти от минали години. За какви нелоялни търговски практики да внимават клиентите, обръща внимание експертът Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите" в интервю за БНР.

Едно от често срещаните нарушения е, че не е посочен точен период на промоцията. В повечето случаи не е уточнен и обхватът от намалени стоки. Посочена е отстъпка от 20 до 50 %, но най-често тя е за минимален брой артикули, а за масата стоки намалението е незначително или липсва.

Търговци твърдят, че обикновено прибягват до кампании за намаления в преходните сезони, като предлагат с отстъпки артикули от колекциите от отминаващия сезон.

"След като разгледахме изложените артикули в някои обекти, установихме, че много малка част от тях са намалени, не са отделени, а са смесени с всички останали – с новата колекция, със стоките от по-стари колекции на редовните им цени. Освен това, не попаднахме на нито един случай, в който намалението да е 50% - отстъпката на артикулите е около 20-30%. Това подвежда потребителите, тъй като трябва поне известен процент от намалените стоки да достигат такъв размер на намалението"

Анкета на БНР сред потребители показва и различният подход на клиентите при пазаруване. Някои признават, че намаленията ги привличат. Други гледат скептично на тях, тъй като "...не вярват, че в България всички намаления са реални". Трети споделят, че когато харесат нещо, не се интересуват дали е намалено или не, а ако имат нужните средства веднага си го купуват.

Експертът Габриела Руменова даде съвети при пазаруване от намаления:

"Когато потребителите си харесат дадена стока от намаление, да проверят в интернет при различните търговци точно тази стока на какви цени се предлага. Така ще могат да си съставят мнение за нейната средна цена в момента. Особено при техниката, много внимателно да прочетат характеристиките, защото понякога ни се струва, че сравняваме едни и същи неща, но се оказва, че не е така"

2023 © Варна е

Внимание: Телефонни измами с фалшиви обаждания за електромери във Варна

За опасната практика алармират от ЕНЕРГО-ПРО 
Внимание: Телефонни измами с фалшиви обаждания за електромери във Варна

ЕНЕРГО-ПРО предупреждава своите клиенти за пореден опит за телефонна измама от името на компанията. Сигнал за подобно обаждане е постъпил от клиенти на компанията във Варна. 

Потърпевшите съобщават, че са получили обаждания от скрит номер от лица, представящи се за служители на ЕНЕРГО-ПРО. Измамниците твърдят, че е засечен проблем с електромера на клиента и предупреждават, че ще изпратят екип на адреса. В замяна изискват заплащане на място за "услугата". 

Компанията категорично заявява, че: 

  1. Няма практика да се обажда на свои клиенти от скрити номера;
  2. Всички телефонни обаждания от служители се извършват единствено от официалния национален номер 0700 161 61;
  3. Заплащането на услуги е възможно само в Центровете за обслужване на клиенти; 

ЕНЕРГО-ПРО призовава своите клиенти да бъдат особено внимателни и да не се доверяват на подобни обаждания. При съмнения за злоупотреба с името на компанията могат да сигнализират незабавно на 0700 161 61 или да се обърнат към органите на реда.

2025 © Варна е