Мобилно меню

Съвет от специалист: Внимавайте с кодовете за намаление при онлайн пазаруване!

Често, за да получите отстъпка, предоставяте в замяна личните си данни
Съвет от специалист: Внимавайте с кодовете за намаление при онлайн пазаруване!
718

В събралите се по празниците повече почивни дни много потребители отделят време да прегледат в Интернет продължаващите оферти с изкушаващи намаления. Често предложенията са съпътствани от възможност за предоставяне на допълнителни отстъпки при въвеждането на промоционални кодове. Получаваме ги на пощата си след наше съгласие с директен мейлинг от различни компании, виждаме ги на банери на сайтове или като спонсорирани постове в социалните мрежи.  

На кой любител на онлайн пазаруването обаче не му се е случвало при опит да използва ваучер за отстъпки да види съобщение от типа: „Този код вече е използван“, „Невалиден код за отстъпка“ и пр.

Важно е да видим условията за ползване на кода за отстъпка, както и срока, за който той се предоставя. Ако при опит да бъде използван, при спазването на всички обявени от търговеца правила и в посочения срок на активност, се изписва съобщение, че кодът е невалиден или че вече е използван, това прилича на нелоялна търговска практика и опит на магазина да стимулира продажби. Не само е некоректно спрямо потребителите, но е и нарушение на законодателството, обясни в ефира на БНР Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".

„Една от основните цели на прилагането на този прийом е ние да „обиколим“ целия електронен магазин, да изберем това, което ни харесва, бидейки в съзнанието си с очакването, че ще получим обещаните проценти отстъпка. И след това, когато вече живеем с идеята, че тези продукти ще бъдат наши, изведнъж се оказва, че кодът не работи. Много малко вероятно е да се откажем от покупките в е-кошницата си, независимо от това, че няма да получим отстъпката“, коментира експертът.

Кодовете за отстъпки вече не само са елемент от онлайн пазаруването, но и се превръщат в съществен мотив за потребителите да извършат една или друга покупка от даден търговец, дори когато продуктите не са им необходими в момента или изобщо. Скорошно проучване сочи, че  61% от отговорилите заявяват, че "винаги" или "често" търсят купони, отстъпки, награди за връщане на пари или други начини да спестят от покупките си.

Много потребители си разменят кодове за отстъпки, като тук има риск от некоректност помежду им – да си предоставят вече използвани комбинации и да се окаже, че поради това не работят.

Съществуват дори търсачки за кодове за отстъпки, които откриват и предлагат на вниманието на потребителите оферти с обещанието да икономисат пари. Задължително е да не се доверявате сляпо на резултатите от търсенето и да проверите дали някъде другаде няма в момента дори по-изгодна оферта за избраните от вас продукти, съветват експертите от „Ние, потребителите“.

Редно би било тежестта за предпазване да не пада само върху клиентите, а и контролните органи да проследяват дали няма нарушаване на законодателството за защита на потребителите, тъй като макар и услугата по търсенето на подобни резултати да се предоставя безплатно, тя може да е свързана с реализирането на комерсиални намерения на конкретни икономически оператори и това да е в ущърб на интересите на потребителите. Трябва да се изследват алгоритмите на търсене и подреждане на резултатите.

Не е за подценяване и обстоятелството, че често, за да получи отстъпката, потребителят трябва да има регистрация в онлайн магазина и да влезе в акаунта си. Това означава, че той предоставя свои лични данни, които се обработват за целите на маркетинга и най-вероятно с даденото от него съгласие той ги е продал срещу намалението, предупреждават още специалистите.

2023 © Варна е / Източник: БНР

Във Варна се проведе втората акция "Сливи за смет": по плажовете бяха събрани 250 кг отпадъци

В края на годишния цикъл от събития КУБ Корпорация ще връчи награда на най-активния доброволец, събрал най-много "сливи"
Във Варна се проведе втората акция "Сливи за смет": по плажовете бяха събрани 250 кг отпадъци

Във Варна се проведе поредната екологична акция във формат плогинг, организирана от строително-инвестиционната корпорация КУБ. Служители на компанията и приятели от сдружение "Ми разом", се включиха в традиционното почистване на плажа, организирано вече повече от четвърт век от Туристическо дружество "Родни балкани", по случай Деня на Черно море.

Стотиците участници, разделени в малки групи, почистиха крайбрежната зона от квартал Галата, през хижи "Ветеран" и "Черноморец", до Паша дере, събирайки над 250 килограма отпадъци

Организаторите отбелязват, че серията плогинг акции е насочена към популяризиране на разделното събиране на отпадъци и личната отговорност за градската екология. Всички събрани отпадъци бяха предадени за сортиране; пластмасата ще бъде рециклирана и използвана за създаване на арт обект.

"С всяка следваща акция виждаме как все повече хора се интересуват от нашата инициатива, което не може да не ни радва. Културата на отговорност и съвместни действия в полза на общото благо е част от корпоративната култура на КУБ, защото за нас е важно не само да строим домове, а и да създаваме среда, в която хората искат да живеят – чиста, безопасна и вдъхновяваща. Затова сме благодарни на всеки варненец, който помага градът да става по-добър", посочи основателят на корпорацията Олег Невзоров.

Всички участници във втората акция получиха символични нашивки във форма на сливи – едновременно символ на проекта и насърчение за редовно участие. В края на годишния цикъл от събития КУБ Корпорация ще връчи награда на най-активния доброволец, събрал най-много "сливи".

2025 © Варна е / източник и снимки: КУБ Корпорация