С какви трикове ни подвеждат търговците през пролетта
В очакване на пролетта много търговци стартираха кампании с намаление на артикули от есенно-зимните си колекции. Промоции се предлагат и за продукти от минали години. За какви нелоялни търговски практики да внимават клиентите, обръща внимание експертът Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите" в интервю за БНР.
Едно от често срещаните нарушения е, че не е посочен точен период на промоцията. В повечето случаи не е уточнен и обхватът от намалени стоки. Посочена е отстъпка от 20 до 50 %, но най-често тя е за минимален брой артикули, а за масата стоки намалението е незначително или липсва.
Търговци твърдят, че обикновено прибягват до кампании за намаления в преходните сезони, като предлагат с отстъпки артикули от колекциите от отминаващия сезон.
"След като разгледахме изложените артикули в някои обекти, установихме, че много малка част от тях са намалени, не са отделени, а са смесени с всички останали – с новата колекция, със стоките от по-стари колекции на редовните им цени. Освен това, не попаднахме на нито един случай, в който намалението да е 50% - отстъпката на артикулите е около 20-30%. Това подвежда потребителите, тъй като трябва поне известен процент от намалените стоки да достигат такъв размер на намалението"
Анкета на БНР сред потребители показва и различният подход на клиентите при пазаруване. Някои признават, че намаленията ги привличат. Други гледат скептично на тях, тъй като "...не вярват, че в България всички намаления са реални". Трети споделят, че когато харесат нещо, не се интересуват дали е намалено или не, а ако имат нужните средства веднага си го купуват.
Експертът Габриела Руменова даде съвети при пазаруване от намаления:
"Когато потребителите си харесат дадена стока от намаление, да проверят в интернет при различните търговци точно тази стока на какви цени се предлага. Така ще могат да си съставят мнение за нейната средна цена в момента. Особено при техниката, много внимателно да прочетат характеристиките, защото понякога ни се струва, че сравняваме едни и същи неща, но се оказва, че не е така"