Мобилно меню

Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Сезонът ще премине спокойно и с положителни емоции, ако търговци и туристи са диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни решения, убедена е Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги, за да може сезонът да премине спокойно и с положителни емоции. При възникване на проблем, участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни двете страни решения. За това призова в ефира на радио "Фокус" Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите".

"В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути - шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора.", разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

В предаването "Денят на Фокус" Габриела Руменова препоръча преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни. Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата.

Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

2024 © Варна е

На 1 октомври тестват системата BG-Alert

Тестовете са с цел проверка техническото състояние на системата и обучение на населението за разпознаване на сигналите и съобщенията
На 1 октомври тестват системата BG-Alert

Община Варна уведомява жителите и гостите на града, че на 1 октомври (вторник), от 11 часа, ще се извърши тест на системата BG-Alert и Национална звукова система за ранно предупреждение.  

Тестовете са с цел проверка техническото състояние на системата и обучение на населението за разпознаване на сигналите и съобщенията.

При провеждането на теста на системата BG-Alert ще бъде разпространено съобщение до крайни мобилни устройства на гражданите на територията на цялата страна, съдържащо текст на български и английски език.

Телефоните на които може да се подават сигнали за неработещи звукови сирени са както следва: 052/820 112, 052/820 204 и мобилен номер 0885/ 600 443.

2024 © Варна е