Мобилно меню

България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева

Форумът беше посветен на глобалните иновации и творчеството в създаването на аромати
България се представи на Световния конгрес на парфюмерията в Женева
624

Кои са ключовите фактори, които движат иновациите в парфюмерийната индустрия? И как технологиите и изкуствения интелект влияят върху креативността на парфюмеристите? Това са темите, които бяха във фокуса на Световния конгрес на парфюмерията WPC 2024 и специализирано изложение в Швейцария. От 24 до 27 юни Женева събра лидери в областта на ароматите от цял свят, под мотото:

"Ароматът напред: Където се срещат глобалните иновации и творчеството".

България беше представена на колективен щанд на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК), където продуктите си изложиха изявени родни производители на етерични масла, преработватели и доставчици на суровини. Българското участие се осъществяви с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие".

Страната ни винаги е очаровала света с качеството на продуктите и многообразието от аромати и съставки за индустрията. На това заложи БНАЕМПК и за това си участие в Женева, където насочи вниманието на професионалната публика и ценителите в сектора към характеристиките и премиум нивото на българските етерични масла и козметика. На щанда на страната ни бяха представени етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати.

"България има своето място на глобалната сцена на индустрията за аромати и суровини в козметиката. Присъствието ни в Женева е онзи знак за лидерство, който нашите членове и партньори очакват и заслужават", коментира изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева.

"Ние сме от водещите участници на европейския и световните пазари, където влизаме в остра конкурентна битка с най-изявените парфюмерийни къщи, парфюмеристи, доставчици, потребителски марки и иноватори. Затова подкрепата на министерството и ДФ "Земеделие" за представянето ни на WPC 2024 e още по-важна и ценна за българските фирми, които получават достъп до множество възможности за срещи лице в лице с експерти по аромати и колеги от цял свят", допълни Гергана Андреева.

Тя подчерта, че изложението в Женева е още по-специално за нея и екипа на асоциацията, защото е част от честването на 25 годишния юбилей на БНАЕМПК.

Глобалният пазар на парфюми се очаква да достигне 47,6 милиарда долара до 2027 г., според прогнозата на авторитетния Globe Newswire. "Водени от стремежа си винаги да се сравняваме с нивото на най-добрите в света, сме щастливи за бъдем част от дискусията за бъдещето на сектора, да се  запознаем от първа ръка и да се настроим да посрещнем това, което се задава на хоризонта в ароматите, чрез  водещи експерти в индустрията", категорична бе Гергана Андреева.

2024 © Варна е / снимки Agrumaria Reggina for WPC2024

Международният строителен предприемач КУБ представи резултатите от своята дейност в България за последните три години

Съвместно с държавни институции и бизнес партньори компанията е привлякла над 420 милиона евро преки инвестиции, създадени са повече от 800 нови работни места, а платените данъци се оценяват на десетки милиони евро
Международният строителен предприемач КУБ представи резултатите от своята дейност в България за последните три години

КУБ Корпорацията, едно от най-големите международни строително-инвестиционни обединения в Източна Европа, представи междинните резултати от своята работа в България. От 2022 година насам компанията е реализирала редица жилищни, инфраструктурни и социални проекти, като е укрепила инвестиционното и културното сътрудничество между България и Украйна.

Както се посочва на официалния сайт на корпорацията, дейността на КУБ е допринесла значително за развитието на българската икономика. Съвместно с държавни институции и бизнес партньори компанията е привлякла над 420 милиона евро преки инвестиции, създадени са повече от 800 нови работни места, а платените данъци се оценяват на десетки милиони евро. През 2025 г. КУБ е финансирала пускането на първия директен полет Кишинев – Варна, който е изиграл важна роля за успешния туристически сезон.

Освен строителна дейност, корпорацията развива хуманитарни и образователни инициативи. Сред тях е проектът за създаване на иновативно „Училище на бъдещето“, както и годишният цикъл екологични акции „Сливи за смет“, в рамките на които горските и крайбрежните зони край Варна вече са почистени от близо един тон отпадъци.

Сред обществените инициативи на КУБ са и организирането на културни събития, ремонтът на градски пътища и благоустрояването на района на Ален мак, където компанията е изградила нови пътеки към морето, зони за отдих и обновена зелена инфраструктура.

За три години са засадени около 2000 дървета и храсти.

Съобщава се също, че корпорацията е предоставила хуманитарна помощ на жителите на районите, засегнати от наводненията в Югоизточна България в началото на октомври.

„Дойдохме в България не просто като инвеститори, а като партньори, които се стремят да укрепват доверието, да създават работни места и да изграждат среда, в която хората се чувстват добре да живеят и работят. За три години КУБ стана част от икономическия и културния живот на страната, което приемаме като голяма чест и отговорност“, подчерта основателят на корпорацията Олег Невзоров.

2025 © Варна е / източник и снимка: КУБ Корпорация