Мобилно меню

Напусна ни Крaси Куртев от "Акaгa"

Известният музикант си отиде от този свят само на 54 години
Напусна ни Крaси Куртев от "Акaгa"
926

Пoчинa еднa oт емблемaтичните фигури в рoднaтa музикa – Крaси Куртев, кoйтo беше бaсист и вoкaлист нa "Акaгa", един от съоснователите на групата. Тъжната новина съобщиха негови близки. 

Красимир Куртев е роден в София на 25 юли 1970 г. Завършил е Националното музикално училище "Любомир Пипков", а след това висше образование в Националната музикална академия "Панчо Владигеров". Работи в сферата на музиката, съосновател е на група "Акага". Един от основателите е на БМА (Българска музикална асоциация), както и член на Теосто - Финландия.

30 години е част от една от най-популярните български групи "Акага".

Тя е създадена от студенти в Националната музикална академия. Първите членове са самият Краси, Ясен Велчев, Кристиян Александров и Калин Вельов, а първото им име е "Феротон". По-късно се присъединяват Марин Панев, Георги Велев, Иво Казасов, Красимир Кирилов, Георги Курназов. Музикантите от бенда са считани за основатели на модерния български саунд. Музиката им представлява уникална комбинация между фънк, рок, денс, соул, реге и дори хип-хоп. 

Поклон пред паметта му!

2024 © Варна е

Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции, и го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО, подчерта министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов Караджов
Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

Заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и заместник министър-председателят и министър на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски подписаха Споразумение за изграждане на железопътния тунел под Деве баир, който ще осигури физическата връзка между двете държави по оста София – Скопие.

Събитието се състоя в присъствието на посланиците на държавите от ЕС и НАТО, които пътуваха до Гюешево с влака “Корона експрес” заедно с българската правителствена делегация.

Вицепремиерът Караджов подчерта, че днешният ден „връща към живот повече от вековна идея – железопътната връзка между София и Скопие“, чиито първи проекти датират още от 1897 година.

Той припомни, че през 1942 г. линията достига до Гюешево, но остава прекъсната заради войните и политическите разделения, а “днес България и Северна Македония имат отговорността да завършат започнатото”.

Министър Караджов обясни, че железопътната част на Коридор VIII е с дължина около 1 350 км, от които 747 км са на българска територия, а в България остава да бъде построен само последният 2,4-километров граничен участък между Гюешево и Деве баир.

„България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции. И го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО“, заяви Караджов.

Той напомни, че железницата по тази ос е част от транспортната сигурност на Югоизточна Европа и от свързаността на Алианса по югоизточния му фланг.

По време на събитието министър Караджов подчерта необходимостта двете държави да работят с уважение и взаимно доверие. Гара Гюешево, най-западната и най-високата гара в България беше определена от Караджов като „място, откъдето България гледа на запад с надежда, но и с очакване“. И допълни, че “хората ще ни съдят не по думите, а по делата. По това дали заедно ще завършим започнатото.“

Подписването на споразумението за тунела под Деве баир е историческа стъпка към пълното изграждане на Коридор № 8, който трябва да подсигури връзката между Черно море и Адриатика, и към реална железопътна свързаност между България и Северна Македония – проект, който има значение не само за двете държави, но и за стабилността, сигурността и икономическото развитие на целия регион.

Това е пътят, който двете държави трябва да извървят заедно в посока Западна Европа, изтъкна министър Гроздан Караджов. 

2025 © Варна е / снимка: Министерство на транспорта и съобщенията на Република България