Мобилно меню

България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева

Форумът беше посветен на глобалните иновации и творчеството в създаването на аромати
България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева

Кои са ключовите фактори, които движат иновациите в парфюмерийната индустрия? И как технологиите и изкуствения интелект влияят върху креативността на парфюмеристите? Това са темите, които бяха във фокуса на Световния конгрес на парфюмерията WPC 2024 и специализирано изложение в Швейцария. От 24 до 27 юни Женева събра лидери в областта на ароматите от цял свят, под мотото:

"Ароматът напред: Където се срещат глобалните иновации и творчеството".

България беше представена на колективен щанд на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК), където продуктите си изложиха изявени родни производители на етерични масла, преработватели и доставчици на суровини. Българското участие се осъществяви с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие".

Страната ни винаги е очаровала света с качеството на продуктите и многообразието от аромати и съставки за индустрията. На това заложи БНАЕМПК и за това си участие в Женева, където насочи вниманието на професионалната публика и ценителите в сектора към характеристиките и премиум нивото на българските етерични масла и козметика. На щанда на страната ни бяха представени етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати.

"България има своето място на глобалната сцена на индустрията за аромати и суровини в козметиката. Присъствието ни в Женева е онзи знак за лидерство, който нашите членове и партньори очакват и заслужават", коментира изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева.

"Ние сме от водещите участници на европейския и световните пазари, където влизаме в остра конкурентна битка с най-изявените парфюмерийни къщи, парфюмеристи, доставчици, потребителски марки и иноватори. Затова подкрепата на министерството и ДФ "Земеделие" за представянето ни на WPC 2024 e още по-важна и ценна за българските фирми, които получават достъп до множество възможности за срещи лице в лице с експерти по аромати и колеги от цял свят", допълни Гергана Андреева.

Тя подчерта, че изложението в Женева е още по-специално за нея и екипа на асоциацията, защото е част от честването на 25 годишния юбилей на БНАЕМПК.

Глобалният пазар на парфюми се очаква да достигне 47,6 милиарда долара до 2027 г., според прогнозата на авторитетния Globe Newswire. "Водени от стремежа си винаги да се сравняваме с нивото на най-добрите в света, сме щастливи за бъдем част от дискусията за бъдещето на сектора, да се  запознаем от първа ръка и да се настроим да посрещнем това, което се задава на хоризонта в ароматите, чрез  водещи експерти в индустрията", категорична бе Гергана Андреева.

2024 © Варна е / снимки Agrumaria Reggina for WPC2024

Почти 27 000 души във Варна работят в семейни предприятия

6 880 са активните фирми в област Варна, които декларират, че бизнесът им е семеен
Почти 27 000 души във Варна работят в семейни предприятия

6 880 са активните предприятия в област Варна, през 2023 година, които декларират, че бизнесът им е семеен. В сравнение с предходната 2022 г. техния брой се увеличава със 130, или с 1.9%, а в сравнение с 2016 г. намалява с 392, или с 5.4%.

През 2023 г. на територията на област Варна функционират 6.4% от активните фамилни предприятия в страната, което я поставя на трето място. Преди нея са областите София (столица) с 21.3% (22 809 предприятия) и Пловдив с 9.9% (10 542 предприятия) относителен дял на активните фамилни предприятия.

През 2023 г. броят на заетите лица в семейния бизнес в област Варна е 26 995, или 6.9% от заетите лица в активните фамилни предприятия в страната. В сравнение с 2022 г. техния брой се увеличава с 370, или с 1.4%, а в сравнение с 2016 г. намалява с 2 496, или 8.5%.

Семейните предприятия представляват значителна част от съществуващите европейски компании, които в голяма степен допринасят за развитието на Европейската икономика.

В България от 2015 г. Националния статистически институт провежда статистическо проучване за Семейния бизнес в България. Целта на наблюдението е да се подобри наличността на надеждни статистически данни за фамилния бизнес и да се оцени ролята на тези предприятия в българската икономика. Данни за фамилния бизнес се събират от предприятия и организации, извършващи дейност на територията на страната. Основен източник на информация е годишната отчетност за дейността на предприятията.

2024 © Варна е