Мобилно меню

Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Сезонът ще премине спокойно и с положителни емоции, ако търговци и туристи са диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни решения, убедена е Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги, за да може сезонът да премине спокойно и с положителни емоции. При възникване на проблем, участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни двете страни решения. За това призова в ефира на радио "Фокус" Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите".

"В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути - шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора.", разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

В предаването "Денят на Фокус" Габриела Руменова препоръча преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни. Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата.

Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

2024 © Варна е

От 2 октомври: Промени в автобусите за Виница

Те касаят маршрута и обслужването
От 2 октомври: Промени в автобусите за Виница

Във връзка с изграждане на канализационен клон по проект на ВиК-Варна и извършване на строително-монтажни работи с прокопаване на бул. "Осми приморски полк" в участъка от ул. "Арх. Манол Йорданов" до ул. "Катя Чукова", считано от 2 октомври 2025г. – четвъртък, се въвеждат следните промени в маршрута и обслужването на автобусна линия №31 по направление спирка "ЖП гара" - спирка "Светкавица" и по направление спирка "Обръщач Виница" – спирка "Разклон Виница": 

1.  Промени на временна линия №31/Светкавица след 09:30ч. на 02.10.2025г.: 

Делник/ Празник:

  • Маршрут: спирка "ЖП Гара" с начален час  05:10 ч. и краен час 21:40 ч. до спирка "Бриз"- интервал 30 минути. 
  • Маршрут: спирка "Бриз" с начален час 05:10 ч. и краен час 21:40 ч. до спирка "ЖП Гара"- интервал 30 минути.

Ще се обслужват всички спирки по маршрута двупосочно. Автобусите по този маршрут ще бъдат обозначени с допълнителни табели "31 - Бриз".

2.  Временно се преустановява обслужването на линия № 31/Разклон "Виница" след 10:30 ч. на 02.10.2025г. Продължава обслужването на маршрута с  разписанието на линия №30:

  • от спирка "Дом майка и дете" – 06:00, 08:30,12:00, 14:30, 18:00 и 21:00 ч.
  • от С.О. "Добрева Чешма" – 06:30, 09:00, 12:30, 15:00, 18:30 и 21:30 ч.

При промяна в срока за строително-монтажните дейности и предсрочно изпълнение, гражданите ще бъдат информирани своевременно за промяна в разписанието, допълват от ОП ТАСРУД.

2025 © Варна е