Мобилно меню

Илин Димитров откри "Ключа към успеха в туризма"

Министърът се включи в среща-дискусия по повод 60-годишнината от създаването на Колежа по туризъм към ИУ – Варна
Илин Димитров откри "Ключа към успеха в туризма"

Министърът на туризма Илин Димитров се включи в дискусия по темата "Ключът към успеха в туризма". Форумът беше организиран по повод 60-годишния юбилей  от създаването на Колежа по туризъм към ИУ – Варна. Инициативата постави началото на поредица от събития, обединени под названието "60 срещи с 60 успешни възпитаници на Колеж по туризъм – Варна".

Пред участниците във форума министър Илин Димитров изтъкна, че един от основните приоритети в работата му през втория мандат ще е точно подобряването на връзката между образованието и бизнеса в сферата, както ВАРНА Е ви информира.

Получи се интересна дискусия. Щастлив съм от активното включване в разговора на будните и интелигентни студенти, ученици и докторанти.

По време на форума бяха обсъдени също възможностите за кариерна реализация на студентите в туризма. Министър Илин Димитров представи и идеите си за по-качествена реклама, с която страната ни да бъде представена като привлекателна туристическа дестинация през цялата година. Димитров посочи и акцентите в стратегията си за развитие на сектора у нас и подчерта, че най-важен е стремежът съм устойчив туризъм на 4 сезона, който може да бъде постигнат с активно промотиране на алтернативните възможности за туризъм у нас като културно-историческият, събитийният, здравният, СПА и уелнес туризъм.

Няма да се уморя да повтарям, че добре обучените кадри са ключа към успеха

В края на своето гостуване в ИУ-Варна, министър Илин Димитров благодари на доц. Рафаилова и проф. Станимиров за поканата. "За мен беше чест и голямо признание да открия поредицата от срещи във връзка с годишнината на Колежа по туризъм", обобщи той.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър ИУ - Варна

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews