Мобилно меню

Военноморският музей с вход свободен и много атракции в Деня на бащата

Инициативата на 8-и юни е посветена на специалната връзка между бащите и децата и всяка година в началото на лятната ваканция зарежда с много настроение семейната публика
Военноморският музей с вход свободен и много атракции в Деня на бащата

На 8 юни (събота) от 10:00 до 18:00 часа (влизането е до 17:30) с вход свободен и атрактивна програма във Военноморския музей ще се проведе традиционното за Националния военноисторически музей и филиалите му събитие – Ден на бащата. То е посветено на специалната връзка между бащите и децата и всяка година в началото на лятната ваканция зарежда с много настроение семейната публика.

Децата и родителите ги очакват много забавления, ще могат да се включат в различни развлекателни и образователни дейности. Очаква ги програмиране на роботи и изстрелване на хартиени ракети с тях, усвояване на техники за самозащита от таекуондо и балонено парти. Предвидено е време и за творческа изява на всички, които искат да работят с жив скандинавски мъх или пък да влязат в ролята на архитекти. Малчуганите ще имат възможността да се запознаят с японския театър Камишибай, да четат книжки и да редят пъзели в Морската читалня. Всички, които обичат морето, ще се запознаят с тайните на енигматичната професията на водолаза, а любителите на природата ще могат да се включат в синя акция, за да усвоят навика да рециклират. Заобиколени от икони в изложбата „Светци – воини и покровители на бойното поле“ децата ще разберат дори тънкостите на изографисването. 

ПРОГРАМА

  • 10:00 – 12:00 ч. – Изкуство и декорация от жив скандинавски мъх с Хоопо арт;
  • 10:00 – 13:00 ч. – Как се рисуват иконите с Школа „Иконопис” към ОДК;
  • 10:00 – 15:00  ч. – В Морската читалня на ВММ и игри с пъзели;
  • 10:00 – 18:00 ч. – Рециклирай пластмасовите бутилки и алуминиеви кенчета с клуб Power Jump;
  • 12:00 – 15:00 ч. – В света на техническите науки и програмирането с Училище по роботика „Robopartans“;
  • 14:00 – 16:00 ч. – Детска архитектурна работилница с Клуб на малкия архитект Archi Kids;
  • 14:00 – 16:00 ч. – Магия от балони с „Парти Джак” – Party Jack;
  • 15:00 – 17:00 ч. – Таекуондо с Клуб „Одесос“;
  • 15:00 – 18:00 – Водолазно оборудване и подготовка с Морски клуб „Приятели на морето“;
  • 16:00 – 18:00 – Магията на приказките и японския театър Камишибай заедно с най-добрите разказвачи от Treehouse.bg – Books & Wooden Toys.
2024 © Варна е / снимка: Военноморски музей - Варна

Експерт настоява за специални проверки на таксиметровите услуги

Нарушават ли закона водачите на таксита, когато не връщат ресто, какви са другите нелоялни практики в бранша
Експерт настоява за специални проверки на таксиметровите услуги

Отказът на таксиметровите шофьори да връщат ресто на клиентите им може да бъде разгледано като нелоялна търговска практика. Това обясни основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в ефира на Радио Фокус. Тя уточни, че става дума за случаите, в които има повторяемост на това поведение от страна на един и същи водач на такси или на дадена компания.

Руменова се позова на Закона за защита на потребителите и подчерта, че всеки търговец трябва да изпълнява своята дейност професионално и добросъвестно.

"В конкретния случай това означава шофьорите да са си набавили достатъчно количество монети и банкноти, за да имат възможност във всеки един момент да връщат на клиентите си точно толкова, колкото им дължат.

"Те ежедневно упражняват тази дейност, имат представа хората с какви пари идват, какво им връщат. Ако се наложи, периодично може допълнително да се снабдяват с още", коментира тя и призова при повече жалби Комисията за защита на потребителите да разглежда тези случаи за евентуално наличие на нелоялна търговска практика, която да бъде санкционирана и забранена. Другата компетентна институция, към която хората могат да се обръщат, е ИА "Автомобилна администрация". При ескалиране на ситуацията пък да се звъни на 112 или на полицията.

"Но най-сигурният коректив на дейността на търговците, най-голямата санкция идва от клиента", изтъкна тя и призова хората да дават отпор на подобни практики.

"Независимо от мотива на потребителя да ползва таксиметрова услуга – бърза, търси комфорт или друго, той трябва да я получи със съответното качество и коректност. Апелирам към всички, когато им се дължи ресто, а с едно или друго обяснение то не им се връща, да настояват в диалог с шофьора това да се случи, да го предупредят, че иначе ще информират таксиметровата компания и ще сезират отговорните институции, а при необходимост - действително да го сторят.", посочи Руменова. Тя препоръча също да се правят снимки с данните за името на водача на автомобила и номера му, за да може после, заедно с евентуално издаден касов бон, да се приложат към официална жалба. "Когато клиентите информират фирмата, а контролните органи извършат необходимите проверки, ще се разбере и дали това е практика на отделния шофьор или политика на компанията", добави експертът.

Руменова разказа и за друга некоректна практика на таксита – след като чуят адреса, посочват твърда сума и ако клиентът не приеме, отказват да го закарат.

"Важно е потребителите да не се съгласяват с никакъв вид практики, които им се струват нечестни, съмнителни и незаконни, да ги парират с поведението си."

Експертът по права на потребителите препоръча пазарът на таксиметровите услуги да бъде подложен на специален мониторинг, тъй като по думите ѝ не всички компании и шофьори са некоректни, а изрядните също като потребителите страдат от нелоялните практики на недобросъвестните. "Институциите трябва да бъдат чувствитени към проблемите на потребителите и да прилагат всичките си правомощия и цялата строгост на закона, за да установяват нарушенията, да ги санкционират и забраняват. Ако не го правят, а гражданите са активни до един момент, те ще спрат да бъдат такива, след като виждат, че няма адекватна реакция.", каза още тя.  

Според Габриела Руменова би могло да се помисли дали не са необходими законодателни промени в общия закон или в специален, така че шофьорите на таксита да бъдат задължени да разполагат с достатъчна наличност на монети и банкноти за връщане на ресто и/или пък абсолютно всички да приемат безкасови плащания.

2024 © Варна е