Мобилно меню

Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Сезонът ще премине спокойно и с положителни емоции, ако търговци и туристи са диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни решения, убедена е Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите"
Важен съвет към летуващите: Преди резервация в хотел, уточнете всички условия!

Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги, за да може сезонът да премине спокойно и с положителни емоции. При възникване на проблем, участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни двете страни решения. За това призова в ефира на радио "Фокус" Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите".

"В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути - шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора.", разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

В предаването "Денят на Фокус" Габриела Руменова препоръча преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни. Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата.

Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

2024 © Варна е

Безплатна Синя зона за празника на Варна

Таксуването за кратковременно паркиране ще бъде възстановено от 16 август
Безплатна Синя зона за празника на Варна

Зоната за кратковременно паркиране т.нар. "синя зона", която функционира в централната градска част на Варна, ще бъде безплатна за жителите и гостите на града на празника на морската столица 15 август - Св. Успение Богородично, съобщават от ОП "Общински паркинги и синя зона". 

Община Варна призовава водачите на автомобили да спазват правилата за спиране и паркиране в обхвата на "синя зона" и извън него. Нарушителите ще бъдат санкционирани, а при необходимост и принудително премествани чрез платформа тип "паяк". 

Заплащането за кратковременно паркиране в "синя зона" ще бъде възстановено от 16 август (събота) с обичайното работно време от 9:00 до 20:00 часа. 

За повече информация гражданите могат да използват телефон 070 070 352.

2025 © Варна е