Мобилно меню

Илин Димитров откри "Ключа към успеха в туризма"

Министърът се включи в среща-дискусия по повод 60-годишнината от създаването на Колежа по туризъм към ИУ – Варна
Илин Димитров откри "Ключа към успеха в туризма"
590

Министърът на туризма Илин Димитров се включи в дискусия по темата "Ключът към успеха в туризма". Форумът беше организиран по повод 60-годишния юбилей  от създаването на Колежа по туризъм към ИУ – Варна. Инициативата постави началото на поредица от събития, обединени под названието "60 срещи с 60 успешни възпитаници на Колеж по туризъм – Варна".

Пред участниците във форума министър Илин Димитров изтъкна, че един от основните приоритети в работата му през втория мандат ще е точно подобряването на връзката между образованието и бизнеса в сферата, както ВАРНА Е ви информира.

Получи се интересна дискусия. Щастлив съм от активното включване в разговора на будните и интелигентни студенти, ученици и докторанти.

По време на форума бяха обсъдени също възможностите за кариерна реализация на студентите в туризма. Министър Илин Димитров представи и идеите си за по-качествена реклама, с която страната ни да бъде представена като привлекателна туристическа дестинация през цялата година. Димитров посочи и акцентите в стратегията си за развитие на сектора у нас и подчерта, че най-важен е стремежът съм устойчив туризъм на 4 сезона, който може да бъде постигнат с активно промотиране на алтернативните възможности за туризъм у нас като културно-историческият, събитийният, здравният, СПА и уелнес туризъм.

Няма да се уморя да повтарям, че добре обучените кадри са ключа към успеха

В края на своето гостуване в ИУ-Варна, министър Илин Димитров благодари на доц. Рафаилова и проф. Станимиров за поканата. "За мен беше чест и голямо признание да открия поредицата от срещи във връзка с годишнината на Колежа по туризъм", обобщи той.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър ИУ - Варна

В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Целта е да се популяризират разнообразните възможности за ваканция в морската столица
В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Община Варна се представя през ноември в три международни туристически изложения на най-важните чуждестранни пазари - Германия, Полша и Румъния. Целта е да се засили присъствието на водещите европейски пазари и да утвърди Варна като привлекателна целогодишна туристическа дестинация.

Първата спирка е международната туристическа борса "Touristik & Caravaning" в Лайпциг, която ще се проведе от 19 до 23 ноември. Изложението е сред най-значимите за крайни клиенти в Германия и именно в този период туристите планират своите почивки за следващата година. Варна и близките курорти вече присъстват широко в ранните каталози на германските туроператори за сезон 2026, а интересът към региона продължава да расте. От началото на годината до края на октомври 79 987 германски туристи са пренощували във Варна – ръст от 35% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки достигат 573 301, което е увеличение от 30%. Принос за тази положителна тенденция имат двата проекта, с които Община Варна участва в "Програмата  за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България" на Министерството на туризма през 2024 година. Принос отбелязват и увеличеният полетен капацитет през сезон 2025 и реализираните домакинства през месеците май и юни на Erlebe Bulgarien (Открий България) – събитие, привлякло 250 представители на немски и швейцарски туроператори, авиокомпании, туристически организации и агенции и годишната конференция на RITA AG – водеща организация на независими пътнически и ваканционни консултанти в Германия.

Паралелно с това Варна ще бъде представена и в най-голямото туристическо изложение в Полша – ITTF Warsaw, което също се провежда от 19 до 23 ноември. Полският пазар е сред водещите за България, а дестинация Варна традиционно е предпочитана от полските туристи за семейни морски почивки. През сезон 2025 близо 57 000 полски граждани са избрали Северното Черноморие, като са реализирали почти 380 000 нощувки. Варна привлича полските туристи предимно с пакетите за морски семейни почивки, но е атрактивна и със своите спа и уелнес центрове. Полските граждани се интересуват също така и от възможности за вело, къмпинг, рафтинг туризъм и младежки лагери. Пред полските туристи Варна ще се представи с богати рекламни материали на родния им език – подход, който се оценява високо от посетителите на форума.

Третото участие е на туристическата борса TTR в Букурещ от 20 до 23 ноември – ключово събитие за най-големия чуждестранен пазар за Варна. Румъния формира 30% от общия туристопоток към града. За периода януари–октомври Варна е посетена от почти 310 000 румънски туристи – с 6% повече от миналата година, а реализираните нощувки надхвърлят 1 280 000 (+5%). На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година. Акцент ще бъдат и културно-историческите обекти, както и богатите възможности за спа и уелнес туризъм, позициониращи града като интересно място за посещение през всички сезони.

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна